۹۹۶۹۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شب مرگ در اتوبان تهران - قم

حکم اعدام برای ۴ عضو باند وحشت،آزادی قدیمی‌ترین زندانی زن، گروگانگیری در شرکت واحد و تصادف مرگبار اسکانیا در جاده تهران- قم و مرگ ۱۶ عراقی در حادثه واژگونی اتوبوس از مهمترین حوادث شهریور سال ۹۲ بود.

خبرگزاری مهر: حکم اعدام برای ۴ عضو باند وحشت،آزادی قدیمی‌ترین زندانی زن، گروگانگیری در شرکت واحد و تصادف مرگبار اسکانیا در جاده تهران- قم و مرگ ۱۶ عراقی در حادثه واژگونی اتوبوس از مهمترین حوادث شهریور سال ۹۲ بود.

۵ شهریور،چهار عضو اصلی شبکه وحشت که زنان و دختران را در کرمان ربوده و مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند پس از محاکمه در دادگاه کیفری به اعدام محکوم شدند. اعضای باند وحشت ۸مرد جوان بودند که با حمله‌های خونین به طعمه‌هایشان، موجی از ترس و وحشت در شهر کرمان به‌وجود آورده بودند. متهمان که همگی از وضعیت مالی خوبی برخوردارند، با چاقو به طعمه‌هایشان حمله می‌کردند و بعد از مجروح‌کردن آنها، دست به سرقت یا آزار و اذیت می‌زدند.

یکی از قربانیان اعضای این باند که دختر جوانی بود، در شکایت خود گفت: اوایل شب از یکی از خیابان‌ها می‌گذشتم تا به خانه‌مان بروم که ناگهان خودروی پژو مقابلم توقف کرد و ۳جوان از آن پیاده شدند. آنها با چاقو و مشت و لگد مرا مجروح کردند و به زور به داخل ماشین انتقال دادند. بعد از آن هم به بیابان‌های اطراف بردند و درحالی‌که مدام کتکم می‌زدند، مورد آزار و اذیت قرار دادند. با تايید حکم اعدام متجاوزان در دیوان عالی کشور، شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شد.

آزادی قدیمی ترین زندانی زن

۱۱ شهریور سال ۹۲ و چندی پس از آزادی عروس سیاه بخت، قدیمی‌ترین زندانی زن ایران پس از ۲۴۲ ماه از زمان قتل و در حالی که همچنان مدعی بی‌گناهی خود بود با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شد. صبح روز یکشنبه - ۱۰ شهریور - دور جدید محاکمه قدیمی‌ترین زندانی زن در شعبه ۱۰۶ دادگاه عمومی جزایی شهر ری برگزار شد. در ابتدای این جلسه فاطمه همچنان بر بیگناهی خود اصرار کرد و گفت: من مرتکب قتل نشده‌ام.در ادامه نیز اولیای دم مقتول ۲۰ سال پس از این جنایت اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به اعلام گذشت هستند.

در ادامه نیز متهم تا زمان تهیه دیه به مرخصي آمد. فاطمه متهم است تیر ماه سال ۷۲ دوست همسرش به نام مجید را به قتل رسانده است. فاطمه - ۵۳ ساله- که مقتول آخرین بار به خانه او رفته بود پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و گفت، مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است. در پی اعتراف‌های متهم، کار‌شناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش‌های سم‌شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گیاهی اعلام کردند.

چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند. این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بیگناه خواند. فاطمه در جلسه دادگاه نیز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرای مرگ مجید چیزی نمی‌داند. او ادعا کرد: وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برایم رضایت می‌گیرد ولی این کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم، من در این قتل بی‌گناه هستم.

گروگانگیری در شرکت واحد

۱۳ شهریور، غائله گروگانگیری در شرکت واحد پس از ۵۰۰ دقیقه با دستگیری مرد گروگانگیر به پایان رسید. پیش از ظهر ۱۳ شهریور بهرام. س ۴۰ ساله کارگر اخراجی شرکت واحد خود را به دفتر پیمان سنندجی رساند و با تهدید اقدام به گروگانگیری کرد. با اطلاع موضوع به پلیس، بلافاصله تیمی از ماموران رهایی گروگان پلیس آگاهی خود را به محل حادثه رساندند. در همان ابتدا تلاش شد هویت مرد مسلح و انگیزه او مشخص شود که سعیدی نماینده کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی در این باره گفت: عامل گروگانگیری بهرام .

س ۴۰ ساله که به عنوان ردیف کار ۱۲سال سابقه کار در شرکت واحد دارد حدود ۸ ماه قبل توسط مسئولان شرکت واحد به علت بی انضباطی و خوابيدن در محل کار اخراج و این حکم توسط شورای اسلامی کار که نماینده ما نیست، تایید و از محل کار اخراج شد. وی در این مدت بیکار بود و فشار اقتصادی بر او وارد شده بود. سرانجام، ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه ماموران با استفاده از گاز اشک آور مرد گروگانگیر را دستگیر کردند. بهرام بلافاصله پس از دستگیری به محلی دیگر منتقل شد تا تحت بازجویی های تخصصی قرار گیرد.

دوئل ارابه‌های مرگ در جاده

۱۹شهریور، برخورد دو دستگاه اتوبوس اسکانیا در اتوبان تهران- قم مرگ تلخ ۴۴ مسافر را در میان شعله‌های آتش رقم زد. ساعت ۲۲ و ۴۹ دقیقه دوشنبه اتوبوس مسیر اصفهان به تهران در کیلومتر ۲۳ اتوبان قم - تهران از مسیر اصلی خود منحرف شد و بعد از تصادف با خودروی سواری و عبور از گاردریل وسط اتوبان با اتوبوس مسیر تهران به یزد برخورد کرد

. شدت این تصادف در حدی بود که دو اتوبوس آتش گرفته و مسافران در میان شعله‌های آتش گرفتار شدند. با اطلاع این موضوع به پلیس بلافاصله نیروهای امدادی و ماموران پلیس راه خود را به محل حادثه رساندند. رئیس پلیس راهور ناجا و رئیس پلیس راه نیز در محل حاضر شدند. در ادامه مدیر روابط عمومی اورژانس کشور از انتقال ۴۴ مصدوم حادثه تصادف در اتوبان تهران - قم به ۳ بیمارستان خبر داد.شدت آتش سوزی به حدی بود که اجساد قربانیان قابل شناسایی نبود.

۱۶ عراقی قربانی حادثه واژگونی اتوبوس

۲۶شهریور، تصادف مرگبار اتوبوس در جاده های ایران خبر ساز شد. قربانیان این حادثه اتباع عراقی بودند که در حال بازگشت به کشور خود دچار حادثه شدند. سرهنگ دالوند، سرپرست پلیس‌راه لرستان در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۲ و ۴۰ دقیقه بامداد در محور اراک به بروجرد هفت کیلومتر قبل از بروجرد یک دستگاه اتوبوس که از قم به سمت خوزستان به صورت دربستی اجاره شده بود و همه مسافران آن زائران اتباع عراقی بودند واژگون شد. وی با اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد علت حادثه خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده، افزود: متاسفانه در این حادثه ۱۶ تن از اتباع عراقی کشته و ۲۰ تن به بیمارستان منتقل شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج