۹۸۷۷۹۰
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

دردسر‌های گوگردی نفت برای عسلویه

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: سالهاست که موضوع گوگردها و آلودگی ناشی از آن در عسلویه وجود دارد و مرتبا انتشار آلودگی از انبارهای روباز گوگرد و همچنین در مسیر منتهی به این انبارها و هنگام حمل و نقل غیراستاندارد اتفاق می‌افتد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: سالهاست که موضوع گوگردها و آلودگی ناشی از آن در عسلویه وجود دارد و مرتبا انتشار آلودگی از انبارهای روباز گوگرد و همچنین در مسیر منتهی به این انبارها و هنگام حمل و نقل غیراستاندارد اتفاق می‌افتد.

فرهاد قلی نژاد با توضیح عوامل و منابع نشر آلودگی عنوان کرد: شکایت‌هایی علیه انبارهای روباز گوگرد در عسلویه داشته‌ایم که هنوز هم پرونده ها در جریان است و منتظر صدور رای هستیم، منطقه ویژه ساخت انبارهای مکانیزه و سوله های محصور -به جای انبارهای روباز جهت نگهداری گوگرد- را در دستور کار قرار داده است اما بسیار کند پیش می‌رود.

دردسر‌های گوگردی نفت برای عسلویه

وی افزود: در مورد کامیون‌ها هفته پیش بازدید داشتیم و راهکارهای برای پوشش حفاظتی در جهت حمل و نقل ارائه کردیم، همچنین برای ایجاد انبارهای مکانیزه نیز به آنها فرصت دادیم و مهلتی برای رسیدگی هرچه سریعتر قرار داده ایم که در صورت عدم رسیدگی از پلیس راهور تقاضا خواهیم کرد به این موضوع ورود کرده و جلو رفت و آمد و تردد آنها را بگیرد.

این مسئول اظهار کرد: یک سری اقدامات کنترلی دیگر هم اضافه شده است که البته هنوز اجرایی نشده، سال هاست که موضوع گوگردها و آلودگی های ناشی از آن در عسلویه وجود دارد که مرتبا در انبارهای روباز گوگرد و همچنین مسیر منتهی به این انبارها و هنگام حمل و نقل غیراستاندارد اتفاق می‌افتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تاکید کرد: یکی از منابع آلوده کننده هوای عسلویه انبارهای روباز گوگرد است، همچنین نقل و انتقالات غیر استاندارد که محل و منشا آلودگی هستند.

قلی نژاد درباره ایستگاه پایش هوای عسلویه بیان کرد: بخشی از ایستگاه پایش هوای عسلویه فعال است و میزان آلودگی هوا را پایش می‌کند؛ ایستگاه جدید عسلویه نیز طی دو ماه دیگر نصب می‌شود، همچنین ۸ ایستگاه پایش در منطقه ویژه مستقر است که تحت نظارت محیط زیست کار می کنند.

وی در خصوص بوی گاز و آلودگی هوا در کنگان گفت: بوی گاز منتشر شده ناشی از بدسوزی فلرها و همچنین نشت گاز از پالایشگاه‌های گازی کنگان است.

مدیرکل محیط زیست بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه های سند ملی کاهش آلایندگی آماده شده و اقدامات مربوط نیز در این مسیر انجام شده است که امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه ما با نفت به جایی نمی‌رسیم، گفت: از رسانه‌ها تقاضای همکاری داریم و انتظار ما این است سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست به کمک ما بیایند و برای حفظ محیط زیست مطالبه داشته باشند، آنچه مشخص است اینکه عامل اصلی آلودگی ها نفت و منطقه ویژه است.

وی با بیان اینکه محیط زیست سازمان اجتماعی و مردمی است، یادآور شد: ما تنها می‌توانیم پیگیری های حقوقی را انجام دهیم و اعمال جریمه نماییم، امیدواریم که مسائل مربوط به محیط زیست بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره من رفتم عسلویه خیلی وحشتناکه وقتی از مسیر گوگردها رد میشی چشمات به شدت می سوزه باید کارخانه ی گوگرد رو حتما سرپوشیده کنند

    • بدون نام

      شهرهای جنوبی رو فقط نون دونی خودشون میدونن ، هیچ هم برای استان ما نداره ، فقط شیره استان رو میدوشن و میبرند ، بعد با هواپیما هر روز صبح میان و میرن ، اگه راست میگبن خانواده خودتون رو هم بیارین اینجا.

    • شادمهر

      همه سرطان ریه میگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این گوگردها رااگراتش سیگار بیفتد آتش میگیردوفاجعه در راه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج