جاباما
۱۲۱۴۳۶۲
۶ نظر
۶۴۱۴
۶ نظر
۶۴۱۴
پ

خداحافظی کاپیتان شماره ۴ با چشمانی اشکبار

کاپیتان تیم والیبال پیکان که پیش از این اعلام کرده بود از تیم ملی هم خداحافظی کرده در میان تشویق تماشاگران و با چشمانی اشکبار خداحافظی خود را رسمی کرد.

برترین‌ها: کاپیتان تیم والیبال پیکان که پیش از این اعلام کرده بود از تیم ملی هم خداحافظی کرده در میان تشویق تماشاگران و با چشمانی اشکبار خداحافظی خود را رسمی کرد.

باشگاه پیکان هم پیراهن شماره ۴ خود را برای همیشه به احترام سعید معروف بایگانی کرد.

خداحافظی کاپیتان شماره 4 با چشمانی اشکبار

سعید معروف در مورد موضوعات مختلفی چون خداحافظی ازتیم ملی و مربیگری والیبال و باندبازی در تیم ملی صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، سعید معروف ستاره والیبال ایران در نشستی خبری در واکنش به اینکه قبلا گفته شده بود شما نمی‌توانید به ایران بیاید اما با حضورتان در جام باشگاه‌ها مشخص شد که مشکلی ندارید، گفت:  نقل قول تا زمانی که سندیت نداشته باشد، ساخته ذهن افراد است. من مشکلی نداشتم و اینکه چند سال در ایران نبودم به دلیل کرونا بود و از آنجایی هم که تصمیم گرفته بودم در تیم ملی نباشم، باید برای زندگی آینده‌ام برنامه‌ریزی می‌کردم. اینکه چه چیزهایی گفته‌اند برایم اهمیتی نداشته است. من چه اینجا باشم چه نباشم، بخشی از والیبال ایران خواهم بود.

او در پاسخ به این سوال که امشب برای شما شب باشکوهی بود، بیان کرد: هر تیمی که  به فینال می‌آید، شانس قهرمانی دارد. پیش‌بینی یک بازی سخت را داشتیم و خودمان را آماده کرده بودیم اما خوشبختانه در نهایت به بهترین شکل ممکن تمام شد. خوشحالم که شرمنده مردم حاضر در سالن نشدیم. تشکر ویژه ای هم از باشگاه پیکان و مجموعه ایران خوردو دارم که با مراسمی که برایم گرفتند سوپرایزم کردند و خوشحال شدم.

*از تیم ملی خداحافظی کردم نه از والیبال ایران

معروف در مورد اینکه مدتی با رسانه‌ها ارتباطی نداشت، گفت: بحث قهر و آشتی نبود.‌ سعی کرده‌ام از فضای رسانه دور باشم. یکسری اتفافات افتاد و در یکسری کنفرانس‌های خبری همکاران عزیزتان لطف کردند و حرف‌های من را جور دیگری عنوان کردند.  بحث خداحافظی از تیم ملی بود که در صفحه‌ام گذاشتم اما معنایش خداحافظی از والیبال ایران نیست. اینکه بتوانم تا ۴۵سالگی بازی کنم می‌توانم در جاهای مختلف باشد که ایران هم جزو آنها است. در مورد شرایط خودم هم توضیح دادم که همیشه از والیبال توقع وجود دارد و مقداری این توقع و فشار روی دوش بازیکنانی بود که چند سال در  تیم ملی بازی کرده بودند. من هم به عنوان کاپیتان مجبور بودم خیلی جاها پاسخگو باشم اما شرایطی پیش آمد که  فشار زیادی روی تیم ملی احساس می‌کردم و فضای ایجاد شده بود که مردم خیلی حمایت می‌کردند و برای بازی های ملی اشتیاق داشتند و برخی شرایطی پیش می‌آمد که رسانه ها کاری می‌کردند که فاصله بگیریم.

او افزود: حرف های ما درست منتقل نمی‌شد و دلیل اینکه دور ایستادم این بود که حاشیه وارد تیم ملی نشود. اگر می‌خواستم ذهنم را درگیر این بکنم که یک مصاحبه انجام بدهم و بعد چند بیانیه بدهم که این حرف را نزده ام، از کار خودم می‌ماندم. ترجیج دادم که در این چند سال حرفی نزنم که درست و اشتباه منتقل نشود. نتیجه مثبتی هم از این کار گرفته‌ و تیم ملی هم کار خود را عالی انجام داده است.  نتایج نشان داد که راه درستی را می رفتیم. الان هم که فشار نیست و احساس سبکی می‌کنم، قطعا من پاسخگوی اتفافات تیم ملی نیستم. برای همه بازیکنان و فدراسیون آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد.

*خداحافظی از تیم ملی احساسی نبود

معروف در پاسخ به این سوال که اگر کار تیم ملی در آینده گره بخورد دوباره به تیم برمی‌گردید؟ بیان کرد: معمولا در زندگی‌ام خیلی تصمیم احساسی نگرفته‌ و از قبل فکر کرده‌ام. در مورد خداحافظی از تیم ملی هم تصمیمم منطقی بود و به آن فکر کرده بودم. اینگونه نبود که بازی که بازی تمام شود و بعد از بازی در رختکن تصمیم بگیرم. پرونده اش را بسته بودم که بعد از المپیک خداحافظی کنم.  فکر می‌کنم بهتر است زیاد در این مورد صحبت نکنیم. نسل بعدی هم بازیکنان خوبی هستند. بازیکنان جوان خوبی داریم که باید به سمت حمایت از آنها برویم. همه نگاه‌ها به نسل جدید است که می‌خواهند بعد از این فعالیت کند.

او افزود: ناراحتی من در این موضوع این بود که صحبت‌هایی شد که دیگران می‌خواستند برای من تصمیم بگیرند، در صورتی که من تصمیم خود را گرفته بودم. بحث نیاز ملی فرق دارد، یک موقع می‌گویند به یک بازیکن نیاز داریم و حتما باید بیاید، قطعا سعید معروفی که سال‌ها بازی کرده است یک دوره دیگر هم بازی می‌کند و چیزی نیست که بگویم اصلا بازی نمی‌کنم اما شرایط را می‌دانم، می دانم‌نسل جدید بهتر از نسل قبلی نتیجه خواهند گرفت و  قطعا در دوره های بعد نیازی به سعید معروف نیست.

*زمانی برای مربیگری تعیین نکرده‌ام

ستاره والیبال ایران در مورد علاقه خود به مربیگری و اینکه از چه زمانی در این عرصه فعالیت خواهد کرد، گفت: نمی‌شود تاریخی تعیین کرد که در چه سنی از باشگاهی خداحافظی کنم و وارد مربیگری شوم اما مربیگری در آمریکا هم به دلیل شرایط کرونا بود که بیکار بودیم و من هم نمی‌توانستم از والیبال دور باشم. برنامه خاصی برای مربیگری در چند سال آینده ندارم، فعلا تا جایی که بدن و مغزم جواب بدهم بازی می‌کنم. باید چند سال صبر کنیم تا زمانی که بازی‌ام تمام شود و بعد ببینم شرایط ورود به مربیگری وجود دارد یا خیر، اما قلبا علاقه داریم این اتفاق بیفتد.

*در تیم ملی باندبازی وجود نداشت

معروف در پاسخ به این سوال که حرف هایی در مورد بابندبازی و لابی‌گری در تیم ملی وجود داشته، آیا در ۱۰ سال اخیر چنین چیزی وجود داشته است؟ بیان کرد:  در چند سال اخیر در مورد باندبازی، اختلافات درون تیمی، رفیق بازی در تیم ملی خیلی صحبت شده است اما تیم ملی در این چند سال مسیری را رفت که کاملا موفق بود و به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم. به نظرم مهمترین دستاورد والیبال  اشتیاقی بود که بین مردم‌برای دیدن والیبال ایجاد شد.‌ سلامت تیم ملی را در این چیزها می‌بینم. اگر تیم ملی فاسد بود و باندبازی وجود داشت قطعا این اشتیاق برای مردم ایجاد نمی‌شد. فکر می‌کنم تیم ملی والیبال آنقدر سالم فعالیت کرد که همه این سلامت بودن، اشتیاق و فداکاری بازیکنان به مردم منتقل می‌شد.

او ادامه داد: خیلی خنده‌دار است که بگویند یک بازیکن آنقدر قدرت داشته که باند بازی کند و مافیا درست کند. تمام بازیکنانی که در این‌چند سال فعالیت کرده‌اند از خانواده شان گذشته‌اند و خودشان دوست داشته‌اند که به تیم ملی بیاند. شاید بازیکنان کشورهای دیگر  در مورد اردوهای طولانی و دوری از خانواده گلایه کنند اما بازیکنان ایران یک بار این حرف‌ها را نزدند.  بازیکنان کشورهای دیگر برای حضور در تیم ملی حقوق می‌گیرند اما تیم ملی ایران تنها تیمی است که برای حضور در تیم ملی پول نمی‌دهد. همه این‌ها نشان می‌دهد در کمال آرامش و با سلامت کامل فعالیت کردیم. آن افراد را به خدای بالای سر که شاهد و ناظر این مجموعه در تیم ملی بود می‌سپارم. سالم‌ترین تیم ملی تاریخ را داشتیم و کسانی که کنارمان بودند همه از نزدیک این را دیدند.

*نظری در مورد مربی ایرانی تیم ملی ندارم

کاپیتان سابق تیم ملی ایران در مورد نگرانی‌هایی که در مورد نسل فعلی وجود دارد و اینکه ایران هنوز پاسوری در سطح سعید معروف ندارد، گفت: خوشبختانه در این چند سال پاسورهای تیم ملی عوض می‌شدند، یک دوره‌ای بعد از رفتن آقای مهدی، آقای وادی و کریمی آمدند. پاسورهای خوبی داریم که در آینده حرفی برای گفتن خواهند داشت. الان صحبت‌ها روی آقای کریمی است و آقای وادی هم تجربه دارد. شنیده‌ام پاسورهای خوبی به لیگ آمده‌اند. نسل بعدی والیبال ایران از نظر فیزیکی و استعدادی خیلی قوی هستند که حرف برای گفتن خواهند داشت اما اینکه ما چه استفاده‌ای از آنها بکنیم، فدراسیون و مربیان تیم ملی چه برنامه‌ای برایشان داشته باشند، مهم است. نمی‌شود فقط از بازیکن انتظارداشت که با استعداد خودش همه چیز را جلو ببرد. باید شرایط فراهم باشد و ابزار وجود  داشته باشد و اینکه چگونه با آنها بازی کنیم و کنار هم قرار دهیم به برنامه ریزی ربط دارد که اگر درست باشد نتیجه می‌گیریم و اگر نه شاید باید چندسالی پایین رفتن والیبال را ببینیم تا دوباره اوج بگیریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با مربی ایرانی می‌توانیم، گفت: نظری ندارم.

*بازیکنان بدون قدردانی کنار گذاشته می‌شوند

معروف در پاسخ به این سوال که حس‌تان از برنامه تقدیر پیکان از شما چیست، بیان کرد: از برنامه پیکان هیچ اطلاعی نداشتم و روزی که آقای عطابخش تماس گرفت شناختی از او نداشتم و اولین بار بود که صحبت می‌کردیم. جا دارد از او تشکر کنم که به بهترین شکل ممکن ما را به تیم اضافه و بازیکنان خارجی را دعوت کرد. تمام‌قول‌هایش عملی شد. من تا دو روز مانده به بازی آخر نمی‌دانستم برنامه‌ای برای قدردانی از من دارند اما برایم اتفاق جالبی بود. معمولا این اتفاق در ایران  از طرف فدراسیون نمی افتد و بازیکنان راحت کنار گذاشته می‌شوند و می‌روند، اما خدا  من را دوست داشت که در جو سالن آزادی، با پیروزی در مسابقه و اینکه بعد از مدت‌ها بازی می‌کردم، این اتفاق را برایم رقم زد. حسش قابل وصف نیست و از همه کسانی که این قدردانی را از من‌کردند تشکر می‌کنم. در نهایت کار خدا بود و خدا آنقدر من را دوست دارد که بهترین ها را برایم رقم می‌زند.

*یکی از سخت‌ترین کارها بازی کردن برای پرچم کشوری دیگر است

معروف در واکنش به خروج تعدادی از ورزشکاران از ایران گفت: من از طرف آن آدم‌ها نمی‌توانم نظر بدهم و نمی دانم چه چیزی باعث این اتفاق می‌شود. شنیده‌ام کسانی که این کار را  می‌کنند، در نهایت پشیمان شده اند و اعلام ا کرده اند تصمیم درستی نبوده است. یکی از سخت ترین کارها بازی کردن برای پرچم کشوری دیگر است و هیچ ورزشکاری این را دوست ندارد. آنقدر تعدادشان زیاد نیست که خیلی مهم جلوه‌اش بدهیم، شاید کمتر از تعداد انگشتان دست باشد اما قطعا آن آدم‌ها هم دوست دارند در شرایط و زندگی بهتر در کشور خودشان زندگی کنند اما باید قبول کنیم الان شرایطی وجود دارد که شاید مردم از نظر اقتصادی و زندگی در سختی باشند که شامل تمام صنوف از جمله ورزشکاران است و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که این موضوع برطرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیما

      نابغه

      پاسخ ها

      • میتی از مشد

        واقعا ما خیلی جوگیر هستیم . اونقدر شماره ها را بایگانی میکنیم تا دیگر شماره ای برای بازیکنان جدید وجود نداشته باشه

    • حسین فتحی

      آقای حاشیه

    • ناشناس

      سرت سلامت کاپیتان
      شایسته لقبتی

      پاسخ ها

      • ولی

        بروکاسه کوسهات روجمع کن توخارج همه کارکردی چرا پاچه خواری توسلول بدنتون افندی

    • ‌‌

      سلامت باشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج