۹۶۸۳۹۷
۱۹ نظر
۵۰۲۲
۱۹ نظر
۵۰۲۲
پ

لبیک سپاه و ارتش به فرمان رهبری درباره کرونا

گردان جنگ نوین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه اماکن عمومی بندرلنگه را ضدعفونی کردند.

خبرگزاری فارس: گردان جنگ نوین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه اماکن عمومی بندرلنگه را ضدعفونی کردند.

دو اکیپ مبارزه با آلودگی‌های گردان جنگ نوین منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سه روز پیش با حضور در مکان‌های در معرض آلودگی در بندرلنگه شامل پارک ها و مسیرهای پررفت وآمد شهر، اقدام به ضدعفونی و پاکسازی آنها کردند.

این گردان چندین نقطه پرتردد از جمله پارک های ساحلی کوثر دولت و دولت و محدوده‌های مختلف پیرامون واحدهای خدمات عمومی نیز در این منطقه مورد ضد عفونی قرار گرفت و این عملیات همچنان ادامه خواهد داشت.

آموزش شهروندان در زمینه ضدعفونی منازل و محل‌های کسب و کار نیز در این برنامه‌ها پیگیری و به اجرا درآمد.

ارائه خدمات به مردم تا بهبود شرایط توسط سپاه و بسیج

جلیل بابازاده امروز در ششمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار کرد: اجرای برنامه‌ها و طرح‌های پیشگیری از ویروس کرونا در استان اردبیل برای ما بسیار حائز اهمیت است و ارائه‌ی خدمات از سوی سپاه و بسیج تا زمان بهبود شرایط حاد بیماری کرونا ادامه دارد.

وی افزود: در این زمینه فرماندهان سپاه شهرستان‌ها باید همکاری‌های لازم را با اهتمام ویژه مبنای کار خود قرار دهند و با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و نو برای استفاده از امکانات و تجهیزات، انتظار می‌رود در این راستا نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد و مشارکت و همکاری مردم نیز مبنای کار واقع شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرها و روستاها در دستور کار قرار گرفته است که با هدف تسریع و افزایش اقدامات لازم در این زمینه، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم ارائه خدمات به مردم را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

بابازاده به اهمیت مشارکت مردم برای کنترل وضعیت موجود اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اساسی برخورد جدی با محتکران و گران‌فروشان است، چراکه عدم اهمیت به‌سلامتی مردم و سوءاستفاده از شرایط موجود به‌هیچ‌عنوان قابل قبول نبوده و باید قاچاقچیان و متخلفین به اشد مجازات برسند و دستگاه قضایی باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد.

لبیک سپاه و ارتش به فرمان رهبری درباره کرونا

عملیات ضدعفونی معابر با مشارکت نیروهای مسلح انجام شد

همچنین رزمایش حضرت علی ابن ابیطالب (ع) روز پنج شنبه با هدف اجرای عملیات ضد عفونی معابر عمومی شهر قم توسط قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس منحوس کرونا و مشارکت نیروی زمینی ارتش، سپاه، شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط انجام شد.

فرمانده این رزمایش در حاشیه برگزاری آن به ایرنا گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب و همچنین دستور فرماندهی کل ارتش مقرر شد از امروز رزمایش فوق را در قالب از بین بردن ویروس منحوس کرونا در شهرستان قم برگزار کنیم.

سرتیپ عسگری همچنین مردم یاری و کمک‌ رسانی به مردم را جز وظایف ذاتی ارتش و نیروهای مسلح کشور عنوان کرد، و یادآور شد: پس از حضور همه جانبه در حوادث و بلایایی مانند زلزله سال ۹۶ کرمانشاه و سیل اوایل سال جاری در استان های گلستان، فارس، لرستان و خوزستان اکنون نیز در موضوع سم زدایی از سطح شهر قم حضوری فعال داریم، و قول می دهیم این معضل را با همکاری مسئولان به پایان برسانیم و خیال مردم را آسوده کنیم.

وی همچنین توصیه کرد: مردم در خلوت کردن مسیر عبور خودروهایی که این عملیات را انجام می دهند، همکاری لازم را داشته باشند، تا کار به شیوه بهتری انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز خاطر نشان کرد: طرح ضد عفونی کردن شهر قم با همکاری نیروهای ارتش، سپاه، شهرداری و آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی از روزهای قبل آغاز شده و امروز با مشخص شدن مسیرها از سوی مرکز بهداشت استان، به صورت منسجم تر و برنامه ریزی شده تری در حال انجام است.

محسن اوروجی گفت: طی روزهای آینده نیز بر اساس نقشه راه تعیین شده توسط مسئولان بهداشتی استان ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران قم در پایان تاکید کرد: مردم از سفرهای غیرضروری درون شهری اجتناب کنند و فقط برای کار ضروری از خانه و محل زندگی خود خارج شوند، تا بواسطه مقابله جدی با ویروس کرونا کاهش روز افزون مبتلایان به این بیماری را شاهد باشیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم روز دوشبه درگفت و گویی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۰ نفر مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم بستری هستند، گفت: در استان ۲۵۶ مورد مثبت قطعی ابتلا به کرونا در استان شناسایی و از هزار و چهار مورد نیز نمونه‌برداری شده است.

علی اِبرازه با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۳۰ تن از شهروندان قم براثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند، افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی ابن ابیطالب(ع)، امام رضا(ع) و شهید بهشتی به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور متوسط در روزهای اخیر روزانه ۲۰۰ مورد جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۲۰۰ تن بهبود یافته هم ترخیص می‌شوند.

لبیک سپاه و ارتش به فرمان رهبری درباره کرونا

حساب محتکران را باید از مردم جدا کرد

محسن کوهکن، نماینده لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات دادستان کشور مبنی بر اینکه «اخلال در نظام سلامت مردم در حد افساد فی‌الارض است» به اعتمادآنلاین گفت: همه از اظهارات دادستان کل کشور حمایت می‌کنند و از دستگاه قضا می‌خواهند که این اظهارنظر را در مرحله کشف، بررسی، تحقیق و صدور حکم مراعات کنند.

او ادامه داد: دادستان کل کشور فرمودند کسانی که احتکار می‌کنند در حکم مفسد فی‌الارض هستند و در احکام ما مجازات مفسد فی‌الارض مشخص است. زمانی یک فردی کالایی را احتکار می‌کند که جزو کالاهای ضروری مردم نیست. برای مثال لوازم خانگی احتکار می‌کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر لوازم خانگی را امروز نخریم و ۱۰ روز دیگر بخریم، اتفاقی نمی‌افتد. اما در مورد اقلامی که برای پیشگیری از بیماری است و با جان مردم سر و کار دارد مساله فرق می‌کند. اگر این کار باعث شود که در سراسر کشور جان یک نفر به خطر بیفتد و جانش را از دست بدهد، کار این افراد ضمن اینکه احتکار است یک جنایت هم محسوب می‌شود.

کوهکن در مورد چرایی احتکار از سوی برخی از افراد اعلام کرد: نداشتن یک جو انسانیت، غیرت و جوانمردی باعث می‌شود این افراد به خودشان اجازه دهند که جان عده‌ای را به خطر اندازند و خود به منافعی برسند.

او توضیح داد: مردم مانند اوایل انقلاب به همدیگر توجه دارند. اگر افراد اندکی را که دست به احتکار می‌زنند کنار بگذاریم و سراغ بقیه مردم برویم، خواهیم دید که مردم نسبت به یکدیگر و سرنوشت‌شان حساس‌اند و تغییر نکرده‌اند؛ به عبارتی مردم نسبت به اوایل انقلاب بی‌انصاف نشده‌اند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: حساب محتکران را باید از مردم جدا کرد. این افراد جزو مردم نیستند بلکه عناصر خون‌آشامی هستند که به هیچ وجه نباید به آنها رحم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • SAEID

      درودبر نیروهای مسلح..واقعا جانانه پای کارند.درودبرشما.درود وصد درود.

    • بدون نام

      میگم وزیر بهداشت گفتن 5ملیون ماسک چین به ما داد اما یک ملیونش رو خبر دارم از سرنوشت 4 ملیون خبر ندارم.......
      پس کجان

    • بدون نام

      خداقوت عزیزان فداکار خسته نباشید

    • د

      همه این کارها خیلی خوب است ولی چندان چاره ساز نخواهد بود تنها راه نجات از این ویروس این است که به مدت دو هفته همه ارتباطات مردم را از یکدیگر قطع کنند و مردم را در خانه های خودشان قرنطینه کنند تا کلیه مبتلا شدگان مشخص و درمان بشوند تا این ویروس ریشه کن شود وگرنه این کارها فقط وصله پینه کردن است و اساسی نیست.

    • بدون نام

      دیدید

    • بدون نام

      شاهکار کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه که شاهکاره .دولت محترم ‌تاحالا نتونسته ‌اقلام مورد نیاز ‌بیماران را از تولید ‌بدست مصرف برسونه .همش تو راه گم میشه .

    • مهدی محمدی

      چرانیروهای نطامی وانتطامی رشت هیچ گونه کمکی نمیکنن

    • آزاد

      فقط موندم چرا هیچگاه نمیگن به خاطر مردم در رنج ایران که سالهاست ما تمام امکاناتشان را قبضه کرده ایم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امکانات .کشور دست دولته نه در دست نیروهای مسلح ‌،بیسواد

    • بدون نام

      والا صد شرف داره به کمک های دولت روحانی که هیچ کاری نکردند

    • قچف

      چرا فوتی های پزشک و پرستار وکادر درمانی را جز شهدا محسوب نمی کنند مگرنه اینکه این اقشار جز سربازان خط مقدمند ،

    • بدون نام

      کاش انتخابات رو دوماه عقب مینداختین تا مملکت رو به سمت فاجعه نبرین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قبل ۲۲ بهمن بوده پنهان کاری کردن

    • بدون نام

      چشم دشمنانشان کور.

    • بدون نام

      لطفابه من جانباز شیمیایی ارتشی يه دونه ماسک بدهید

    • بدون نام

      #انتقام سخت ازکرونا

    • بدون نام

      این ویروس مثل آمریکا و خطای انسانی نیست . با موشک هم ازبین نمیره‌. شوخی نداره. تنها کار اینه که سپاه به همه مردم غذا و پول بدهد تا مردم در خانه بمانند

    • بدون نام

      ماهان چ خبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج