۱۲۰۶۹۵۲
۲ نظر
۵۰۱
۲ نظر
۵۰۱
پ

از مارمولک تا عادل؛ بیست سال از مردم عقبید

یک نماینده مجلس گفته: «رییسی و قالیباف روی بازگشت عادل فردوسی‌پور به شبکه سه نظر مثبت دارند.» ایران احتمالا تنها کشور جهان است که فعالیت یک گزارشگر فوتبال باید با نظر مثبت روسای دولت و مجلس همراه شود و تازه این هم کافی نباشد!

ورزش مدیا: یک نماینده مجلس گفته: «رییسی و قالیباف روی بازگشت عادل فردوسی‌پور به شبکه سه نظر مثبت دارند.» ایران احتمالا تنها کشور جهان است که فعالیت یک گزارشگر فوتبال باید با نظر مثبت روسای دولت و مجلس همراه شود و تازه این هم کافی نباشد! باز خدا را شکر جناب دکتر، مهندس، خلبان قالیباف موافقت‌شان را ابراز کرده‌اند، اما جهان آزاد جایی است که اتفاقا اهالی رسانه بتوانند بی‌قید و شرط اصحاب قدرت را نقد کنند، نه آن که برای گزارش یک مسابقه فوتبال محتاج موافقت آنها باشند.

مساله فقط یک آدم به اسم عادل فردوسی‌پور نیست؛ چه این که او هم مثل هر انسان دیگری نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. مساله مهم‌تر، رویکردی است که همه چیز را اینقدر محدود و محصور می‌خواهد، طرز تفکری که حداقل بیست سال از مردم عامی هم عقب است. سال هشتادودو فیلم سینمایی مارمولک ساخته شد؛ مدیران فرهنگی این کشور تا می‌توانستند جنجال کردند، فیلم را از پرده پایین کشیدند و سرمایه مادی و معنوی صاحبان کار را نابود کردند، اما امسال بعد از دو دهه تازه فهمیدند حرف فیلم چقدر قشنگ است، در نتیجه آن را با کمترین سانسور روی آنتن تلویزیون بردند!

هنگام تولید و پخش سریال ساختمان پزشکان روزی یک رسانه ارزشی با سخیف‌ترین برداشت‌های جنسی به کار حمله می‌کرد. آنقدر فشار آوردند که سر و ته سریال زودتر از حد معمول جمع شد، اما حالا همان قسمت‌ها مکررا در شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌رود؛ درست مثل سریال بزنگاه که به خاطر تولیدش رضا عطاران را برای همیشه از تلویزیون بیرون کردند، اما حالا هر روز تکرارش را پخش می‌کنند و خودشان آمار می‌دهند که از سریال‌های جدید تلویزیون هم پربیننده‌تر است! «آدم برفی» را آب کردند، از اکران «برزخی‌ها» دوزخ ساختند و مشهور است که در حمله به سینماهای نمایش‌دهنده «تحفه هند» یک بچه بی‌گناه سقط شد.

کدام یک از اینها برای جامعه خطرناک بودند؟ داستان عادل هم شاید همین باشد. شاید آقایان بیست سال بعد بفهمند مجری و گزارشگری که خلاف سنگینش تبریک اسکار اصغر فرهادی یا مصاحبه با وزیر خارجه قانونی مملکت بود، سزاوار این همه غضب نیست. آن زمان اما ممکن است خیلی دیر شده باشد؛ شاید دیگر صدایی در گلو، سویی در چشم و شوری در سر این آدم و خیلی‌های دیگر شبیه او باقی نمانده باشد. چه سرمایه‌هایی که نسوزاندید، چه دوستانی که از آنها «دشمن» نساختید و چه فرصت‌هایی که تبدیل به حسرت نکردید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ه ی

      فروغی شبکه ۳ چه توجيهي داری که جوانان‌ این مرزوبوم را از نعمت اجرای مجری مورد علاقه شان منع کردید ‌.خجالت بکشید .....

    • ناشناس

      غیر از این چیزی حالیشون نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج