۹۶۳۱۶۶
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

خداحافظی با خودرو یورو ۴ قطعی است

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه فرصت خودروسازان برای تولید خودرو یورو ۴ تمدید نشده، گفت: از سال آینده خودروسازان باید پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو ۵ اقدام کنند.

خبرگزاری ایسنا: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه فرصت خودروسازان برای تولید خودرو یورو ۴ تمدید نشده، گفت: از سال آینده خودروسازان باید پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو ۵ اقدام کنند.

بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک قرار بود که از ابتدای سال ۱۳۹۸ فروش خودروهای یورو ۴ ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو ۵ اقدام کنند، اما بنابر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال ۱۳۹۹ به تعویق افتاد.

با این حال، ‌ با وجود اینکه در ماه‌های گذشته پیش‌فروش محصولات یورو ۴ شرکت ایران خودرو خبرساز شد و همچنان نگرانی از تعویق دوباره اجرای این قانون وجود دارد، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران این گمانه‌زنی‌ها را منتفی دانست.

وحید مرندی مقدم با بیان اینکه مسئول اجرای قانون مربوط به توقف تولید خودروهای یورو ۴ در سال آینده سازمان حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: زمان شماره گذاری خودرو در ناجا باید سازمان ملی استاندارد گواهی پاس شدن استانداردهای ۸۵ گانه و سازمان حفاظت محیط زیست گواهینامه مربوط به دارا بودن مجوز یورو۴ از نظر آلایندگی را صادر کند و تا این دو گواهی نامه صادر نشود پلیس خودرو را شماره گذاری نمی‌کند.

وی افزود: بنابراین در صورتی‌که خودروسازان به تعهد خود مبنی بر تولید خودروهای یورو ۵ در سال آینده عمل نکنند و سازمان حفاظت محیط زیست هم در این زمینه گواهی مربوطه را صادر نکند، خودروهای یورو ۴ شماره گذاری نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح شده که آذر ماه امسال دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد که فعلا به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها به‌ویژه عدم تولید و توزیع سوخت یورو ۵، امکان تولید خودروی سواری با استاندارد آلایندگی یورو ۵ وجود ندارد.

معافیت خودروسازان از اجرای برخی استانداردها موقتی است

این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به اینکه خودروسازان تا چه زمانی از پاس کردن برخی استانداردها معاف هستند، ‌ تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای سواری و تجاری از پاس کردن دو یا سه استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه معاف شدند، اما مقرر شده ما و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تا آخر سال گزارشی از وضعیت کارخانه‌ها برای شورای عالی استاندارد تهیه کنیم تا درباره فرصت خودروسازان در زمینه اجرای این استانداردها تصمیم‌گیری شود.

به گفته وی با توجه به اینکه به دلیل شرایط تحریم برخی از قطعات هایتک مورد نیاز برای اجرای این استانداردها باید بومی‌سازی شود تصمیم گرفته شده تولید خوروسازان متوقف نشود و برای پاس کردن دو یا سه مورد از این استانداردها به خودروسازان فرصت داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... پراید شده هفتاد ملت رو گیر اوردید

    • بدون نام

      به به اینجا ژاپن است تمام استانداردهارا رایت خواهیم کرد

    • بدون نام

      پول میدن
      درست میشه

    • پارسا

      خدا کنه هر چی نون میبرید سر سفر گیر کنه به گلوتون با این قیمت ها تون مردم خر فرض کردن

    • بدون نام

      نابودی شما را آرزومندیم , چه یورو۴ چه یورو۵

    • بدون نام

      یورو 5 کجا بود . الان کیفیت بنزین یورو 3 هستش بجز تهران حالا موتور با یورو5 به چه کار میاد.

    • بدون نام

      من موافق این فحش ها و لعنت فرستادن ها نیستم
      ای کاش این فرهنگ روزی بخوبی جا بیفته که هم ایران خودرو هم سایپا و هم کلیه ی بخش های اقتصادی و صنعت و.... در این مملکت،برادران و خواهران منو شما هستند پس بهتر بجای نفرین و لعنت،تلاش کنیم تا کارمون رو بهتر انجام بدیم و با وجدان

    • بدون نام

      وقتی سران کشوراز خودرو داخلی سود می‌برند هر اشغالی رو به قیمت خودرو به مردم میفروشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج