۹۹۲۳۷۴
۷۰ نظر
۵۰۰۹
۷۰ نظر
۵۰۰۹
پ

بیانیه نماینده تفرش که مدرکش جنجالی شد

منتخب مردم تفرش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه به نظر شورای نگهبان احترام می‌گذارد، تاکید کرد که صحت‌سنجی مجوز موسسات برعهده نهادهای مسئول است.

خبرگزاری فارس: سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اخیرا مدرک تحصیلی وی خبرساز شده است، در این رابطه بیانیه‌ای منتشر کرد.

برپایه این خبر، ماجرا از آنجا شروع شد که در رسانه ها زمزمه‌هایی از نامعتبر بودن مدرک تحصیلی منتخب تفرش به گوش رسید و چند روز بعد عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از بررسی صحت و سقم آن خبر داد و نهایتاً اعلام کرد وزارت علوم مدرک تحصیلی منتخب مردم تفرش را تأیید نکرد.

بنابر اعلام کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان چنانچه اعضای شورای نگهبان نامعتبر بودن مدرک تحصیلی سینا کمالخوانی احراز نمایند، نتیجه انتخابات تفرش ابطال خواهد شد و وی از حضور در مجلس شورای اسلامی باز خواهد ماند و بلاخره نظر نهایی شورای نگهبان این بود که سینا کمالخانی نمی‌تواند وارد مجلس یازدهم شود.

براساس این گزارش، متن کامل بیانیه سینا کمالخانی به شرح زیر است:

«لقد کان فی یوسف و اخوته آیاته السائلین

همانا در حکایت یوسف و برادرانش برای اهل تحقیق عبرت و حکمت های فراوانیست. »

با عرض سلام به ملت شریف ایران و مردم محجوب منطقه تفرش ، آشتیان و فراهان

خداوند متعال را شاکرم که این فرصت را در اختیار من قرارداد تا هم چون گذشته رو در رو و صریح با هم وطنان بزرگوارم سخن بگویم.

همانطور که در این چند روز از رسانه‌ها دیده‌اید، شنیده‌اید و پیگیری کرده‌اید مباحثی پیرامون مدرک تحصیلی بنده مطرح شده است. لذا وجدانا و قلبا وظیفه خود می‌دانم از این فرصت استفاده کرده و در سه بخش موضوعاتی را جهت تنویر اذهان و افکار عمومی مطرح کنم.

اولا اینجانب سینا کمالخانی جوانی ۳۲ ساله در قرن بیست و یکم و در عصر تکنولوژی به دلیل مشغله‌های کاری تصمیم به ادامه تحصیل از طریق دانشگاه های الکترونیکی گرفتم و نهایتا از طریق فراخوان اینترنتی با یکی از این موسسات آشنا شدم و ثبت نام کردم. بواسطه فعالیت آشکارا و دامنه اینترنتی این موسسه که کسب آن مستلزم دریافت مجوز قطعی از نهادهای ذیربط است، به این موسسه اعتماد کرده و از طریق همان سایت به تحصیل، دریافت جزوات، ارسال پایان‌نامه و واریز شهریه در طول چند ترم اقدام کرده‌ام. علیرغم مستندات و هولوگرام معتبر مدرک تحصیلی، امروز نهادهای مربوطه آن موسسه را فاقد مجوز دانسته و متعاقبا مدرک تحصیلی بنده را تایید نکرده اند.

بدیهی است نظارت بر عملکرد این موسسات و صحت سنجی مجوزهای آنها برعهده نهادهای مسول بوده و بنده هم، چون سه و نیم میلیون دانشجوی دیگر لزومی به بررسی مجوز این موسسات و دانشگاه ها و یا مجوز رشته‌های ارائه شده نمی‌دیدم.

و در نهایت من ماندم و اشتباه دیگران، و قطعا به سهم خود از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم آنچنان که باید از حق خود، رای اعتماد مردم و مطالباتی که تحقق آن بر گردنم گذاشته شده بود دفاع کنم.

بخش دوم عرایض بنده معطوف به روند انتخابات و اتفاقات اخیر است.

همانطور که روز به روز فناوری‌ها رشد می‌کنند و توسعه می‌یابند، همانطور که در عصر موج سوم رسانه هستیم و رسانه‌ها به یکی از ملزومات زندگی روزمره ما تبدیل شده است، همانطور هم باید شاهد ترویج اخلاق و بسترسازی حقوقی رسانه‌ها باشیم.

این که امروز یک خبر در عرض چند ساعت از یک کانال تلگرامی منطقه‌ای به رسانه‌های بین‌المللی می‌رسد، این باید یک فرصت گرانبها باشد که می‌توان از آن در راستای پیشرفت یک منطقه، حوزه و حتی یک کشور استفاده کرد. ولی در چند روز اخیر شاهد بودیم عده‌ای با هدف مطرح کردن خویش، جذب بیننده و لایک، خدشه به نظام انتخاباتی، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور و نهایتا عقده‌گشایی علیه بنده و خانواده بنده با نشر مرکب اطلاعات درست و غلط، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و سعی داشتند عرصه را برای من و همراهانم تنگ کنند.

چیزی که مسلم است اینست که در این روزها شاهد انتحار اخلاقی، خفه کردن وجدان انسانی و جولان مقاصد و نیات نه الزاما شوم، ولی قطعا غیر خیرخواهانه بودیم. شاهد سنگ زدن به قطار اراده ملت و همقطاران خویش بودیم.

باید بدانیم اگر تمکین به رای ملت یکی از ارکان مردم سالاری است، قطعا تمکین به قانون رکن دیگر آن است و باید بفهمیم اگر به دنبال مردم سالاری دینی هستیم، با آلوده کردن فضا به قصد و غرض‌های شخصی نه تنها راه به جایی نخواهیم برد، بلکه ریشه اعتماد مردم را متزلزل و در نهایت از جا خواهیم کند.

باید بدانیم امثال سینا کمالخانی قطره ای از اقیانوس ملت هستند و با حذف ایشان از این عرصه، ملت راه خود را گم نخواهد کرد و خدشه‌ای به شاکله آن وارد نخواهد شد.

لذا بنده اعلام می‌نمایم به تصمیم نهادهای نظارتی و شورای محترم نگهبان احترام گذاشته و به آن تمکین می‌کنم، ولی حق اعتراض به آن موسسه و نهادهای متولی را برای خود محفوظ می‌دانم.

و در بخش پایانی روی سخنم با مردم فرهیخته، فرهیخته دوست و فرهیخته پرور منطقه تفرش، آشتیان و فراهان است. منطقه‌ای با قدمت چند هزار ساله که مهد پدران علم ایران و موثران دانش در جهان بوده و هست.

در انتخابات اخیر مردم این حوزه نشان دادند، دغدغه آبادانی شهر خویش را دارند و علیرغم تبلیغات منفی در جهت سردی تنور انتخابات ایشان مصمم‌تر از همیشه پای صندوق‌های رای حاضر شدند و بنده را مستحق رای اعتماد قاطع و بی‌سابقه خویش دانستند.

فارغ از نتیجه که معلول تصمیم نهادهای نظارتی است، مردم منطقه می‌بایست، این فرصت وحدت و همدلی را مغتنم شمرده و عزم خویش را جزم کنند تا آینده‌ای روشن و قابل اتکا برای خویش و فرزندان خویش رقم بزنند.

جنس من جنس سیاسی بازی و بازی سیاسی نیست. جنس من، جنس ترس از هجمه‌ها و غرق شدن در تخریب‌ها نیست. جنس من، جنس خلل در عزم و دلسردی و دلشکستی نیست. جنس من، جنس فراموشی لطف مردم و اعتماد ایشان نیست. جنس من از جنس اراده است. جنس خدمت است. جنس دردمندی و دغدغه‌مندی است.

کلام آخر اینکه این مسائل سیاسی زودگذر و شیطنت‌های رسانه‌ای نباید خللی در وحدت مردم منطقه ایجاد کند و نباید محملی برای سواستفاده عده‌ای کفتار و کاسب سیاسی شود.

من سینا کمالخانی از مردم محجوب، شریف و متعهد منطقه می‌خواهم اجازه جولان سوداگران بره نما را ندهند که قطعا به حول و قوه الهی از این نمد کلاهی برای ایشان نیست و نخواهد بود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نماینده عجب حقه بازی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی اگر شائبه تقلبی بودن مدرکی وجود داشته باشد آن فرد صلاحیت نمایندگی ندارد.منصب نمایندگی باید چفت و بست محکمی از نظر صداقت و وثاقت فردی داشته باشد.فرض کن مدرکت درست باشد خجالت نمیکشی از یک موسسه اینترنتی یک مدرک بدون اعتبار دست و پا میکنی ؟یعنی نمایندگی اینقدر جذبه وکشش دارد؟

      • بدون نام

        واقعا !!!

      • بدون نام

        بلاخره من متوجه نشدم جنسش چی هست!!!

      • مهدی

        اگر راست می گویی که خبر نداشتی موسسه مجوز نداشته از این موسسه شکایت کن و مردم را هم در جریان بزار که من بعید می دانم ولی بایستی به تو مدال می دادن که شورای نگهبان و مردم یک شهر و وزارت کشور را سر کار گذاشتی

      • دونالد ترامپ

        چهار کلمه عربي نوشت الان ديگه مورد حمايت يه عده ست

      • دونالد ترامپ

        چهار کلمه عربي نوشت الان ديگه مورد حمايت يه عده ست

    • علیعلی

      حالا برو از دیپلم مثل آدم شروع کن بخون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر وزارت علو م است که مجوز تاسیس هم چین موسسه هایی می دهن چرا مرج قانون مندی نیست جلو ل ابن گونه موسسات بگرن طرف بازهم صداقت داشته که عین حقیقت رامی گه مثل خیلی مسلولین که مدرک شون جعلی است همین خود روحانی میگن مدرک دکترا ش جعلی است حتی رشته حقوق هم نخوانده

      • بدون نام

        اگه راست میگفت قبل انتخابات یه پرس و جو میکرد.الان که گندش دراومده میگه.اینو همه میدونن دانشگاه الکترونیکی کشکه

      • بدون نام

        امروز متاسفانه خرید مدرک با چند میلیون مُد شده

      • بدون نام

        دیپلمت اصله یااوم مجازیه؟؟؟؟؟؟

    • علیعلی

      غرق شدی رفت جوان ۴۲ سالا

    • بدون نام

      چاره ای نداری؟!

    • آرمان عظیمی

      سینا جوووون، باید گردنت را میزدن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسلمون ایرانی یعنی تو

    • جعفر ۴۴

      مگه چاره دیگه ای داری ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا کهبا شهامت گفتی انسان حقیقت گو یی بود

    • جعفر ۴۴

      برو خدا را شکر کن که کشورمون ، کشور رابطه هاست ، وگرنه ......

      پاسخ ها

      • بینام

        قبل ازرایگیری بایدمدرک ایشان دقیق کنترل میشدواینمشگل پیش نمیامدانشاالاه دورهای بعد

    • بدون نام

      من به نوبه خود ، ایشون رو تحسین میکنم . تمکین به قانون ، یعنی نظم و نظم یعنی آرامش و امنیت ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برا اینکه با مدرک جعلی میخواست بیاد بالا تحسین میکنی؟!!!!

      • بدون نام

        ۱۲:۳۵
        خدا یک عقلی به تو بده یک پولی هم به من این بابا جعل در اسناد کرد اگر غیر از این بگه باید زندان بره:

      • بدون نام

        حتما از آشناهاش هستی.خیلی تابلوئه

    • محسن دادمند

      برای کسی که میخواهد مسئولیت با این مهمی را بدست آورد و خودش قانون گذار باشد. حداقل کار این بود که ابتدا از قانون سر در میاورد وتایید وزرات علوم را بدست میآورد. تا این همه وقت و رای مردم و هزینه های بیت المال بهدر نرود.

      پاسخ ها

      • علی کرمانی

        احسنت

      • احمد

        آقای کمالخانی خودت از اول مدانستی که این مدرکت دوریال نمی ارزه برای فریب مردم خودت دلسوز جا نزن خیلی بیسوادی

      • مدافع نظام و ولایت

        وزارت علوم خودش صندلی فروشی کرده اعتماد به کی باید کرد ؟

    • داود

      تو گفتی نمی دونستی موسسه مجوز نداره و ما هم باور کردیم نه جونم بگو پول دادم مدرک خریدم . تو اصلا بیا ثابت کن دیپلم درست و حسابی داری مقاطع بالاتر پیشکش. یاد کردان افتادم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت تنگ نظر غیبت کن تا بارتو سنگین کنی

      • مهدی

        احسنت اقا داود

      • ح

        دادن در مجلس آوردنش وبعد ولش کردن

    • بدون نام

      توی قرن بیست و یکم با این امکانات وروشن بینی نباید گول موسسه‌ای را که مجوز ندارد خورد اونم شما که ادعای فضل دارید و قرار بوده نماینده مجلس باشید واین تشکر از شورای نگهبان به نظر فرار به جلو است تا چرایی مدرک جعلی پیگیری نشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      مگه اونایی که مدرک دارند تو مجلس برای ما چه کار کردن

    • بدون نام

      متاسفانه عده زیادی یاد گرفتند اول باید پست مهم بدست آورد و بعد مدرکی دست و پا کرد. انچه مهم نست سواد و دانش است. فرض قانونگذار این بوده که افراد خردمند و باسواد وارد مجلس شوند. اما اطلاع نداشته که افرادی استاد دور زدن هستند. حالا این بنده خدا به کاه دانی زده و مدرک بی ارزشی بدست اورد

    • جلا-وطن

      طفلک موسسه تفتان زاهدان رو هم زد که کسی شک نکنه . حداقل وقتی رای آوردی پول چند ترم می‌دادی یه روزه برات مدرک میزدن.

    • بدون نام

      اینکه شد همون پول بدید مدرک با پست سفارشی دریافت کنید روزی چند اس ام س میاد که بدون حتی یک روز حضور در کلاس مدرک لیسانس دریافت کنید! همشون قلابی هست وعلم وتکنولوژی ربطی با کلاهبرداری ندارد مردم را با ایه قرآن گول نزن !!!!

    • امیر

      تقلب کرده آنوقت زبانشان درازه برو خدارو شکر کن در مملکتی هستی که اکثریت مدیران و مسئولین اش یا سواد ندارن یا مدرکشون تقلب هستش والا بایستی به محاکمه میشدی بابت عمل انجام داده ت

      پاسخ ها

      • saba

        احسنت !!!

    • بدون نام

      پشت این ماجراها تایید صلاحیت آبدوغ خیاری خودی ها و رد صلاحیت کیلویی غیر خودی ها مشاهده میشه.

    • بدون نام

      ازاین موسسات با روابط بدون مجوز چند سالی است عین علف هرز در بیابان دولت سبز شده اند ، بقدری مدرک صادر کرده اند که خدا می داند ، اون بماند که تعداد زیادی از مدیران و مسئولین را هم شمالم میشود ، این بماند اما شورای نگهبان چگونه یک کاندید را تایید و یا عدم تایید میکند ،میزان سواد و مدارک تحصیلی جز تحقیق ماه نیست نقطه ضعف بزرگیها،

    • بدون نام

      همه تون با دغدغه خدمت میائین همین که انتخاب شدین و رفتین مجلس از مردم طلبکار می شین ! یه جارو بگیر دستت تو نظافت شهرت کمک کن این بیشتر به دل مردم میشینه تا اینکه با مدرک جعلی بری بشینی تو مجلس و حقوق چند ده میلیونی بگیری

    • مرد حق

      میگه شاهد سنگ اندازی به قطار اراده ملت و همقطاران هستیم.اما فراموش کرده که این قطاری که ایشون ازش دم میزنه نهایتا با نرخ مشارکت زیر ۴۰درصدی جمع شده و راه افتاده است!!!!
      پس جناب دکتر دروغین، الکی دلتو به این شعارها خوش نکن که دیگه حنای شماها پیش اکثریت مطلق مردم رنگی ندارد!!! خصوصا که در تهران زیر ۲۰درصد مشارکت داشتیم.

    • بدون نام

      از مدرک فریدون چه خبر

    • بدون نام

      تو خودت خوب میدانستی ان مدرک از نظر حقوقی اعتبار نداشته و ندارد لطفا به شعور مردم توهین نکن. حداقل این یه جا شورای نگهبان درست عمل کرد

    • بدون نام

      عجب ادم پرروئیه مدرک تقلبی رو کرده تازه طلبکار هم هست اگر نمیدونستی اون موسسه مجوز نداره تو که گلیم خودتو نمیتونی از اب بکشی چطور میخوای بمردم خدمت کنی ....

    • علی

      این بیچاره بدشانس بوده والا همشون مدارکشون تقلبیه حتی اوناییکه ناظرن و اینها را تایید یا رد میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا دقیقا پارتی اش نازک بوده !! یا صلاح دونستن حذفش کنند وگرنه قانونا نباید تا صلاحیت هم میرسید!!!

    • بدون نام

      سینا کمالخانی موفق باشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه از دوستاشی.تو هم مثل همون

    • بدون نام

      باسلام.کامنتهای عزیزان بااین ادبیات و تحلیل های زیبا جای تقدیر دارد (البته آنهایی که بدون سوگیری و ناسزا گفتن اظهار نظر میکنن).بنابراین بنظر میرسد نمایندگان که مسئولیت قانونگذاری دارند حتما باید بک سر و گردن بالاتر از این عزیزان باشند.در غیر اینصورت جای سوال دارد.باید صادق بود و نیت خدمت داشت. نه اینکه بهر ظریف وارد مجلس شویم و جای افراد کارآمد و دلسوز را بگیرند که این حق الناس است‌

    • بدون نام

      نمایندگانی که مبارکشان درست است چه گلی به سر مردم می ریزند که این آقا نمی تواند

    • بدون نام

      این هم از نماینده اصول گرا

    • بدون نام

      برو بابا خالی بند. این دفعه نگرفت و نتونستی سرمردم کلاه بذاری برو سر هم شهری هاتون کلاه بذار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیده تو شهرش ضایع شده داره از این حرفها میزنه.

    • بدون نام

      با نگاهی به سابقه افشاء کننده مدرک تحصیلی کمالخانی ، کاملا متوجه هدفدار بودن و سیاسی بودن اقدام علیه طرفه.

    • بدون نام

      من خودم اهل فراهان هستم نماینده متقلب بامدرک جعلی رانمیخواهیم.

    • بدون نام

      مجبوره اینجوری بگه که تو این سه چهار سال یه مدرکی بگیره و دوباره ثبت نام کنه و الا خودش میدونه اگه انتقاد کنه دوره بعد تاییدش نمیکنن

    • بدون نام

      ولا همشون مدرک جعلی دارن که که مملکت به ای روز افتاده حالا بند کدین به این ...

    • بدون نام

      امثال رجال مملکت ببینین از کدوم دانشگاه مدرک گرفتن که بعد از ۴۰ سال به هیجا نرسیدیم

    • بدون نام

      شروع کن وادامه تحصیل بده دوره بعد هم باهمین ترفند ها نماینده می شی خیالت راحت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا توجه به مدرک تمیشه اینها همه بهانه است نماینده ای هست پزشک گذاشتنش تو کمیسیون کشاورزی یکی لیسانس کشاورزی دارع کذاشتن توکمیسیون بهداشت حتی یکنفر پیدا نمیکنی تو چهل سال از تخصصش استفاده بشه توی کل کشور نه فقط مجلس واین سبب وگرفتاری ملت در اقتصاد بشه

    • بدون نام

      بامدرک جعلی نماینده مجلس می خواستی بشوی وای به حال مردم بدبخت

    • بدون نام

      اگر پول و ثروت بابات نبود هم تا اینجا میومدی یعنی تو تفرش ادم بهتر از تو نبود برا نمایندگی؟

    • بدون نام

      اخه نه ابنکه همه مسبولین مدرک درست دارندنه اخه اونابی که مدرکشون درسته کارشون هم درسته ریشه گندیده به جایی نمیرسد

    • احمد

      ادم متفلب و فریبکار

    • بدون نام

      آخه دانشگاه الکترونیکی هم شد دانشگاه.یعنی تو نمیدونستی که این جور دانشگاه ها کشکه.مظلوم نمایی نکن و خودتو از ملت حساب نکن.ملت مظلوم ایران کجا و تو کجا.فکر کردی با اوسکل طرفی واسه خودت داستان میبافی.همون که دست بسته نمیبرنت برو خداتو شکر کن.جنس تو جنس جعل و کلکه

    • حسن

      برادر عزیز در فضای مجازی آنقدر تبلیغات است که با فلان مبلغ اساس میدهیم ویا فوق لیسانس میدهیم شما برای اینکه مشغله زیاد دارید میخواستیم درس نحو نده مدرک بگیرید عاقبت هم میشود این وبرای دولت
      چقدر هزینه میشود و برای مردم آن استان
      که به شما عماد کردند شما چطور با مدرک
      تقلبی با افکار آن مردم شریف بازی کردی
      واقع ان جای تاسف است

    • بدون نام

      بیخیال مثل کسایی حرف میزنه که مهریه انداختتشون تو تله خخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج