۱۲۱۹۵۵۸
۹۱
۹۱
پ

مربی خارجی برای استقلال بهتر است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تکرار آمار فرهاد مجیدی در استقلال ممکن است ۱۰۰ سال طول بکشد، گفت: به نظرم حضور مربی خارجی روی نیمکت استقلال بهتر است.

خبرگزاری مهر: رسول غنی زاده پیشکسوت استقلال و کارشناس فوتبال اظهار داشت: قبل از هر چیز قهرمانی استقلال را به همه هواداران و پیشکسوتان این تیم تبریک گفته و آرزو می‌کنم این قهرمانی تداوم داشته باشد؛ که البته این کاری دشوار است و مجموعه باشگاه برای رسیدن به این هدف باید تلاشی مضاعف داشته باشند.

غنی زاده در خصوص وضعیت کنونی این باشگاه بیان داشت: بعد از جدایی فرهاد مجیدی، انتخاب سرمربی جدید بسیار دشوار است و آمارهایی که فرهاد ثبت کرد این انتخاب را به مراتب مشکل تر هم می‌کند. مربی بعدی می‌داند کار بسیار سختی دارد تا بتواند در کوتاه مدت جای مجیدی را پر کند. چه بخواهیم چه نخواهیم حتماً مربی بعدی با مجیدی مقایسه می‌شود و این کار را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: شاید مربی بعدی هرکس باشد بتواند تیم را قهرمان کند که این اصلاً بعید نیست، اما تکرار آمارهای مجیدی بسیار دشوار است و شاید هر ۱۰۰ سال یک بار این‌طور اتفاق بیفتد که تیمی بدون شکست قهرمان شود. برای همین شاید هر مربی هم حاضر به قبول مسئولیت در این مقطع و جایگزین مجیدی شدن نیست.

هافبک پیشین باشگاه استقلال در مقایسه مربی خارجی و داخلی برای این تیم گفت: اگر به طور کلی مقایسه کنم باید بگویم مربی خارجی به چند دلیل بهتر است که مهم‌ترین آن شرایط پذیرش او از سوی هواداران است. تجربه نشان داده که هوادار استقلال به مربی خارجی فرصت بیشتری داده و همین می‌تواند عامل مهمی برای بالا بردن ضریب موفقیت وی شود. اما همین مربی خارجی باید دارای شرایطی باشد که مهم‌ترین آن آشنایی کامل با فوتبال منطقه و به خصوص فوتبال ایران است. به جز آن مربی خارجی باید بداند امکانات سخت افزاری و مالی در فوتبال ایران مثل اروپا و حتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیست و آنها باید این شرایط را بپذیرند و با آن کنار بیایند.

غنی زاده در خصوص نقل و انتقالات این تیم برای فصل بعد گفت: انصافاً استقلال در فصل گذشته تیم کاملی بود و نیاز به بازیکنان زیادی برای فصل بعد ندارد. از نظر من اگر سیلوا جدا شود باید در پست دفاع وسط بازیکنان واجد شرایط و باهوش جذب شوند و به جز آن تیم یک هافبک طراح رو به جلو و یک مهاجم چهارچوب شناس لازم دارد تا با رهبری یک مربی واجد شرایط خیلی زود و با قدرت در مسیر تکرار قهرمانی قرار گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج