۹۹۲۱۲۳
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش چهره اصلاح‌طلب به انتقادات اخیر جنتی

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی درباره احتمال تایید اصلاح قانون انتخابات از سوی شورای نگهبان گفت: قانون انتخابات هر چقدر به مقوله نظارت استصوابی و نوع نظارت شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها خدشه وارد و آن را شفاف‌تر و قانونی‎تر کند، شانس کمتری برای تایید دارد.

اعتماد آنلاین نوشت: عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی درباره احتمال تایید اصلاح قانون انتخابات از سوی شورای نگهبان گفت: قانون انتخابات هر چقدر به مقوله نظارت استصوابی و نوع نظارت شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ها خدشه وارد و آن را شفاف‌تر و قانونی‎تر کند، شانس کمتری برای تایید دارد.

اصلاح قانون انتخابات به تازگی در مجلس شورای اسلامی به اجرا درآمده است، موضوعی که به نظر می‌رسد باب طبع اعضای شورای نگهبان نیست. بعد از به جریان افتادن طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس، ابتدا عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از طرح دیرهنگام اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد. پس از آن هم روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان از طرح اصلاح قانون انتخابات انتقاد کرد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به این طرح که در روزهای پایانی مجلس به جریان افتاده است، درباره مواد تصویب‌شده در مجلس گفت: «متاسفانه طرح اخیر نه تنها هیچ نسبتی با سیاست‌های کلی انتخابات ندارد بلکه با هدف بی‌خاصیت کردن احراز صلاحیت داوطلبان طراحی و تصویب شده است.»

محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی، با اشاره به اصلاح موادی از قانون انتخابات و اهمیت انجام این اصلاحات در مجلس گفت: به هر میزان که انتخابات برای جمهوری اسلامی مهم باشد، سازوکار مشارکت مردم و مداخله حاکمیت در چگونگی انتخاب شدن و انتخاب کردن اهمیت پیدا می‌کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه با تاکید بر تغییر خصوصیت انتخابات در کشور توضیح داد: امروز تقریباً به دلایلی انتخابات از فرم انتخاب کردن واقعی و مستقیم خارج شده و انتخاب غیرمستقیم صورت می‌گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: یعنی اول هر کاندیدایی باید توسط شورای نگهبان گزینش شود، اگر مناسب تشخیص داده شد، مردم می‌توانند او را انتخاب کنند. در چنین شرایطی تقریباً غیرممکن است گزینه‌ای از صافی نظارت سلیقگی شورای نگهبان عبور نکرده، بتواند کاندیدا شود و در انتخابات شرکت کند.

جوادی‌حصار با اشاره به انتقاداتی که از سوی برخی اعضای شورای نگهبان نسبت به اصلاح قانون انتخابات مطرح شده است، عنوان کرد: این حساسیت زمانی از طرف شورای نگهبان به وجود می‌آید که خدشه‌ای به این فرآیند وارد شود.

عضو حزب مرکزی حزب اعتمادملی در ادامه درباره تلاش دیرهنگام نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون انتخابات گفت: به هر ترتیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این واقعیت تلخ پی برده‌اند که اکثریت مردم با متدی که الان اجرا می‌شود دیگر رغبتی به مشارکت در انتخابات ندارند. بنابراین آخرین تلاش‌های خود را می‌کنند تا شاید بتوانند سازوکاری فراهم آورند که به واسطه آن میل و رغبت مردم به حضور در عرصه‌های انتخاباتی را افزایش دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: شورای نگهبان اعتقادی به انتخابات بدون نظارت استصوابی ندارد.

جوادی‌حصار با اشاره به مشارکت پایین مردم تهران در انتخابات مجلس یازدهم که اسفندماه ۹۸ برگزار شد، عنوان کرد: به همین خاطر است که وقتی در انتخابات اخیر در تهران سطح مشارکت پایینی داشت باز هم این اتفاق برای اعضای محترم شورای نگهبان مهم نیست که انتخاباتی با مشارکت ۲۰ درصد یا کمتر مردم برگزار شود و نمایندگانی با این سطح از پشتوانه مردمی به مجلس بروند؟

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی درباره نوع برگزاری انتخابات و افرادی که در آن کاندیدا می‌شوند گفت: آنها معتقدند مردم باید گزینه‌های خود را از بین افرادی انتخاب کنند که از صافی شورای نگهبان با مقوله نظارت استصوابی عبور کرده‌اند. به نظر من باید دید آخر این پویش و تلاشی که از مجلس آغاز شده به کجا می‌رسد و خروجی آن چه خواهد بود. آن خروجی اهمیت دارد.

جوادی‌حصار در پایان تاکید کرد: این قانون در خروجی نهایی هرچه ابهام بیشتری داشته باشد و دست شورای نگهبان را برای تایید یا احراز صلاحیت بیشتر باز بگذارد، شانس تایید بیشتری خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      اصول گرا و اصلاح طلب دو تیغه یک قیچی هستن مطلب قابل تأمل در فرمایش ایشان مشارکت بیست درصدی ملت است در انتخابات. میدونین این یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟

      پس دیگه ما نگین. بفرمایین ما بیست درصد جامعه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش 20درصد درست بود ولی واقعیت خیلی کمتر از اینه و فاصله طبقاتی خیلی بیشتر از این حرفهاست رانتها وامتیازات حضرات دلاری و یورویی محاسبه وپرداخت میشه ولی حق ملت به ریالی وپس از کسر حق و حقوق و درصد حضرات اگه صفر نشه چند ریالی حالا 45500 پرداخت میشه
        چقدر مردم قدر نشناسی هستیم.

      • دونالد ترامپ

        دقيقا اين کارها ديگه جواب نميده راي بي راي

      • بدون نام

        بیست درصد هم نیست خیلی ها بخاطر شغل شون اجباری رفتن رای دادن

        کلی رای سفید و الکی داده شده

    • بدون نام

      مردم باید تکلیف رو با خودشون مشخص کنن

    • بدون نام

      بابا. بایستی قبول کنی مردم از دروغ گوییهای شما خسته شده اند وشماها را قبول ندارند فقط به فقط راستگویان انقلاب قالیباف و میرسلیمیها مورد اعتماد ما هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مورد اعتماد شما هستن نه ما

      • بدون نام

        راستگویان؟!؟!؟!
        شهید تندگویان داشتیم ولی اون شهید والا مقام فقط فامیلی اش تند گویان بود و این اصطلاحی که به کار بردین در مورد مسئولین صدق نمیکنه.
        راستگویان؟! این وصله ها به این شیفتگان خدمت(قدرت) نمیچسبه اصلا هدفشون ونيت شون با این صفت سازگاری نداره.

      • ایرانی

        سرو ته یه کرباسید ... وجه مردمی بودن سالهاست نیست شده

      • ایرانی

        مسئله بقای اقایونه هشت سال با احمدی هشت سال با حسن روحانی هشت سال با قالیباف .. هشت سال با .... کشور ارث پدری شده

      • بدون نام

        کلا راي بي راي

      • بدون نام

        قالیباف و میرسلیم خودشون هم می خواستن پیام بزارن اینقدر ضایع نمی گفتن

        راستگووووویان

    • merikh

      تو این ۴۰ سال انقلاب هر جناح و گروهی اومده خاسته برای خودش بجنگه فکره منافع شخصی و حزبی خودشون بودن نه ملت . الانم که تحرینها سنگینتر و ملت زیر بار فشار بازم دست از کارهای زشتشون بر نمیدارن

    • بدون نام

      عین شصت سال عمرم در انتخابات ها همیشه شرکت داشتم اما برای مجلس یازدهم شرکت نکردم ودیگه هم اگر عمری باشه شرکت نخواهم کرد چون ما ملت تصمیم گیرنده نیستیم ولوایح مجلس هم را دیگران تصمیم میگیرند ونماینده یعنی سرکاری

    • بدون نام

      عجب مملکتی داریم. شورا نگهبان میتونه مجلس را وتو کند . آنوقت آمریکا چرا حق وتو داره. فقط دعوا پول و قدرت اس

    • امانج.

      میرسلیم و قالیباف.امتحان پس دادن.این دو نفرم بدرد نمیخورن.سیستم ایراد داره فرد هیچکاره است.بقول حشمت فردوس.افتاد

    • بدون نام

      بابا قید مردم وانتخابات باید زد شما دارید ازنهادی حرف می زنیدکه نه اعتقادی به قانون نه اعتقادی به مردم ورای مردم دارد انتخابات آخرین نفسهایش را در98کشیدوتمام شد

    • ایرانی

      مسئله بقای اقایونه هشت سال با احمدی هشت سال با حسن روحانی هشت سال با قالیباف .. هشت سال با .... کشور ارث پدری شده و ملت در فقر و روانپریشی و استیصال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج