adexo3
۱۲۰۴۰۹۴
۹ نظر
۶۰۰۶
۹ نظر
۶۰۰۶
پ

امکان برگزاری سوپرلیگ آسیا بدون ایران!

اماراتی ها به دنبال برگزاری سوپرلیگ آسیا بدون حضور تیم‌های ایرانی هستند. روزنامه الاتحاد امارات از منابع نزدیک دریافته است که جهت گیری "سوپرلیگ" آسیا یا "مسابقات قهرمانی باشگاه ها نخبه" محدود به باشگاه های غرب آسیا از جمله امارات، عربستان سعودی، قطر و ازبکستان است که سطح تیم ها نسبت به رقبایشان بالاتر است و همچنین به همراه باشگاه های نخبه شرق آسیا یعنی ژاپن، کره جنوبی، چین و استرالیا که هسته اصلی این مسابقات هستند.

ایلنا: اماراتی ها به دنبال برگزاری سوپرلیگ آسیا بدون حضور تیم‌های ایرانی هستند.

 پس از ایده برگزاری سوپرلیگ اروپا میان غول ها و بزرگان قاره سبز که با مخالفت جدی یوفا همراه شد، حالا ایده این تورنمنت به قاره کهن نیز آمده است. جایی که طبق ادعای روزنامه معتبر اماراتی، برگزاری سوپرلیگ آسیا به شکل جدی از سوی مسئولین عربی در حال پیگیری است.

روزنامه الاتحاد امارات در گزارش امروز خود نوشته است: فوتبال آسیا در آستانه ورود به یک مسابقات جدید است. با راه اندازی «سوپرلیگ» که کشورها و باشگاه های نخبه قاره را گرد هم می آورد، در انتظار ورود به دوره جدیدی برای برگزاری مسابقات قاره است. این یک چشم انداز جدید برای ایجاد جهش کیفی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است که پیش از این به مانند آن اتفاق نیفتاده بود.

روزنامه الاتحاد امارات از منابع نزدیک دریافته است که جهت گیری "سوپرلیگ" آسیا یا "مسابقات قهرمانی باشگاه ها نخبه" محدود به باشگاه های غرب آسیا از جمله امارات، عربستان سعودی، قطر و ازبکستان است که سطح تیم ها نسبت به رقبایشان بالاتر است و همچنین به همراه باشگاه های نخبه شرق آسیا یعنی ژاپن، کره جنوبی، چین و استرالیا که هسته اصلی این مسابقات هستند.

انتظار می رود حداکثر ۲۴ باشگاه در آن حضور داشته باشند، البته ممکن است این مسابقات تنها با ۲۰ تیم شروع شود که در نشست آتی نمایندگان انجمن های حرفه ای و فدراسیون های ملی شرکت کننده در مسابقات "نخبگان" یا "سوپر لیگ آسیا" مورد بحث و بررسی قرار می گیرد که انتظار می رود این مسابقات با روشی جدید و در نسخه ۲۰۲۴-۲۰۲۵ آغاز شود. طبق آنچه منابع اشاره کردند، در صورتی که باشگاه‌ها آماده باشند تا این تجربه جدید را پشت سر بگذارند، ممکن است این پیکارها در نسخه ۲۰۲۳-۲۰۲۴ برگزار شود.

تورنمنت جدید شاهد تقسیم باشگاه ها به گروه های دور اول است و از مرحله یک هشتم نهایی جدایی بین باشگاه های شرق و غرب آسیا لغو می شود و به این ترتیب باشگاه های غربی طبق سناریو با تیم هایی از ژاپن و استرالیا دیدار می کنند که این موضوع در طرح اولیه وجود دارد و بررسی آن در دست بررسی قرار دارد.

به گفته این منابع، در دیدارهای آتی که پیش بینی می شود در ریاض یا دبی برگزار شود، در این خصوص تصمیم گیری می شود. پیشنهادی برای برگزاری مسابقات از مرحله یک هشتم نهایی با سیستم رالی و تک بازی تا مرحله نیمه نهایی ارائه خواهد شد.

اقدامی که AFC پس از جام جهانی ۲۰۲۲ برای نسخه فعلی لیگ قهرمانان آسیا انجام می دهد. مسابقاتی که چند روز بعد در ریاض آغاز می شود. جایی که از مرحله یک هشتم نهایی تا نیمه نهایی با سیستم قهرمانی ترکیبی و از یک مسابقه برای هر دور در فوریه ۲۰۲۳ به پایان می رسد.

از سوی دیگر، در خصوص جوایز نیز پیش بینی می شود ارزش جوایز سوپر لیگ دو برابر جوایز فعلی لیگ قهرمانان آسیا باشد. بودجه فعلی لیگ قهرمانان آسیا برای تعیین جوایز ۳۷ میلیون دلار است و در برخی فصول لیگ قهرمانان آسیا به ۴۰ میلیون دلار نیز می رسد، مانند نسخه ۲۰۲۱.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که «سوپر لیگ آسیا» با کسب حداقل ۳ برابر درآمد کنونی مسابقات شاهد اقبال زیادی از سوی شرکت‌های حامی است که انتظار می‌رود درآمد باشگاه‌های شرکت‌کننده را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

هر باشگاهی ممکن است علاوه بر درآمدی که از قهرمانی و صعود به دورهای بالاتر به دست می آورد، دو میلیون دلار نیز دریافت کند، در حالی که مجموع دریافتی قهرمان طبق اولین شاخص ها و انتظارات به بیش از ۱۴ میلیون دلار می رسد.

این پیشنهادات در حال بررسی بین فدراسیون های ملی غرب و شرق آسیا است، سپس دپارتمان مسابقات فدراسیون قاره ای با هر منطقه جلساتی را برای تعیین نقاط مورد توافق و تعیین مناسب ترین تاریخ برای راه اندازی این پیکارها را برگزار می کند.

گزارش روزنامه الاتحاد امارات در حالی به پایان می رسد که اثری از نام ایران در میان کشورهای شرکت کننده در این پیکارها دیده نمی شود اما صفحه توییتری امارات اسپورت مدعی شده که این پیکارها با حضور تیم هایی از ۹ کشور امارات، عربستان، قطر، ازبکستان، ایران، چین، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا برگزار خواهد شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      فوتبال ايران بايد تحريم بشه همش بي عدالتي ودروغه ايران رو تحريم كنن ونابودش كنن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ایران همین الانش هم نابوده. دیگه چیو نابود کنن؟ مردمشو؟

    • ناشناس

      بود بود ،نبود نبود

    • ناشناس

      یعنی سوسمار خورها هم ما رو میخان پس بزنن

    • ناشناس

      باز اسپری فلفل بزن

    • ali

      بالاخره یا باید با بقیه باشی یا نباشی
      هم خر هم خرما نمیشه

    • بهار

      چه بهتر

    • ناشناس

      تيم هاي امارات خيلي نخبه هستند

    • ه

      وقتی فوتبال ما با پارتی رشوه بازیکن درخدمت میگیره واقعا حذف بشیم بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج