۱۲۱۴۸۷۸
۴۷۹
۴۷۹
پ

یک آسیایی آقای گل لیگ برتر شد

سون فاصله ۹ گله خود با صلاح را به طرز باورنکردنی‌ای در هفته پایانی جبران کرد و این دو آقای گلی مشترک را به دست آوردند.

ورزش سه: یک فصل فوق العاده و استثنایی برای بازیکن کره ای تاتنهام با کسب عنوان آقای گلی مشترک لیگ برتر انگلیس به پایان رسید. سون هیونگ مین با دبل برابر نوریچ توانست به محمد صلاح رسیده و با این بازیکن مصری در کسب این عنوان مهم شریک شود.

وینگر آسیایی تاتنهام آخرین روز لیگ برتر را به صورت دراماتیکی به پایان رسید. او امروز را در شرایطی آغاز کرد که یک گل از صلاح کمتر زده بود و مهاجم مصری لیورپول با ۲۲ گل در صدر جدول رده بندی برترین گلزنان پریمیر لیگ قرار داشت.

یک آسیایی آقای گل لیگ برتر شد

در شرایطی که تاتنهام توانسته بود با 3 گل از نوریچ پیش بیفتد اما نام سون در میان گلزنان دیده نمی شد تا اینکه او در فاصله پنج دقیقه دو گل وارد دروازه حریف کرد و فصل را با 23 گل زده به پایان رساند و به اولین بازیکن آسیایی تبدیل شد که جایزه کفش طلای لیگ جزیره را به دست می آورد.

او ابتدا در دقیقه 70 در مصافی تک به تک با تیم کرول قرار گرفت ولی این سنگربان ضربه او را مهار کرد تا بلافاصله روی اشتباه بازیکنان نوریچ در موقعیت دیگری قرار بگیرد و با یک ضربه پای راست به گوشه دروازه، بالاخره قفل دروازه حریف را باز کرده و گل چهارم را به ثمر برساند.

اما این پایان کار نبود. 5 دقیقه بعد و روی یک کاشته ارسالی به روی دروازه، سون در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و توانست با ضربه ای فنی و دقیق به گوشه دروازه، گل پنجم تیمش را به ثمر رساند تا با یک دبل دیدنی 23 گله شود.

یک آسیایی آقای گل لیگ برتر شد

هر چند که وینگر مصری لیورپول پیش از بازی های امروز یک گل بیشتر از سون زده بود اما این بازیکن کره ای بود که حتی برای مدت کوتاهی از صلاح پیشی گرفت. تا اینکه او در دیدار مقابل ولورهمپتون واندررز در آنفیلد از روی نیمکت بلند شد و به زمین مسابقه آمد و در دقیقه 84 گلزنی کرد تا با سون به تساوی برسد. صلاح برای سومین بار در دوران حرفه ای خود این جایزه را به دست آورد.

نکته جالب درباره سون، آنالیز نموداری گل های این بازیکن است. تا هفته بیست و هشتم لیگ جزیره، این بازیکن فقط 11 گل به ثمر رسانده بود و در 10 دیدار پایانی او توانست 12 مرتبه دروازه حریفان را باز کند و فصل را با به ثمر رساندن 23 گل به پایان برساند.

یک آسیایی آقای گل لیگ برتر شد

این در شرایطی است که صلاح در مدت مشابه و پس از 28 دیدار لیورپول در لیگ جزیره، 20 گل وارد دروازه رقیبان کرده بود اما سون توانست فاصله 9 گله را با این وینگر مصری جبران کرده و عنوان آقای گلی مشترک را از آن خود کند.

البته نکته مهمی که درخصوص این عنوان مشترک وجود دارد این است که محمد صلاح 5 مورد از گل های خودش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود در حالیکه هیچ کدام از گل های سون با پنالتی به دست نیامده بودند و این ارزش کار وینگر کره ای را دوچندان می کند.

نکته بعدی درباره صلاح نیز به کسب عنوان بهترین پاسور لیگ برمیگردد. جایی که بازیکن مصری لیورپول با 13 پاس گل بالاتر از ترنت الکساندر آرنولد این عنوان را نیز از آن خودش کرد.

یک آسیایی آقای گل لیگ برتر شد

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج