adexo3
۱۲۰۶۳۰۵
۵۱۲۲
۵۱۲۲
پ

کار سخت سپاهان، در انتظار اولین برد فولاد

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا امروز وارد سومین هفته خود می‌شود و دو نماینده فوتبال ایران که در این تورنمنت در دو بازی قبلی خود نمایش قابل قبولی ارائه کرده‌اند.

فرهیختگان: رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا امروز وارد سومین هفته خود می‌شود و دو نماینده فوتبال ایران که در این تورنمنت در دو بازی قبلی خود نمایش قابل قبولی ارائه کرده‌اند، امیدوارند با برتری در دیدارهای امشب بتوانند جایگاه بهتری در جدول پیدا کنند. فولاد در هر دو بازی ابتدایی خود با تساوی از زمین خارج شده است و در این شرایط نتوانسته جایگاهی بهتر از دومی در جدول پیدا کند. سپاهان هم پس از برتری در روز نخست، مقابل الدحیل پرستاره در آخرین دقایق تسلیم شد اما با این وجود در صدر جدول گروهی قرار دارد که هر ۴ تیم آن سه امتیازی هستند و وضعیت بسیار پیچیده‌ای دارند. شاگردان نکونام امشب در جده آخرین دیدار دور رفت خود را برابر آخال ترکمنستان برگزار می‌کنند و برای امیدوار ماندن به صعود باید این رقیب که ضعیف‌ترین تیم این گروه محسوب می‌شود را با برد پشت‌سر بگذارند. سپاهان نیز در بریده، دیگر شهر عربستان مصافی بسیار حساس و مهم برابر التعاون، نماینده میزبان این دوره از مرحله گروهی برگزار خواهد کرد. از فصل پیش و با افزایش تعداد گروه‌ها در این مرحله به ۱۰ گروه(۵ گروه در هر منطقه شرق و غرب) کار تیم‌ها برای صعود به مرحله بعد دشوارتر هم شده است و امسال هم تنها صدرنشین‌های گروه‌ها جواز حضور در مرحله بعد را به دست خواهند آورد و در هر منطقه تنها سه تیم دوم برتر راهی یک‌هشتم نهایی خواهند شد.

نمایشی خوب که به برد منتهی نشد

فولاد در شروع مسابقات نمایش بسیار خوبی برابر الغرافه قطر داشت و بدشانس بود که نتوانست شاگردان استراماچونی را شکست دهد. جالب اینکه در همان روز نخست آخال که برای نخستین بار فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کرده و تیمی تازه وارد در این تورنمنت محسوب می‌شود، موفق شد شباب الاهلی را با تساوی یک - یک متوقف کند. فولادی‌ها در بازی دوم هم تیم برتر زمین بودند و درحالی‌که تا دقیقه 1+90 سه امتیاز بازی را در مشت خود داشتند با گل غافلگیرانه کارتابیا به تساوی یک - یک رضایت دادند. نکونام و تیمش امشب برابر آخال می‌توانند امیدوار به یک بازی راحت‌تر نسبت به دو مصاف قبلی باشند و 3 امتیاز این مسابقه شانس آنها برای قرار گرفتن در صدر جدول را افزایش خواهد داد.

آخال فصل پیش در لیگ ترکمنستان با 29 امتیاز دوم شد و پشت سر آلتین آسیر قرار گرفت اما به دلیل اینکه تنها این تیم موفق شد لایسنس کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب کرده و مجوز حرفه‌ای‌اش صادر شد این تیم به جای قهرمان لیگ راهی لیگ قهرمانان شد تا پس از یک دوره حضور در AFC کاپ حالا در معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره نیز فرصت خودنمایی پیدا کند. آنها فصل پیش نه‌تنها بهترین خط دفاعی مسابقات را به خود اختصاص دادند بلکه در فاز تهاجمی هم نمایش خوبی داشتند و با 25 گل زده در 14 مسابقه دومین خط حمله موفق لیگ را در اختیار داشتند. با این حال اگر چه تنها یک بار در طول فصل شکست را تجربه کردند و کمتر از آلتین آسیر مغلوب حریفان شدند اما تساوی‌های پرتعداد آنها درنهایت سبب شد تا نتوانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

در چنین شرایطی فولادی‌ها که تا اینجای تورنمنت تنها یک گل به ثمر رسانده‌اند که آن هم توسط بازیکن حریف(احمد نوراللهی) و به اشتباه وارد دروازه شباب الاهلی شد کار راحتی برابر خط دفاعی سرسخت حریف نخواهند داشت. با این حال نکونام اگر می‌خواهد برخلاف سال قبل که در همین دور گروهی تیمش از دور مسابقات کنار رفت حضور در دور حذفی را تجربه کند چاره‌ای جز ارائه یک فوتبال تهاجمی و کسب 3 امتیاز بازی امشب ندارد. تنها حضور آسیایی آخال به سال 2015 برمی‌گردد که جواز حضور در دومین تورنمنت قاره را به دست آورد و در دور گروهی آن مسابقات در گروهی که استقلال تاجیکستان، القادسیه کویت و اربیل عراق در آن حضور داشتند با دو بردی که برابر تیم عراقی به دست آورد جایگاهی بهتر از چهارمی در گروهش به دست نیاورد و از دور مسابقات حذف شد. این تیم که در سال 1989 تاسیس شده و تنها 33 سال از فعالیت آن سپری می‌شود در طول این مدت نتوانسته قهرمانی در لیگ ترکمنستان را جشن بگیرد و مهم‌ترین افتخاراتش سه قهرمانی در جام حذفی طی سال‌های 2013، 2014 و 2017 و همچنین فتح سوپرجام این کشور در سال 2014 بوده است.

در لیگ قهرمانان این دوره هم آخال بعید است بتواند رتبه‌ خوبی کسب کند و با توجه به عملکردی که داشته احتمالا همین رده چهارم را حفظ خواهد کرد. در دو دور قبلی الغرافه قطر نشان داده که رقیب جدی‌تری نسبت به نماینده امارات برای فولاد خواهد بود و احتمالا در هفته‌های پایانی این دو تیم برای کسب صدرنشینی گروه سوم این مسابقات تلاش خواهند کرد. البته نتیجه دیدار امشب الغرافه و شباب الاهلی تاثیر زیادی در سرنوشت این گروه خواهد داشت و تساوی دو تیم می‌تواند بهترین نتیجه برای نکونام و شاگردانش باشد. باتوجه به اینکه دیدارهای گروهی به صورت متمرکز و در یک کشور(عربستان) برگزار می‌شود قانون گل زده در خانه حریف لغو شده و به این ترتیب تساوی با هر نتیجه‌ای در بازی برگشت فولاد و الغرافه که در هفته ماقبل پایانی برگزار می‌شد کار را به تفاضل گل می‌کشاند که در این شرایط اهمیت دو بازی بعدی فولادی‌ها برابر آخال و کسب یک برد پرگل برابر این تیم ناشناخته بیشتر مشخص می‌شود.

فرصت‌سوزی به سبک طلایی‌پوشان

دومین نماینده ایران که در غیاب سرخابی‌ها در این تورنمنت حضور دارد و در گروه دشواری نیز قرار گرفته است، سپاهان ایران است که امشب برای جدا کردن خود از سه تیم دیگر باید نتیجه‌ای خوب برابر التعاون عربستان کسب کند. استارت شاگردان نویدکیا در این مسابقات خوب بود و اگرچه در بازی اول گل نخست را دریافت کردند اما درخشش شهریار مغانلو درنهایت برتری 3 بر یک طلایی‌پوشان اصفهانی را رقم زد. در دومین مسابقه اما رویارویی با تیمی که به‌تازگی هرنان کرسپو، مهاجم نام‌آشنای سال‌های گذشته تیم ملی آرژانتین را روی نیمکت خود به‌جای لوئیس کاسترو نشانده است نتیجه خوبی به همراه نداشت و باز هم این مایکل اولونگا، مهاجم کنیایی این تیم قطری بود که بلای جان تیم‌های ایرانی شد و در دقیقه 84 تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش را زد. محرم در این مسابقه تیمش را با استراتژی خوبی راهی زمین کرده بود و فرصت‌های خوبی نیز برای مهاجمان سپاهان خلق شد که درنهایت آنها نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کرده و درنهایت شکستی تلخ را در گام دوم تجربه کردند.

حریف امشب سپاهان عملکردی جالب توجه در این تورنمنت داشته و درحالی که در بازی اول الدحیل را 2بریک برده اما بازی دوم خود را با یک گل به پاختاکور واگذار کرد تا در شرایطی جالب توجه هر چهار تیم این گروه سه امتیازی باشند. همین شرایط نشان می‌دهد که نویدکیا و شاگردانش کار بسیار سختی برای صعود از گروهی که سه تیم مدعی در آن حضور داشته و تلاش زیادی دارند تا با صدرنشینی راهی مرحله بعد شوند، دارد.

التعاون با کسب رده چهارم در فصل پیش لیگ عربستان توانست جواز حضور در لیگ قهرمانان این فصل را کسب کند و البته در این فصل حال و روز مناسبی در این تورنمنت ندارد و حتی خطر سقوط به دسته پایین‌تر هم آنها را تهدید می‌کند. این تیم عربستانی که سابقه‌ای 66 ساله دارد بهترین فصل خود در فوتبال این کشور را در سال 2019 تجربه کرد، زمانی که موفق شد برای نخستین بار قهرمانی در جام حذفی را جشن بگیرد و البته در سوپرجام با شکست برابر النصر به مقام نایب‌قهرمانی رسیدند. این تیم پیش از این هم در رقابت‌های دسته یک و دو فوتبال عربستان موفقیت‌هایی کسب کرده بود اما هیچ‌گاه در سطح اول فوتبال این کشور به جز قهرمانی در جام حذفی به دستاورد قابل‌توجهی نرسیده است.

التعاون فصل پیش در رقابت با تیم‌های مدعی الهلال، الشباب و الاتحاد نتوانست خود را به‌عنوان مدعی جدی قهرمانی مطرح کند و در پایان فصل فاصله‌ای 9 امتیازی با رتبه سوم جدول داشت. با این حال آنها خوش‌شانس بودند که با وجود هم‌امتیاز شدن با الاتفاق، در بازی رودررو عملکرد بهتری نسبت به این تیم داشتند و درنهایت رده چهارم را به دست آوردند. خبر خوب بعدی که هواداران این تیم را بسیار خوشحال کرد این بود که الاتحاد نتوانست از کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حرفه‌ای کسب کند و به همین دلیل از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شد تا التعاون به‌عنوان چهارمین نماینده عربستانی‌ها راهی این تورنمنت شود.

تغییرات در لژیونرها

این تیم نسبت به فصل قبل تنها دو لژیونر خود را حفظ کرد و با تغییرات زیادی که در فهرست بازیکنان خارجی خود داشت نتوانست نمایش خوبی در لیگ ارائه کند. کاسیو، گلر برزیلی و لئاندره تاوامبا، مهاجم کامرونی تنها خارجی‌هایی بودند که در جمع نفرات التعاون باقی ماندند. آنها فصل جدید را اصلا خوب آغاز نکردند و از همان هفته‌های ابتدایی در رده‌های پایینی جدول قرار گرفتند و هنوز هم نتوانسته‌اند از منطقه خطر خارج شوند. التعاون تا اینجای مسابقات که 25 هفته از رقابت‌ها سپری شده با 26 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول 16 تیمی عربستان قرار دارد و به جز الحزم که با 14 امتیاز قعرنشین است و سقوطش تا حد زیادی قطعی شده است، دو تیم الاتفاق(24) و الباطن(25) رقابت نزدیکی با این تیم برای سقوط نکردن دارند. البته در رده‌های بالاتر هم اختلاف امتیازات نزدیک است و الطایی(27)، الفیصلی و الاهلی(28)، الرائد(29) و حتی الفیحا 30 امتیازی هم ممکن است در 5 هفته باقی‌مانده به رده‌های پایین‌تر سقوط کرده و خطر حضور در دسته دو را حس کنند.

خطرناک‌ترین بازیکن التعاون درحال حاضر تاوامباست که درحال حاضر با 15 گل زده پس از ایدون ایقالو، مهاجم نیجریه‌ای و نامدار الهلال که 19 گله است در رده دوم بهترین گلزنان لیگ قرار دارد. این مهاجم کامرونی در این فصل حدود 39 درصد گل‌های تیمش را به ثمر رسانده و شاید اگر او نبود التعاون وضعیت بسیار بدتری در لیگ داشت. او در بازی نخست برابر الدحیل هم گل نخست تیمش را زد و نقش مهمی در برتری شاگردان جان فن‌دن‌بروم، سرمربی هلندی این تیم داشت. این بازیکن به دلیل دو اخطاره بودن در دیدار امشب غایب خواهد بود.

آنها در این فصل به جز این دو بازیکن، 5 بازیکن خارجی دیگر را نیز در ترکیب خود دارند که در مسابقه امشب برابر سپاهان می‌توانند برابر نماینده کشورمان به میدان بروند. آلوارو مدران(اسپانیا)، یعقوب الحسن(مالی)، کریستین لینداما(کنگو)، زی‌لوئیس(کیپ‌ورد) و مصطفی فتحی(مصر) لژیونرهای تیم عربستانی در این دوره از مسابقات هستند.

سایت عربستانی المواطن درباره این دیدار و شرایط التعاون برای آماده‌سازی در این مسابقه می‌نویسد: «آخرین تمرین تیم پیش از رویارویی با سپاهان ایران روز چهارشنبه(دیروز) برگزار شد و فن‌دن‌بروم، سرمربی تیم تلاش می‌کند تا تیمی آماده و سرحال را برای این دیدار راهی زمین کند. در ابتدای این تمرین بازیکنان به تمرینات بدنی و آمادگی فیزیکی پرداختند و سپس سرمربی هلندی بازیکنان را به دو گروه تقسیم کرد تا کارهای فنی و تاکتیک‌های تیمش برای این مسابقه را مرور کند. سرمربی تیم باتوجه به نوع تمریناتی که داشت ظاهرا به دنبال ارائه فوتبالی تهاجمی و کسب برد در این دیدار است تا بتواند شرایط خود را در جدول رده‌بندی رقابت‌ها بهتر کند. التعاون رقابت‌ها را بسیار خوب و فراتر از انتظار آغاز کرد و با برتری برابر الدحیل نشان داد که‌ انگیزه زیادی برای صعود به مرحله بعد دارد. البته آنها در دومین مسابقه خود برابر نماینده ازبکستان شکست خوردند تا در رتبه سوم گروه قرار گیرند و امیدوارند با کسب امتیاز در سومین مسابقه خود شرایط بهتری در جدول گروه 4 این رقابت‌ها پیدا کنند. این تیم درحالی در رقابت‌های آسیایی به دنبال حضوری موفق و صعود به دور بعد است که در لیگ عربستان جایگاه مطمئنی در جدول ندارد و کوچک‌ترین لغزشی ممکن است به قیمت سقوط آنها به دسته پایین‌تر تمام شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج