۱۲۰۵۲۰۴
۵ نظر
۵۰۸۲
۵ نظر
۵۰۸۲
پ

بیانی: تیم‌ها با شلوغ‌بازی نتیجه می‌گیرند

ما شناخت خوبی از استقلال داریم. این تیم درحال‌حاضر درصدر جدول قرار دارد و تیم قابل‌احترامی به‌شمار می‌رود و از نفرات و کادر فنی باتجربه و خوبی هم بهره می‌برد و می‌دانیم با این تیم بازی سختی داریم.

فرهیختگان: تیم‌های فوتبال استقلال و نساجی از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی درحالی روز دوشنبه برابر هم به‌میدان می‌روند که صدرنشین بدون شکست فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر در دو دیدار رفت‌وبرگشت در لیگ مقابل تیم شمالی با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شده و به‌نظر می‌رسد به‌قول فوتبالی‌ها بازی استقلال به نساجی‌چی‌ها نمی‌خورد. با همه این تفاسیر مساوی هم در این دیدار معنایی ندارد و سرانجام یکی از دو تیم باید با پیروزی این دیدار را ترک کند، این درحالی است که در بازگشت دوباره تماشاگران به ورزشگاه‌ها، استقلالی‌ها هنوز رنگ برد را ندیده‌اند و تداوم این موضوع در ادامه رقابت‌ها می‌تواند برای هواداران این تیم نگران‌کننده باشد. 

نساجی نیز شرایط متعادلی دارد، هرچند این تیم باید در غیاب کاپیتان باتجربه خود مقابل حریف پرقدرت تهرانی به‌میدان برود. مربی تیم فوتبال نساجی که سال‌ها سابقه بازیگری و مربیگری در استقلال را دارد هم جای مسعود شجاعی را خیلی‌خالی می‌داند اما می‌گوید تیمش توان حذف استقلال را دارد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با شاهرخ بیانی را در ادامه می‌خوانید.

در دو بازی رفت‌وبرگشت در لیگ برتر استقلال را متوقف کردید. چقدر احتمال می‌دهید در جام حذفی هم موفق به انجام این کار شوید و این‌بار حریف را از پیش‌رو بردارید؟ 

بالاخره باید یک تیم در پایان این دیدار برنده شود. ما شناخت خوبی از استقلال داریم. این تیم درحال‌حاضر درصدر جدول قرار دارد و تیم قابل‌احترامی به‌شمار می‌رود و از نفرات و کادر فنی باتجربه و خوبی هم بهره می‌برد و می‌دانیم با این تیم بازی سختی داریم. اما ما هم‌ تیمی هستیم که از نفرات جوان و باتجربه بهره می‌بریم و اصلا مقابل تیم‌های بزرگ دست‌وپابسته نیستیم. البته چند بازیکن مصدوم هم داریم که کادر پزشکی درحال مداوای آنها هستند تا به هر ترتیب این نفرات را به بازی یکشنبه برسانند.

درنهایت فکر می‌کنم این دیدار مسابقه خوب و جالبی از آب دربیاید، چون همان‌طور که گفتید بالاخره باید یک تیم در پایان بازی برنده باشد. در این مسابقه هر تیمی که بتواند از فرصت‌ها و لحظه‌ها به‌خوبی استفاده کند مطمئنا با دست‌پر میدان را ترک خواهد کرد. ما هم امیدواری زیادی داریم و فکر می‌کنم اگر بازیکنان ما در این دیدار قدر لحظات را بدانند و از موقعیت‌ها به‌خوبی استفاده کنند، می‌توانیم برنده این مسابقه باشیم. هرچند استقلال همچنین شرایطی را دارد و هر دو تیم می‌توانند در پایان بازی، پیروزی و صعود به مرحله نیمه‌نهایی را جشن بگیرند. 

شرایط نساجی در آستانه دیدار با استقلال چطور است؟

شرایط مطلوبی داریم، البته همان‌طور که گفتم چند بازیکن آسیب‌دیده داریم که نتوانستیم حتی در مقابل فولاد در رقابت‌های لیگ از آنها استفاده کنیم اما امیدوارم آنها به این بازی برسند تا با تمام قدرت و با نفرات کامل مقابل استقلال به‌میدان برویم. 

برای این دیدار کاپیتان نساجی غایب است. فکر نمی‌کنید این موضوع برای تیم شمالی دردسرساز شود؟

مسعود شجاعی بازیکن باتجربه و تاثیرگذاری است. او سال‌ها در تیم ملی کاپیتان بوده و مطمئنا در فصل جاری کمک‌های زیادی را به نساجی کرده و حیف است که شجاعی را مقابل استقلال در اختیار نداریم. البته او هم جزء مصدومان تیم است و اگر محروم نبود نیز شاید حتی باز به دیدار با استقلال نمی‌رسید. در هر صورت شجاعی هم از لحاظ تجربه و هم از لحاظ فنی یکی از بهترین‌های نساجی محسوب می‌شود و اگر در دیدار مقابل استقلال بود به‌طور حتم می‌توانست برای موفقیت تیم به ما کمک کند اما در هر صورت جوان‌های آماده‌ای داریم که آنها می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای شجاعی باشند. 

به بازی با استقلال درحالی رسیدید که این تیم به‌نوعی خانه شما محسوب می‌شود و جالب اینکه باز هم هواداران به ورزشگاه‌ها برگشته‌اند و شاید شور و حال دوران بازیگری برای شما در این دیدار دوباره زنده شود. 

حس قشنگی است، البته در بازی رفت بعد از چندین‌سال برای دیدار مقابل استقلال به ورزشگاه آزادی بازگشتم که اتفاقا تنها دیدار استقلال در نیم‌فصل اول که با حضور تماشاگران برگزار شد، همان دیدار با نساجی بود که با تساوی به پایان رسید. در هر صورت احساس خیلی‌خوبی داشتم و آنها هم احترام زیادی به من گذاشتند و استقبال خوبی به عمل آوردند و خاطرات خوب گذشته دوباره برایم تکرار شد. بالاخره سال‌ها در استقلال بازی و مربیگری کردم و هنوز هم این تیم خانه ما محسوب می‌شود. 

سه دیدار استقلال در فصل جاری در حضور تماشاگران برگزار شده و این تیم نتوانسته در این دیدارهای خانگی حریفانش را شکست دهد. این موضوع می‌تواند به سود نساجی باشد، چون به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها با حضور تماشاگران دچار استرس و نگرانی می‌شوند که مانع از موفقیت آنها خواهد شد. 

به‌نظر من وقتی هوادار به ورزشگاه می‌آید انرژی و شور و شوق خاصی به درون زمین دمیده شده و حداقل در زمان خود ما شرایط به این شکل بود که هرقدر تماشاگران بیشتر می‌شدند بچه‌های ما در زمین بیشتر انرژی داشتند؛ چراکه معتقدم انرژی همین هواداران است که به ساق پای بازیکنان در زمین منتقل می‌شود. هواداران ارکان اصلی فوتبال هستند و در این دوسال شیوع ویروس کرونا در غیاب تماشاگران، فوتبال ما ضربات و آسیب‌های زیادی را متحمل شد، چون بازی در ورزشگاه خالی باعث می‌شد نه بازیکنان لذت ببرند و نه کادر فنی تیم‌ها.

هیجان یک مسابقه از درون سکوها به زمین مسابقه منتقل می‌شود، به‌خاطر همین موضوع خوشحالیم که دوباره هواداران به ورزشگاه‌ها برمی‌گردند و این موضوع هم خودش به زیبایی فوتبال کمک می‌کند و هم باعث می‌شود بازیکنان و ارکان یک مسابقه از برگزاری آن لذت ببرند و این موضوع برای همه خوب است، چون ورزشگاه با حضور تماشاگران ‌شور و حال دیگری دارد. من معتقدم بازی بدون تماشاگر هیچ‌روحی ندارد. 

به‌نظر شما بازگشت تماشاگران و نتایجی که استقلال به‌دست ‌آورده به‌نفع نساجی است؟

این مسائل ملاک نیستند. شخصا دوست دارم همیشه هواداران تحت هر شرایطی در ورزشگاه‌ها باشند و فکر نمی‌کنم بازی بدون تماشاگر اصلا اتفاق خوبی باشد. 

رقابت‌های لیگ برتر درحالی برگزار می‌شود که به‌جای رقابت در زمین، بیشتر شاهد حواشی، مصاحبه‌ها و جنگ بیانیه‌ها هستیم. در این مورد چه صحبتی دارید؟

بیانیه در فوتبال ما متاسفانه مد شده است. ما از ناحیه داوری در فصل جاری زیاد ضربه خورده‌ایم، مثلا در سه دیدار اخیر مشکلات داوری زیادی برای تیم ما پیش آمد و در بازی آخر مقابل فولاد درحالی گل اول را خوردیم که سه بازیکن حریف در آفساید بودند و درنهایت هم بازی را واگذار کردیم. تیم‌ها زحمت زیادی می‌کشند، تمرین و برنامه‌ریزی می‌کنند، مربی از شب تا صبح نمی‌خوابد و زمانی که با یک اشتباه داور نتیجه بازی عوض می‌شود، خستگی در تن همه‌مان باقی می‌ماند. امیدواریم داوران ما دقت خود را بیشتر کنند تا بیانیه‌ها کمتر شود.

این بیانیه و بیانیه‌بازی‌ها اصلا قشنگ و زیبنده فوتبال ما نیست؛ هیچ‌جای دنیا تیم‌ها تا این اندازه علیه یکدیگر مصاحبه نمی‌کنند و بیانیه نمی‌دهند اما متاسفانه در فوتبال ما بیانیه‌بازی مد شده است. درکنار آن شلوغ‌بازی روی نیمکت‌ها هم رواج پیدا کرده است و تیم‌ها سعی می‌کنند با دادوبیداد مربیان خود و شلوغ کردن نتیجه بگیرند. شرایط افتضاح است و در این بین در سایر روزهای هفته هم که بازی برگزار نمی‌شود شاهد مصاحبه‌های آنچنانی هستیم. بعد از بازی بازیکن نباید اصلا به خودش اجازه بدهد که بخواهد درباره داوری صحبت کند اما تنها اتفاقی که نمی‌افتد صحبت درباره مسائل فنی است. بازیکن در میکسدزون درباره همه‌چیز صحبت می‌کند جز مسائل فنی. 

به‌نظر می‌رسد تیم‌ها امروز به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی در زمین مسابقه نمی‌توانند نتیجه بگیرند، حتما با جنگ‌روانی و حاشیه‌سازی و اتفاقات این شکلی می‌توانند در بیرون از زمین نتیجه را تغییر بدهند!

اینها توجیه کردن خودشان است. ما فوتبالی‌ها و کسانی که با آن سروکار دارند باید مسائل فوتبالی را به‌صورت فنی نگاه کنیم، معتقدم مربیان‌مان هم باید فقط پیرامون مسائل فنی صحبت کنند و نگاه آنها فنی باشد. خیلی دوست داشتم خبرنگارانی که در کنفرانس‌های خبری قبل و بعد از بازی حاضر می‌شوند به این فضا کمک کنند اما آنها هم متاسفانه ساکت هستند و فقط در رابطه با مسائلی که به‌درد فوتبال نمی‌خورد سوال می‌کنند.

به‌جای آنکه درخصوص مسائل فنی و تاکتیک تیم‌ها و شرایط درون زمین صحبت شود، شاهد صحبت‌های دیگر هستیم که اصلا ربطی به فوتبال ندارد و این مسائل امروز به معضل فوتبال ایران تبدیل شده است. درصورتی‌که در همه‌جای دنیا کنفرانس‌های خبری قبل و بعد از بازی درباره مسائل فنی تیم‌ها صحبت به میان می‌آید اما فوتبال ما تبدیل حاشیه شده است و همین صحبت‌هایی که به آنها اشاره کردیم به‌جای فوتبال و مسائل فنی رواج پیدا کرده‌اند. 

اگر صحبت خاصی باقی‌مانده بفرمایید. 

یک نکته برای من عجیب است و آن هم دوگانگی برخورد کمیته انضباطی با افراد مربوط می‌شود. ساکت الهامی درحالی دفعه قبل از همراهی نساجی 6ماه محروم شد که اصلا با داور درگیر نشد و به داور چیزی نگفت. درواقع الهامی برای یکی از ارکان تیم نساجی که روی سکوها نشسته بود صدایش را بالا برد و اصلا به داور چیزی نگفت. او نه تخت‌سینه داور زد و نه به داور بی‌احترامی کرد اما 6ماه او را محروم کردند، هرچند بعدا سه‌ماهش را در کمیته استیناف بخشیدند، چون متوجه شدند او مقصر نبوده است. در دیدار فوق صحبتی که داور با الهامی داشت، او را تحریک کرد و باعث شد این مربی واکنش نشان دهد و عصبی شود، درحالی‌که همین داور در چند بازی قبلی هم با او تنش داشت و دفعه آخر به الهامی گفته بود کاری نکن که دوباره تو را ۶ماه روی سکوها بفرستم.

من معتقدم رفتار داوران در واکنش بازیکنان و مربیان بسیار مهم و موثر است و همان‌طور که در شرایط سخت می‌توانند بازیکن و مربی را تحریک و عصبانی کنند و موجب واکنش و رفتارهای عجیب آنها شوند، می‌توانند کاری کنند که آنها آرام شوند و توام با احترام رفتار کنند. این درحالی است که واکنش یحیی گل‌محمدی به کل متفاوت بود. هرچند همه این داستان‌ها به فشار بازی مربوط می‌شود و کسی نمی‌داند در جریان آن چه فشاری روی مربیان است، بعد هم رفتاری پیش می‌آید که پشیمانی به‌بار می‌آورد. در هر صورت همه‌چیز در یک لحظه انجام می‌شود اما مربیان باید خودشان را کنترل کنند و طمانینه داشته باشند.

همه اینها را گفتم تا به این برخورد دوگانه اشاره کنم؛ درحالی الهامی را با محرومیت سنگینی مواجه کردند که نه تخت‌سینه داور زد و نه در قبال او واکنشی داشت. این درحالی است که دیگران به سینه داور می‌زنند اما می‌بینیم که فقط 6جلسه محروم می‌شوند که دوجلسه آن هم تعلیقی است. رفتار سرمربی پرسپولیس خیلی بد بود و حداقل ما در قاب تلویزیون چیزهای قشنگی را ندیدیم. امروز در فوتبال ما روی نیمکت تیم‌ها تشنج و تنش و سروصدا زیاد هستند که البته فکر می‌کنم اگر هواداران برگردند این موضوع کمرنگ خواهد شد، چون در استادیوم خالی سروصدا و دادوبیداد‌ها بیشتر به‌گوش می‌رسند. در هر صورت به‌جای آنکه دو تیم در زمین مسابقه رقابت کنند نیمکت‌های آنها برای هم کری می‌خواندند و سر یکدیگر دادوفریاد می‌کشند و حتی موجب می‌شوند داور بازی هم اذیت شود. به این ترتیب تمرکز از داور گرفته می‌شود. حالا هر که زورش بیشتر باشد بیشتر هم داد می‌زند اما هواداران اگر برگردند مطمئن باشید این اتفاقات کمرنگ خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسی باقری

      کیسه کش چرا ازفرهاد پوردری نمیگی خخخخخ

    • ناشناس

      مثل تیم خودتان کیسه

    • پرسپولیس قهرمان آسیا

      کیسه سوراخه

    • حسن

      مگر بجز واقعیت چیز دیگه ای گفته؟

    • ناشناس

      دقیقا مثل تیم استقلال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج