۱۲۱۶۹۳۱
۵۷۴
۵۷۴
پ

اقدام خطرناک یحیی برای فصل آینده

تحرکات نقل و انتقالاتی پرسپولیس شروع شده است اما نگرانی های جدی ای در خصوص این تیم برای فصل آینده وجود دارد.

خبرورزشی: تحرکات نقل و انتقالاتی پرسپولیس شروع شده است اما نگرانی های جدی ای در خصوص این تیم برای فصل آینده وجود دارد.

به‌نظر می‌رسد قهرمان نشدن در لیگ برتر بدجوری به پرسپولیسی‌ها برخورده و آنها تحرکات نقل‌وانتقالاتی‌شان را خیلی زود شروع کرده‌اند. این وسط پول فروش ۱۰درصد از سهام باشگاه هم در حساب هست و سرخ‌ها بی‌محابا دنبال جذب و تمدید با بازیکنان مدنظر هستند. فعلا تمدید قرارداد مهدی ترابی رسمی شده و علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی را هم باید پرسپولیسی دانست. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که سجاد شهباززاده هم با قرمزها به توافق نهایی رسیده و شاید سروش رفیعی نیز برای سومین بار به عضویت این تیم دربیاید. طبیعتا این اخبار، هواداران پرسپولیس را که از بی‌ستاره بودن تیم شاکی بودند خوشحال می‌کند اما سایه یک تردید بزرگ هنوز بر سر این مجموعه سنگینی می‌کند؛ اینکه در تیم یحیی جایی برای جوانان نیست.

کلکسیون بالای ۳۰ساله‌ها

میانگین سنی پرسپولیس در خیلی از مسابقات فصل گذشته بیش از ۲۹سال بوده است؛ عددی بزرگ و معنادار که شاید بخشی از مصدومیت‌های متعدد و خستگی و فرسودگی تیم را توجیه کند. فعلا اما خریدهای جدید هم کمکی به رفع این معضل نکرده‌اند. علیرضا بیرانوند که دروازه‌بان است و سن او شاید چندان مهم نباشد، اما گلر ملی‌پوش جدید سرخ‌ها در مرز ۳۰سالگی قرار دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی هم خرید مهم قرمزها در خط دفاعی است؛ بازیکنی که اگر آمادگی روزهای جوانی‌اش را داشته باشد، بدجوری به‌کار تیم خواهد آمد. در هر صورت مرتضی هم به‌زودی ۳۱ساله می‌شود، هرچند نگرانی بزرگ‌تر در مورد او به ماجرای پارگی رباط صلیبی‌اش مربوط می‌شود. هنوز روشن نیست این بازیکن در بازگشت از آن مصدومیت چه کیفیتی خواهد داشت. سجاد شهباززاده و سروش رفیعی هم که حداقل در فضای مجازی و غیررسمی گزینه‌های نزدیک به پرسپولیس قلمداد می‌شوند، ۳۲ساله هستند. به این ترتیب این بازیکنان هم به جمع نفراتی مثل امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری، رامین رضاییان و... اضافه خواهند شد. با توجه به مبهم بودن شرایط ادامه همکاری با مهدی عبدی، گویا جوان اول پرسپولیس را باید مهدی ترابی ۲۷ساله دانست!

نگاه کوتاه‌مدت

شاید پرسپولیس همین حالا در حال جذب جوانان گمنامی باشد که فردا بدرخشند و همه را غافلگیر کنند. طبیعی است که ما الان آنها را نشناسیم. مثلا زمانی که استقلال در حال جذب امیرحسین حسین‌زاده بود هیچ‌کس تصور نمی‌کرد او تبدیل به مهم‌ترین پدیده لیگ شود. با وجود این تجربه ۳ فصل گذشته نشان می‌دهد در پرسپولیس گل‌محمدی نگاه کوتاه‌مدت حاکم است. امکان ندارد که شما این زمان طولانی را به یک مربی بدهید و حتی یک جوان در تیمش معرفی نکند. یحیی اما در ۳ فصل گذشته در مقابل بازی دادن به جوانان بسیار مقاومت کرده و بعید است این طرز تفکر به سرعت عوض شود؛ مخصوصا که او امسال قهرمانی را هم از دست داده و در لیگ بیست‌ودوم بیش از هر زمان دیگری «نتیجه‌گرا» خواهد بود.

بلاتکلیفی جلال

قاعدتا هیچ مطلبی در مورد سن و سال پرسپولیسی‌ها بدون اشاره به جلال حسینی کامل نخواهد شد؛ کاپیتان ۴۱ساله قرمزها که تکلیفش مشخص نیست. قرارداد جلال در پایان فصل خاتمه می‌یابد و برخلاف سایر نفرات که وضع مشابهی دارند، گویا هنوز از او برای مذاکره و تمدید قرارداد دعوت به عمل نیامده است. شاید جذب پورعلی‌گنجی هم یک نشانه برای پایان کار آقای شماره ۴در پرسپولیس باشد. حتما طی چند روز آینده اخبار بیشتری در این مورد منتشر خواهد شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج