۱۲۰۴۵۷۱
۱ نظر
۵۲۳۲
۱ نظر
۵۲۳۲
پ

واکنش برانکو به شایعه حضورش در ایران

برانکو تا فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲ )با تیم ملی عمان قرارداد دارد و به همین دلیل نمی‌تواند هدایت تیم دیگری را بر عهده بگیرد

ایران ورزشی:  پرسپولیس را به مقصد الاتفاق عربستان ترک کرد اما بعد از مدتی کوتاه، هدایت تیم ملی عمان را بر عهده گرفت و نتایج درخشانی همراه این تیم کسب کرد. شاید اگر عمان، یکی از تساوی‌هایش را با پیروزی عوض می‌کرد، الان به جای استرالیا راهی پلی‌آف صعود به جام جهانی می‌شد. با این حال کسب ۱۴ امتیاز از ۱۰ بازی و تنها فاصله یک امتیازی با استرالیا می‌تواند آماری ویژه برای برانکو و تیم ملی عمان باشد.

او که همیشه درباره ایران هم حرف می‌زند، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: «ایران داستان کاملاً متفاوتی دارد. آنها احتمالاً بهترین تیم آسیا را دارند. تیم اصلی ایران شامل بازیکنانی است که تقریباً تمام آنها خارج از ایران بازی می‌کنند. آنها تجربه بین‌المللی زیادی دارند و واقعاً تیم ملی قدرتمندی هستند. به‌عنوان نمونه هر مربی در جهان آرزوی داشتن دو مهاجم ایران را دارد؛ مهدی طارمی که بازیکن پورتو است و سردار آزمون که از تیم زنیت به بایرلورکوزن رفت. این دو بازیکن می‌توانند با یک حرکت تفاوت را در مسابقه ایجاد کنند. ایران تیم فوق‌العاده متعادلی دارد و آنها می‌توانند شگفتی بزرگی برای جام جهانی باشند.»

برانکو هر چند نتوانست با عمان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یابد اما یکی از حاضران در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ بود. او  درباره اینکه آیا دراگان اسکوچیچ را در قطر دیده یا نه، گفت: «اسکوچیچ را ندیدم و با او ملاقات نکردم. با این حال معتقدم او بهترین نتایج را با تیم ملی ایران کسب کرد. اسکوچیچ زمانی هدایت ایران را پذیرفت که شاید مربی دیگری چنین کاری را نمی‌کرد. اینها را به این دلیل نمی‌گویم که او هموطنم است. اسکوچیچ در شرایط بسیار سختی جایگزین مارک ویلموتس در تیم ایران شد، چرا که باید تمام بازی‎های باقیمانده را می‌برد تا بتواند به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کند. ایران از آن مسابقات مقدماتی عبور کرد و تنها یک باخت داشت. بنابراین کارنامه او قابل قبول است و باید به او اعتماد کرد.»

در ماه‌ها و سال‌های اخیر همیشه شایعه بازگشت برانکو به فوتبال ایران شنیده شده. چه برای هدایت تیم ملی و چه باشگاه‌های بزرگ، برانکو همیشه یک گزینه مهم بوده. با این حال موانعی بر سر راه بازگشت برانکو به فوتبال ایران وجود دارد. مالیات دوران حضور برانکو در پرسپولیس دلیل دیگری است که این انتقال را عملی نمی‌کند. اصل مالیات برانکو در سه سال نخست حضورش در پرسپولیس، سه میلیارد تومان بود که تا امروز حدود چهار میلیارد هم به آن جریمه خورده. از آبان ماه سال ۱۳۹۹ تا همین حالا هم ماهانه دو و نیم درصد به مالیات اضافه شده. یعنی حدود ۳۰ درصد از شش و نیم میلیارد. پرسپولیس این مالیات را گردن نمی‌گیرد و برانکو هم معتقد است این پول را باید باشگاه بپردازد. حالا این رقم به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده و هر تیمی که بخواهد برانکو را استخدام کند، باید تاوان این مالیات را بدهد.

طی روزهای اخیر، عده‌ای از برانکو به‌عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی دراگان اسکوچیچ نام برده‌اند. با این حال او فعلاً پاسخ روشنی به این شایعه نمی‌دهد و از ادامه حضورش در تیم ملی عمان صحبت می‌کند: «مسابقات مقدماتی جام جهانی به تازگی تمام شده و من مشغول فعالیت در تیم ملی عمان و برنامه‌ریزی برای تیمم هستم. تا فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ماه ۱۴۰۲) قرارداد دارم و به فدراسیون فوتبال عمان متعهدم. بنابراین راهی برای بازگشت وجود ندارد. ضمن اینکه ایران تیم بزرگی دارد که اسکوچیچ توانست آن را تثبیت کند و معتقدم آنها با جاه‌طلبی‌های بزرگ به جام جهانی قطر نگاه می‌کنند. بیشتر از این دوست ندارم و خوب نیست درباره تیم ملی ایران صحبت کنم.» برانکو در اواسط مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قرارداد خود را با تیم ملی عمان به‌مدت دو سال تمدید کرد. یعنی او همچنان باید روی نیمکت عمان بنشیند و این تیم را برای حضوری موفق در جام ملت‌های آسیا آماده کند. همچنین برانکو در مصاحبه‌ای مدعی شده علاقه‌مند است ۱۰۰ سال دیگر در عمان بماند و این تیم را هدایت کند. یعنی پایان شایعه همکاری دوباره او با تیم ملی ایران.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اسکوچیچ خوبه وبرانکوبرای پرسپولیس عالیه وبشرطی ضررش پرداخت شود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج