۱۲۱۸۵۸۳
۱۸۹
۱۸۹
پ

دلیل حاضر نشدن تیم‌ها؛ جریمه کمتر از خرج سفر!

در هفته پایانی لیگ یک سه بازی لغو شده است و دلیل هم عدم حضور تیم های میهمان است. اتفاقی که کمتر در فوتبال حرفه ای رخ می دهد و شاید بهتر است بگوییم رخ نمی دهد.

ورزش سه: این اتفاق پیش تر در لیگ ۲ هم رخ داده بود و چند تیم در هفته پایانی لیگ ۲ حاضر نشدند به این خاطر که بازی آخرشان تشریفاتی بود. استقلال خوزستان – شهرداری آستارا و آرمان گهر سیرجان سه تیمی هستند که در هفته پایانی لیگ یک در برابر حریفان خود حاضر نشدند و به دنبال این عدم حضور ۳ مسابقه لغو شد.

اما اینکه چرا این اتفاق در بازی های لیگ ۲ و لیگ یک رخ می دهد به این خاطر است که میزان جریمه نقدی که کمیته انضباطی برای تیم های غایب در نظر می گیرد کمتر از هزینه ای است که تیم ها برای سفر متحمل می شوند و شاید در چنین شرایطی به این نتیجه برسند بهتر است در هفته پایانی بازی ها حاضر نشوند. از سویی هیچ محرومیتی برای تیمی که در یک بازی شرکت نکند در نظر گرفته نمی شود. بر اساس آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال تیمی که در دو بازی متوالی یا متناوب از حضور در میدان خودداری کند به یک رده پایین تر فرستاده می شود و تیمی که در یک بازی برگزار نشود در حاشیه امنیت است.

به نظر می رسد تنها راه حل پایان دادن به این عدم حضورها که شخصیت بازی های لیگ را زیر سوال می برد این است که کمیته انضباطی در فصل جدید برای تیم هایی که در میدان حاضر نمی شوند جرایم و محرومیت سنگین تری در نظر بگیرد. تصور کنید تیمی که در هفته پایانی در مسابقه ای غیبت کند بر اساس حکم صادره از سوی کمیته انضباطی باید مسابقات را با ۳ امتیاز منفی شروع کند یا جریمه ای که برایش در نظر گرفته می شود بیشتر از هزینه های سفر به خانه میهمان باشد. در این صورت هیچ تیمی در هفته پایانی از حضور در مسابقه خودداری نخواهد کرد و مسابقات لیگ یک به بازی های محلی اشتباه گرفته نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج