adexo3
۱۲۱۲۳۷۸
۱۳۸۱
۱۳۸۱
پ

با وجود فرهاد‌، هو نیدز استراماچونی؟!

بعد از رفتن کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و پس از دو، سه برد پرگل به هدایت لوپتگی تعدادی از هواداران رئال نوشتند: who needs Ronaldo که یعنی چه کسی به رونالدو نیاز دارد؟

روزنامه اعتماد: بعد از رفتن کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و پس از دو، سه برد پرگل به هدایت لوپتگی تعدادی از هواداران رئال نوشتند: who needs Ronaldo که یعنی چه کسی به رونالدو نیاز دارد؟ این جمله از همان زمان وارد ادبیات فوتبالی‌ها شد. گاهی به شوخی و گاهی به جدی «هو نیدز فلانی» مورد استفاده قرار گرفت.

وقتی لوکاکو از اینتر رفت و ادین ژکو با گلزنی‌هایش جور خط حمله نراتزوری را کشید تماشاگران اینتری به جد گفتند هو نیدز لوکاکو.

همین دو روز گذشته که ارلینگ هالند راهی منچسترسیتی شد و دورتموند با ادیمی جای ستاره نروژی را پر کرد، فوتبالی‌ها به شوخی عکس هالند و ادیمی را کنار هم می‌گذارند و می‌نویسند: هو نیدز هالند؟

اما درست‌ترین «هو نیدز فلانی» که می‌توان این روزها به کار برد در مورد استراماچونی در مقایسه با فرهاد مجیدی است. آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی تقریبا یک نیم‌فصل هدایت استقلال را برعهده داشت و این تیم را موقتا به صدر جدول هم رساند.

او به دلایلی تصمیم به ترک ایران گرفت و از همان زمان تا تقریبا چندی پیش که همه فهمیدند مجیدی استقلال قدرتمندی ساخته، هواداران استقلال دلتنگ مرد ایتالیایی می‌شدند. می‌گفتند او اگر مانده بود ما را بعد از سال‌ها به قهرمانی می‌رساند.

بسیاری از مدیران استقلال در این چند وقت با کارت بازگرداندن استراماچونی بازی کردند چون از علاقه هواداران به او خبر داشتند.

حضور هواداران استقلال در پیج استرا و همسرش کار را به عصبانیت آنها هم کشاند و همسر استراماچونی از هواداران استقلال خواست اینقدر در پیجش فعالیت نکنند.

۴ هفته تا پایان لیگ مانده و استقلال ۶ امتیاز از رقیبش جلو افتاده و بسیاری این تیم را شانس اول قهرمانی می‌دانند.

حالا جا دارد استقلالی‌ها روی یک بنر بزرگ بنویسند: هو نیدز استراماچونی؟ کنارش هم عکس فرهاد مجیدی را بگذارند. فرهاد مجیدی که دو فصل پیش و قبل از فینال جام حذفی مقابل تراکتور قربانی بازی کردن احمد سعادتمند با کارت بازگرداندن استراماچونی شده بود، حالا تمام خاطرات آن دوران را تحت‌تاثیر قرار داده.

تیم او نه یک هفته به خاطر آلودگی هوا و لغو بازی تیم صدرنشین که تقریبا در تمام طول فصل صدر جدول بوده است و با سوختی اتمی به سوی قهرمانی حرکت می‌کند و تنها یکی از بزرگ‌ترین معجزات فوتبالی تاریخ می‌تواند جام را از دستان‌شان خارج کند. 

مقایسه فرهاد مجیدی با آندره‌آ استراماچونی توضیحی مفصل لازم دارد اما به شکل مختصر می‌توان اشاره کرد که فرهاد تیمی یک‌دست‌تر، جنگنده‌تر و نبازتر ساخته است. تیمی که به سختی گل می‌خورد، برای برنده شدن وارد زمین می‌شود و در نقطه‌ای قرار گرفته که می‌تواند همه رکوردهای لیگ برتر را جابه‌جا کند. 

اگر آن اشتباهات بچگانه‌ای که احمد سعادتمند قبل از فینال جام حذفی رقم زد و فرهاد مجیدی هم به اشتباه وارد آن بازی شد فرهاد مجیدی را برای همیشه از نیمکت استقلال دور کرده بود شاید هرگز چنین نتایجی رقم نمی‌خورد.

اگر آن همه طومار و امضا و کامنت و بالا پایین کردن مملکت برای بازگرداندن استراماچونی به نتیجه رسیده بود شاید امروز استقلال در این وضعیت قرار نداشت. شاید هم برعکس، استراماچونی استقلال را قهرمان می‌کرد اما قطعا با هزینه‌ای به مراتب بیشتر از دستمزدی که فرهاد مجیدی می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج