اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۱۷۰۷۵
۱۹۴
۱۹۴
پ

تمرین دفاع مقابل مهاجمان زهردار

حریف یوزهای ایرانی سابقه حضور در ۱۴ دوره جام‌جهانی را در کارنامه خود می‌بیند و دستاوردش، ۲ قهرمانی در سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ بوده است.

فرهیختگان: بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و مواجه‌شدن هواداران فوتبال  با اسامی کشورهای مختلف به‌نظر می‌رسد تیم ملی ایران موفق شده است در روزهای پیش رو که تمام تیم‌های حاضر و غایب در جام‌جهانی مشغول برگزاری دیدارهای تدارکاتی و رسمی خود هستند با جلب نظر اروگوئه مقابل تیم رتبه سیزدهم دنیا قرار گیرد. رقابتی که قطعیت برگزاری آن هنوز از سوی رسانه‌های رسمی فدراسیون فوتبال ایران اعلام نشده است اما براساس اعلام رسانه‌های اروگوئه این دیدار ساعت ۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه ۲۲ خرداد در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری سناریو در شهر مونته‌ویدئو برگزار خواهد شد. یوزهای ایرانی پیش از این در سال ۲۰۰۳ با هدایت همایون شاهرخی در دیداری تدارکاتی که در کشور هنگ‌کنگ برگزار شد مقابل اروگوئه حاضر شدند که نتیجه این دیدار در ضربات پنالتی به سود نماینده منطقه آمریکای جنوبی به اتمام رسید.

 پرافتخاری که به‌مرور زمان کم‌فروغ شد

حریف یوزهای ایرانی سابقه حضور در 14 دوره جام‌جهانی را در کارنامه خود می‌بیند و دستاوردش، 2 قهرمانی در سال‌های 1930 و 1950 بوده است. آنها در اولین دوره مسابقات که میزبانی آن را برعهده داشتند با هدایت آلبرتو سوپیکی از سد پرو، رومانی، یوگسلاوی و آرژانتین گذشتند و به اولین قهرمان تاریخ جام‌جهانی تبدیل شدند. همچنین این تیم با هدایت خوان لوپز در جام‌جهانی 1950 که کشور برزیل عهده‌دار میزبانی آن بود با پیروزی مقابل بولیوی، سوئد، برزیل و کسب تساوی برابر اسپانیا برای دومین و آخرین‌بار جام قهرمانی را بالای سر خود برد. همچنین ماحصل این کشور از 45 دوره حضورش در کوپا آمریکا 15 قهرمانی  و 6 نایب‌قهرمانی بوده است که آنها را از این حیث پایین‌تر از آرژانتین قرار می‌دهد که با 15  قهرمانی و 14 نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم کوپا آمریکاست.

هدایت تیم ملی اروگوئه این روزها برعهده دیگو آلونسو است که در رزومه مربیگری سابقه حضور روی نیمکت تیم‌های المپیا آسونسیون و گوارانی پاراگوئه، پنارول و اتلتیکو بلا ویستا اروگوئه، سی‌اف پاچوکا و مونتری مکزیک و اینتر میامی آمریکا را دارد. این مربی 47 ساله جایگزین اسکار تابارس 75 ساله شد  که از سال 2006 به مدت5722 روز هدایت این تیم را برعهده داشت اما در سال‌های اخیر به دلیل کهولت سن و درگیری با بیماری گیلن باره که باعث نارسایی عصبی و عضلانی می‌شود بازدهی و کارآیی لازم را نداشت و بعد از 4 شکست متوالی مقابل آرژانتین (2 بار)، برزیل و بولیوی اخراج شد و بازنشستگی خود را اعلام کرد. اما این نتایج ضعیف نتوانست مانع چهاردهمین حضور اروگوئه در جام‌جهانی شود و آنها توانستند با هدایت آلونسو 4 پیروزی مقابل پاراگوئه، ونزوئلا، پرو و شیلی کسب کنند و با ثبت 28 امتیاز به‌عنوان تیم سوم آمریکای جنوبی بالاتر از اکوادور راهی بیست‌ودومین دوره تاریخ جام‌جهانی شوند.

 سنجش قدرت دفاعی ایران مقابل ستارگان

از ستارگان هجومی آبی ‌آسمانی‌پوشان می‌توان به لوییس سوارز بازیکن اسبق بارسلونا، ادیسون کاوانی مهره تاثیرگذار منچستریونایتد انگلیس، مکسی مهره فعلی والنسیا اشاره کرد که در فصل فوتبالی 2022-2021 برای خفاش‌ها آمار 5 گل و 3 پاس گل را ثبت کرد. یکی از خطرناک‌ترین مهره‌های هجومی این تیم  داروین نونیز 22 ساله است که در فصل فوتبالی 2022-2021 برای بنفیکا پرتغال آمار 34 گل زده و 4 پاس گل را ثبت کرد که بخشی از این آمار شامل گشودن دروازه تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا اسپانیا (2 گل)، بایرن‌مونیخ آلمان، لیورپول انگلیس (2 گل) و آژاکس هلند به دست بوده است. او این آمار درخشان را درحالی ثبت کرده است که 14 بازی را به‌دلیل عمل زانو، حضور در اردوهای تیم ملی و تشخیص کادرفنی از دست داده است. رقیب مهدی طارمی در کسب عنوان آقای‌گلی لیگ پرتغال بعد از ثبت این آمار درخشان در چندماه گذشته مورد توجه باشگاه‌های بزرگی مثل منچستریونایتد، وستهام، بروسیا دورتموند، بایرن‌مونیخ و بارسلونا قرار گرفته است و قطعا با شروع نقل‌وانتقالات تابستانی چندین تیم سرشناس برای جذب او به رقابت خواهند پرداخت.

این تیم در میانه‌ زمین نیز دارای ستارگان و مهره‌های تاثیرگذار زیادی است، مثل فدریکو والورده بازیکن رئال‌مادرید است که در فصل اخیر فوتبال اروپا 2860 دقیقه برای شاگردان کارلو انجلوتی به‌میدان رفت. ماتیاس وسینو نیز که سابقه بازی در تیم‌های سنترال و ناسیونال اروگوئه، فیورنتینا، کالیاری، امپولی و اینتر میلان را در کارنامه خود می‌بیند، یکی از بازیکنان تاثیرگذار آلونسو است. دیگو روسی 24 ساله و لوکاس توریرا 26 ساله نیز درکنار رودریگو بنتانکور به کادرفنی اروگوئه برای تقابلی شایسته در جام‌جهانی برابر پرتغال، غنا و کره جنوبی اطمینان خاطر می‌دهند. ژورژین د آراسکائتا هم باسابقه فعالیت در تیم‌های کروزیرو و فلامینگو برزیل از ستارگان آبی‌آسمانی‌پوشان است که معروفیت و محبوبیتش مثل خیلی از ستارگان این تیم نیست ولی در ترکیب تیم رنکینگ 13 فیفا نقش محوری ایفا می‌کند.

این تیم در بخش دفاعی و دروازه خود نیز از مهره‌هایی تاثیرگذار و شاخص سود می‌برد که معروف‌ترین آنها دیگو گودین 36 ساله است که سابقه بازی در ویارئال، اتلتیکو‌مادرید، اینترمیلان، کالیاری و اتلتیکو مینیرو برزیل را دارد. دیگر مهره دفاعی معروف و قدرتمند این تیم خوزه خیمنز 27 ساله است که در فصل جاری 2765 دقیقه برای تیم تحت‌هدایت دیگو سیمئونه در میادین حاضر شده است. رونالدو آرائوخو 23 ساله نیز که در بارسلونا بازی می‌کند، درکنار سباستین کواتس بازیکن فعلی اسپورتینگ لیسبون و مارتین کاسرس با پیشینه حضور در تیم‌هایی مثل بارسلونا، لوانته، سویا، یوونتوس، هلاس ورونا، لاتزیو، فیورنتینا، کالیاری و ساوتهمپتون به دیگو آلونسو در بخش دفاعی برای تقابل با نمایندگان اروپا، آفریقا و آسیا در جام‌جهانی اطمینان خاطر می‌دهند. ماتیاس اولیورا، ماتیاس وینا، گیلرمو وارلا و دامیان سوارز نیز که درحال‌حاضر پیراهن تیم‌های ختافه اسپانیا، رم ایتالیا، دینامو مسکو روسیه و ختافه را بر تن دارند، خیال آبی‌آسمانی‌ها را در دفاع چپ و راست راحت کرده‌اند. سند دروازه این تیم هم از سال 2009 در اختیار فرناندو موسلرا 35 ساله است که سابقه بازی در تیم‌های لاتزیو و گالاتاسرای ترکیه را دارد و در 16 دیدار جام‌جهانی‌های 2010، 2014 و 2018 درون دروازه آبی‌آسمانی‌ها ایستاده است.

 کارنامه قابل‌قبول مقابل حریفان ایران

این تیم در 20 سال اخیر چندین‌بار مقابل به دیدار حریفان ایران در جام‌جهانی 2022 قطر رفته است. اروگوئه در سال 2019 مقابل آمریکا در دیداری تدارکاتی قرار گرفت که حاصل آن تساوی یک - یک بود آنها پیش از این در سال 2002 در دیداری دوستانه‌ای دیگر مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که آن دیدار با نتیجه 2 بر یک به سود شاگردان بروس آرینا در تیم ملی آمریکا در تاریخ ثبت شد. آبی‌آسمانی‌ها در سال 2018 موفق شدند در دیداری دوستانه حریف احتمالی ایران ولز را با تک‌گل ادیسون کاوانی شکست دهند.

اروگوئه در جام‌جهانی 2014 نیز موفق شد با 2 گل لوییس سوارز در مقابل تک‌گل وین رونی شاگردان روی هاجسون را شکست دهند و شرایط صعود خود به مرحله یک‌هشتم و حذف سه شیرها در مرحله گروهی را فراهم کنند. این دو تیم پیش از این در سال 2006 در رقابتی دوستانه با هم جدال کردند که حاصل آن کسب پیروزی 2 بر 1 انگلیس تحت‌هدایت سوان گوران اریکسون بود. یکی از دیگر حریفان احتمالی ایران  یعنی اوکراین تحت‌هدایت اولگ بلوخین نیز در سال 2011 در چهارچوب ضیافتی دوستانه مقابل اروگوئه قرار گرفت که این بازی با گل‌های آلوارو گونزالس، دیگو لوگانو و آبل هرناندز در مقابل گل‌های آندری یارمولنکو و یوگن کونوپلیانکا با نتیجه 3 بر 2 به سود اروگوئه تحت هدایت اسکار تابارس به اتمام رسید.

با بررسی تمام جوانب به نظر می‌رسد دیدار با تیمی مثل اروگوئه برای شاگردان دراگان اسکوچیچ موهبتی بزرگ است، آنها از حیث مهره‌های تاثیرگذار و سرشناس بعد از برزیل و آرژانتین در منطقه آمریکای شمالی و جنوبی سرآمد هستند و قطعا با توانایی‌های خود دفاع ایران را بسیار به دردسر می‌اندازند و باعث پیشرفت شاگردان دراگان اسکوچیچ از حیث تجربه دیدار با بزرگان خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج