۱۲۱۱۴۰۹
۲۰۹
۲۰۹
پ

عادت زیبای استقلال در فصل جاری لیگ برتر

با تساوی استقلال مقابل سپاهان اصفهان، فرهاد مجیدی هفته بیست‌وپنجم را هم بدون شکست سپری کرد تا از رکورد شکست‌ناپذیری علی پروین در لیگ آزادگان هم عبور کرده باشد.

همشهری: با تساوی استقلال مقابل سپاهان اصفهان، فرهاد مجیدی هفته بیست‌وپنجم را هم بدون شکست سپری کرد تا از رکورد شکست‌ناپذیری علی پروین در لیگ آزادگان هم عبور کرده باشد. فرهاد پیش‌تر رکورد شکست‌ناپذیری در یک فصل از لیگ برتر را که ۲۱بازی بود در هفته بیست‌ودوم جابه‌جا کرد و تا امروز این رکورد را به ۲۵بازی ارتقا داده است. او در هفته بیست‌وپنجم رکورد پرسپولیسِ پروین را هم شکست و حالا فقط یک رکورد دیگر برای شکستن باقی مانده است.

تیم پرسپولیس در ۱۰بازی آخر از لیگ ششم و ۱۶بازی ابتدایی از فصل بعدی هیچ شکستی را متحمل نشد و بنابراین اگر رکورد شکست‌ناپذیری را به یک فصل محدود نکنیم، سرخپوشان همچنان با نباختن در ۲۶هفته متوالی از این لحاظ رکورددار هستند. استقلال این هفته درصورت نباختن به شهرخودرو با این رکورد مساوی می‌کند و برای عبور از آن لازم است هفته آینده از تقابل با فولاد خوزستان هم بی‌شکست برگردد.

   قلعه‌نویی، عاشق و شیفته رکورد

اما تساوی‌های متوالی استقلال در هفته‌های اخیر و پایین آمدن آمار گلزنی این تیم، فرهاد مجیدی را با این انتقاد مواجه کرده که برای رسیدن به رکوردها، احتیاط را در تاکتیک‌هایش بیشتر از قبل لحاظ کرده و ریسک‌پذیری تیمش را پایین آورده است. می‌گویند مجیدی حالا فقط برای نباختن بازی می‌کند و این باعث شده میانگین امتیازگیری تیم او با مساوی‌های متوالی پایین بیاید. اتفاقی که زمانی برای امیر قلعه‌نویی در دربی‌ها رخ داده بود. قلعه‌نویی که سال‌ها به‌عنوان سرمربی در دربی تهران شکست‌ناپذیر بود برای حفظ این رکورد، همه دربی‌ها را می‌بست و متهم ردیف اول صفر - صفرهای متوالی در سال‌های 91 و 92 شناخته می‌شد. او بالاخره در لیگ چهاردهم دربی‌های رفت و برگشت را باخت و بعد از 12دربی بدون شکست، رکورد خودش را ازدست‌رفته دید. حالا می‌گویند مجیدی هم برای نباختن آن‌قدر دست‌به‌عصا بازی می‌کند که شانس بردنش را پایین آورده است.

  یک گل اتفاق جدیدی نیست

اما آمارهای ثبت‌شده در هفته‌های اخیر و موقعیت‌هایی که تیم مجیدی از دست داده نشان می‌دهد این اتهام چندان هم پایه و اساس منطقی ندارد. یکی از دلایل منتقدان برای این ادعا، پایین بودن آمار گلزنی استقلال در بازی‌های اخیرش بوده است. می‌گویند استقلال در 5بازی اخیرش فقط 5گل زده است و میانگین یک گل در هر بازی برای مدعی عنوان قهرمانی آمار خوبی نیست.

اما جالب است بدانید استقلال در اغلب مقاطع این فصل - چه در نیم‌فصل اول و چه در نیم‌فصل دوم - دقیقا همین آمار یک گل در هر بازی را به جا گذاشته است. اگر 25هفته سپری‌شده را به 5بازه 5هفته‌ای تقسیم کنیم، استقلال 4بازه را با 5گل تمام کرده و فقط در یک مقطع توانسته گل‌های بیشتری بزند. این تیم فقط در 5بازی سوم یعنی از هفته 11 تا 15 توانست 11بار به گل برسد. 6گل اضافه‌ای که در آن هفته‌ها زده شد به‌اضافه 3گلی که برای بازی رفت با گل‌گهر به حساب استقلال منظور کردند باعث شده این تیم امروز در 25بازی 34گل زده داشته باشد.

  محتاط‌ تر نه، ضعیف‌تر شده‌اند

حتی آمار موقعیت‌هایی که استقلال ایجاد کرده هم در هفته‌های اخیر تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته است. امید گل آبی‌ها در نیم‌فصل اول به‌طور میانگین 1.34 در هر بازی بود که این آمار در نیم‌فصل دوم به 1.26 رسیده و تفاوت چندانی در آن دیده نمی‌شود. میانگین امید گل استقلال در 5هفته نخست 1.55 بود که بهترین آمار این تیم در بازه‌های 5هفته‌ای است.

در 10هفته‌ای که از نیم‌فصل دوم گذشته، آبی‌ها در 5هفته اول به میانگین 1.43 و در 5هفته دوم به میانگین 1.09 رسیده‌اند. اما همین افت 34درصدی را هم نمی‌توان به دفاعی‌تر شدن این تیم نسبت داد. چون استقلال در آن هفته‌ها امید گل 45درصدی به حریفانش می‌داد و در این هفته‌ها نه‌تنها امید گل کمتری نداده بلکه آمارش به 1.03 در هر بازی رسیده است. یعنی تیم مجیدی صرفا در 5هفته اخیر موقعیت‌های کمتری خلق کرده اما این باعث نشده موقعیت‌های کمتری هم به حریفانش بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج