۱۲۰۶۶۹۰
۵۲۶۳
۵۲۶۳
پ

زیر پای مربی کروات هر روز خالی‌تر می‌شود

هفته گذشته میرشاد ماجدی، مرتضی محصص، ابراهیم قاسم‌پور، پرویز مظلومی، حمید استیلی، نادر عزت‌اللهی و اصغر مدیرروستا به عنوان اعضای کمیته هفت نفره فنی فدراسیون فوتبال انتخاب و معرفی شدند.

روزنامه اعتماد: هفته گذشته میرشاد ماجدی، مرتضی محصص، ابراهیم قاسم‌پور، پرویز مظلومی، حمید استیلی، نادر عزت‌اللهی و اصغر مدیرروستا به عنوان اعضای کمیته هفت نفره فنی فدراسیون فوتبال انتخاب و معرفی شدند. میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال در این کمیته حضور دارد که از نکات عجیب و جالب توجه است. 

گفته شده این کمیته در مرحله اول قرار است در مورد انتخاب سرمربی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان کمک کنند. بررسی شرایط تیم ملی امید و ملی بزرگسالان از نظر فنی دیگر وظیفه این کمیته است. آنچه در چند روز گذشته باعث ابهام هواداران تیم ملی نسبت به چینش نفرات حاضر در کمیته فنی شده، سرنوشت دراگان اسکوچیچ است. 

ترکیب کمیته فنی در مجموع ضد اسکوچیچ است. به جز مرتضی محصص که هنگام انتخاب اسکوچیچ در فدراسیون وقت حضور داشت و بعدها هم دفاع جانانه‌ای از سرمربی کروات کرد و نادر عزت‌اللهی که تا قبل از پیوستنش به کمیته فنی اظهارنظر خاصی در مورد سرمربی تیم نداشت و معلوم نیست موضع واقعی‌اش در این رابطه چیست، سایر نفرات یا مخالف صریح اسکوچیچ هستند یا نظر مثبتی نسبت به وی ندارند. 

ابراهیم قاسم‌پور بازیکن سابق تیم ملی جزو کسانی است که نتایج سرمربی کروات را حاصل خلاقیت بازیکنان می‌داند. در یکی از مصاحبه‌هایش در مورد اسکوچیچ گفته است: «شاید خیلی‌ها انتقاد کنند که من مخالف اسکوچیچ هستم اما به نظرم اسکوچیچ شخصیت خوب، متین و آرامی دارد و این موضوع یک امتیاز مثبت برای ایشان است اما واقعیت این است که نمی‌توان نتایج کسب شده را به نام ایشان زد و باید به حساب خلاقیت و ضریب هوشی بازیکنان گذاشت.» او همچنین بعد از نخستین باخت ایران در انتخابی جام جهانی به کره‌جنوبی گفت تیم کره با ما خرس وسط بازی می‌کرد!

پرویز مظلومی دیگر عضو کمیته فنی انتخاب اسکوچیچ را حاصل فعالیت باند مافیایی در فوتبال دانسته بود و می‌گفت انتخاب او توهین به فوتبال ایران و مربیان ایرانی است. مظلومی در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «بیایید با هم صادق باشیم. چرا نمی‌گوییم این انتخاب بر چه اساسی بوده است؟ داستان انتخاب مربی تیم ملی فوتبال ایران است. شوخی نیست! مربی آوردید که تیم دسته اولی دستش بوده. آن وقت می‌آید مربی تیم ملی می‌شود؟ چطور می‌شود این را هضم کرد؟ شما با انتخاب اسکوچیچ به فوتبال بی‌احترامی کردید. شما آمدید دروغ گفتید. شما گفتید انتخاب ما مربی ایرانی است. شما به فوتبال ایران و مربیان ایرانی توهین کردید.

آقای اسکوچیچ بعد از جدایی از خونه به خونه در کشور خودش تیم نگرفت. چه دلال بازی در این فوتبال هست؟ مردم آبادان چه گناهی کردند؟» مظلومی خطاب به اسکوچیچ گفت: «آمدی به دروغ آن حرف‌ها را زدی که مرض قلبی دارم و دخترم فلان است. آنها شما را دوباره زنده کردند ولی شما نابودشان کردید.» مظلومی در ادامه به فدراسیون تاخت و اضافه کرد: «بعد مدیران فدراسیون به چنین آدمی تیم ملی را می‌دهند؟ پاداش به او می‌دهند؟ کی جوابگو است؟ کی دارد اداره می‌کند این فوتبال را؟ نمی‌دانم مافیاست در این فوتبال؟»

اصغر مدیرروستا دیگر منتقد همیشگی اسکوچیچ در یک سال گذشته بوده است. مدیرروستا بارها و بارها نسبت به اظهارات اسکوچیچ واکنش‌های منفی نشان داده بود. این یکی از نقل‌ قول‌های مهاجم سابق تیم ملی در مورد سرمربی کروات است: «امید زیادی به او نداریم که بتواند در تیم ملی پیروز باشد. افرادی که این مربی را آورده‌اند باید معرفی شوند تا بعدها اگر تیم ملی به مشکل خورد از آنها جواب بخواهیم.» او در ماجرای درگیری بین طارمی و اسکوچیچ هم بدون توجه به داستان ترجمه اشتباه مصاحبه اسکوچیچ در رسانه‌های فارسی تمام قد پشت مهاجم تیم ملی قرار گرفت و گفت: «اسکوچیچ یادش نرود از لیگ آزادگان به تیم ملی رسید.»

حمید استیلی که حالا سرپرست تیم ملی است هیچ‌وقت به صورت مستقیم مخالفت خود را با حضور اسکوچیچ در راس تیم ملی اعلام نکرد اما به دفعات با نیش و کنایه در مورد او به اظهارنظر پرداخت. او در داستان سوءتفاهم بین طارمی و اسکوچیچ طرف بازیکن تیم ملی را گرفت و به اسکوچیچ تاخت. استیلی همچنین بعد از چهار برد پیاپی در گام نخست با اسکوچیچ در انتخابی تیم ملی نظرات مثبت نسبت به دراگان را عوامانه و احساسی و خواند و گفت: «این چهار بازی نمی‌تواند ملاک خوبی برای ارزیابی عملکرد اسکوچیچ باشد. بازیکن‌ها و آنهایی که نزدیک تیم بودند بهتر می‌توانند نظر بدهند. ما نمی‌توانیم مثل عوام احساسی حرف بزنیم. از نظر فنی بحرین و عراق به گرد پای ما نمی‌رسند ولی با نتایج دور رفت، حساسیت‌زا و نگرانی زیادی ایجاد شده بود.»

قاسم‌پور، مدیرروستا، مظلومی و استیلی بعد از نزدیک شدن به فدراسیون و گرفتن سمت مواضع خود را نسبت به اسکوچیچ تعدیل کرده‌اند. قاسم‌پور روز ۲۴ فروردین و بعد از نشستن روی صندلی کمیته فنی فدراسیون گفت: «اسکوچیچ نسبت به سایر مربیان، شناخت بیشتری از مربیان و بازیکنان تیم ملی دارد. ما زمان نداریم و اسکوچیچ مدت زیادی است که تیم ملی را در اختیار دارد. تغییرات در این شرایط خیلی دشوار است و باید فکر و تصمیم‌گیری کنیم.» مدیرروستا با بیان اینکه نظرات قبلی نظرات شخصی‌اش بوده و حالا باید در قالب نظر جمعی کمیته فنی اظهارنظر کند، گفت: «فعلا نمی‌توانیم درباره آقای اسکوچیچ اظهارنظری داشته باشیم ولی این را می‌دانم که آقای اسکوچیچ با فدراسیون قرارداد دارد و کماکان کارش را ادامه می‌دهد.» حمید استیلی که سال قبل به سمت مدیریت تیم ملی رسیده در این چند وقت به صورت ضمنی از اسکوچیچ حمایت کرده است. با این حال پرویز مظلومی که نشستن اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی را حاصل انتخاب مافیا دانسته بود چند روز پیش از عضویت در کمیته فنی با چرخشی صدوهشتاد درجه‌ای در مورد سرمربی تیم ملی گفت او لیاقت نشستن روی نیمکت تیم ملی را دارد اما من موافق عوض شدن سرمربی تیم ملی هستم.

بدون در نظر گرفتن نظرات اخیر اعضای کمیته فنی که به سمت گرفتن در فدراسیون ربط دارد و با توجه به اینکه نظر قلبی این افراد «ناکافی بودن اسکوچیچ برای تیم ملی است» به نظر می‌رسد شرایط برای سرمربی تیم ملی از قبل هم سخت‌تر خواهد شد. سخنگوی خودخوانده فدراسیون می‌گوید اسکوچیچ گزینه قطعی تیم ملی در جام جهانی است. حمید سجادی وزیر ورزش هم می‌گوید اسکوچیچ در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند. اما از آن طرف هر روز خبر مذاکره یک نفر در فدراسیون با مربیان دیگر به گوش می‌رسد و سرپرست فدراسیون تمام مخالفان اسکوچیچ در دو سال گذشته را در گروهی تحت عنوان «کمیته فنی» جمع می‌کند تا در مورد ادامه همکاری سرمربی تیم ملی نظر بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج