adexo3
۱۲۰۱۳۲۹
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

استقلال محکوم به پیروزی در دربی است

استقلالی‌ها اگر قهرمانی این فصل را می‌خواهند ناچار به پیروزی در دربی و افزایش فاصله ۹ امتیازی خود با سرخ پوشان هستند.

خبرگزاری مهر: در یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و سوم به مصاف هم می‌روند که نتیجه این دیدار می‌تواند تاثیر زیادی در سرنوشت قهرمان فصل بیست و یکم داشته باشد.

دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که استقلال تا پیش از این بازی با ۵۴ امتیاز در صدر جدول و پرسپولیس با ۴۸ امتیاز در رده دوم قرار دارد و با اینکه نتیجه این بازی در هیچ صورتی تغییری در جایگاه دو تیم ایجاد نمی‌کند، اما می‌تواند تیم برنده را به سمت قهرمانی این فصل پرتاب کند.

شاگردان مجیدی که با نتایج خوب فصلی رویایی را تجربه می‌کنند و توانسته‌اند در ۲۲ بازی شکست ناپذیر باشند و تعدادی از رکوردهای لیگ را هم جابجا کرده‌اند، با اینکه حتی در صورت شکست باز هم صدر جدول را در اختیار داشته و ابتکار عمل برای قهرمانی در دست آنهاست، اما برای بالا بردن ضریب اطمینان خود در این بازی محکوم به پیروزی هستند.

آبی پوشان پس از دربی ۶ بازی تا پایان فصل خواهند داشت که باید برای قهرمانی فاصله امتیازی شان را با با کسب پیروزی برابر حریفان حفظ کنند. اما بررسی دیدارهای باقی مانده آنها نشان می‌دهد کارشان برای این منظور خیلی هم ساده نیست؛ به خصوص که باید ۳ بار برای دیدار با ۳ تیم سخت گیر و مدعی از خانه خارج شوند.

نه چندان سخت، در خانه

استقلالی‌ها پس از دربی بازی در پیش دارند که روی کاغذ برای آنها خیلی دشوار نیست و باید تیم پیکان را در تهران دیدار کنند. دیداری که در نیم فصل نخست با ۳ گل به سود آبی پوشان خاتمه یافت و سرآغاز اوج‌گیری آنها در این فصل بود. شاگردان مجیدی می‌توانند با استفاده از امتیاز میزبانی شانس شان را برای کسب امتیازات کامل این بازی افزایش دهند.

سد محکم سپاهان

آبی‌های پایتخت پس از این بازی باید یکی از دشوارترین و حساس‌ترین بازی‌های نیم فصل دوم خود را در اصفهان مقابل سپاهان به نمایش بگذارند. سپاهانی که در جایگاه سوم جدول قرار دارد، فاصله امتیازی‌اش با تیم‌های تعقیب کننده آنقدر زیاد نیست که حاشیه امنیت داشته باشد و در هفته‌های اخیر احیا شده و بهتر نتیجه می‌گیرد.

شاید این دیدار را باید یکی از دشوار ترین بازی‌های پیش روی استقلال پس از دربی تا پایان فصل دانست که احتمال از دست دادن امتیاز در آن کم نیست. به خصوص که شاگردان مجیدی در خانه سپاهان به میدان می‌روند.

دیدار با انتهای جدول

آبی پوشان پس از دیدار مقابل سپاهان با تیم انتهای جدولی شهرخودرو در تهران دیدار می‌کنند که شاید به ظاهر این بازی برای آنها ساده باشد. اما با توجه به اینکه تیم‌های انتهای جدولی و در حال سقوط در هفته‌های پایانی دست به بازی انتحاری می‌زنند ممکن است کار برای آبی پوشان در این بازی خانگی مقابل تیم انتهای جدولی آنطور که فکر می‌شود هم ساده نباشد.

کار سخت مجیدی مقابل نکونام در اهواز

مجیدی و شاگردانش پس از دیدار با این تیم انتهای جدولی آزمون دشوار دیگری در پیش دارند و باید در اهواز به مصاف تیمی بروند که هدایت آن بر عهده جواد نکونام است. شاید به این جهت که فولاد نه در کورس قهرمانی است و نه در معرض خطر سقوط شرایط جدولی برای آنها خیلی حساس نباشد، اما ممکن است انگیزه‌های جواد نکونام در این بازی کار را برای آبی پوشان در این دیدار خارج از خانه دشوار کند.

استقلال محکوم به پیروزی در دربی است

رحمتی در مسیر استقلال

استقلالی‌ها پس از دیدار با فولاد دیداری نسبتاً روان را در خانه با آلومینیوم در پیش دارند که شاید این بازی را هم بتوان در رده بازی‌های نسبتاً راحت تر آنها تا انتهای فصل دانست؛ مگر آنکه آلومینیوم با سید مهدی رحمتی در این بازی دست به کار خارق‌العاده‌ای بزند و موفق شود امتیازاتی را از آبی پوشان بگیرد.

تنها تیمی که در یک بازی ۲ گل به استقلال زد

آبی‌های پایتخت پس از این بازی هم دیدار دشوار دیگری در خارج از خانه دارند و باید در رفسنجان به مصاف یکی از بهترین تیم‌های این فصل، مس رفسنجان بروند. تیم خوش ساختار رفسنجانی که در کورس بالای جدول هست و حتی نیم نگاهی هم به گرفتن جایگاه سپاهان در رده سوم قرار دارد، در نیم فصل اول هم در تهران به پای استقلال پیچید و ممکن است در این بازی هم برای آنها تولید دردسر نماید.

مس رفسنجان تنها تیمی است که در این فصل توانسته در یک بازی بیشتر از یک بار دروازه آبی پوشان را باز کند و همین نشان از کار دشوار آبی پوشان در این دیدار می‌دهد.

خیلی سخت یا خیلی راحت

اگر مجیدی و تیمش کار قهرمانی را تا هفته آخر نهایی نکرده باشند و قهرمانی شان در گروی امتیازات بازی آخر باشد، حتماً کار دشواری در خانه در پیش دارند چون باید به مصاف تیمی بروند که علیرغم جایگاه نازلی که در جدول دارد، سرمربی‌اش بیشترین انگیزه را برای امتیاز گرفتن از فرهاد مجیدی دارد.

صحبت از نفت مسجد سلیمان و محمود فکری است که خطر سقوط به لیگ یک هم آنها را تهدید می‌کند و ممکن است بقای خودشان هم در گروی امتیازات این بازی باشد.

اگر شرایط جدول در هفته پایانی طوری باشد که استقلال برای قهرمانی و نفت مسجد سلیمان برای بقا به امتیازات این بازی نیاز داشته باشند، حساسیت این بازی چند برابر می‌شود.

داخل خانه‌های ساده، خارج خانه‌های دشوار

بررسی ۶ دیدار باقی مانده استقلال پس از دربی نشان می‌دهد که آنها ۳ دیدار خانگی نه چندان دشوار مقابل پیکان، شهرخودرو و نفت مسجد سلیمان در پیش دارند و شاید بتوان در حالت خوش بینا نه گفت شاگردان مجیدی امتیازات کاملی از این ۳ بازی جمع خواهند کرد.

اما آبی پوشان در مقابل برای ۳ بازی هم باید از خانه خارج شوند و ۳ دیدار دشوار مقابل سپاهان، فولاد و مس رفسنجان انجام دهند که کسب امتیازات ۹ امتیاز کامل از این ۳ بازی حتی روی کاغذ هم دشوار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج