۱۲۲۰۹۷۲
۱ نظر
۴۰۴
۱ نظر
۴۰۴
پ

وجوه مشترک عجیب مهاجمان جدید آبی و قرمز

ارلینگ هالند مهاجم جدید منچسترسیتی و داروین نونیس مهاجم جدید لیورپول، هردو به آرزوی‌شان که بازی کردن در لیگ برتر است خیلی زود رسیده‌اند و حالا تشنه موفقیت در این لیگ بزرگ هستند.

خبرورزشی: رقابت برای لیگ برتر فصل آینده از هر جهت در حال داغ‌تر شدن است. منچسترسیتی و لیورپول برای جذب دو تا از هیجان‌انگیزترین مهاجمان دنیای فوتبال، مبلغی بی‌سابقه خرج کردند. اما این فقط دستمزد ارلینگ هالند ۲۱ ساله نروژی و داروین نونیس ۲۲ ساله اروگوئه‌ای نیست که توجه‌ها را به خود جلب کرده.

نشریه «سان» نگاهی به مردانی می‌اندازد که گل‌های‌شان می‌تواند جام‌های بزرگ را به ارمغان بیاورد.

وجوه مشترک عجیب مهاجمان جدید آبی و قرمز

ارلینگ هالند (منچسترسیتی)

سن: ۲۱

مبلغ قرارداد: ۵۱ میلیون پوند

پرداخت: ۳۷۵۰۰۰ پوند در هفته

پدر: فوتبالیست سابق

مادر: قهرمان هفت‌گانه

علاقه‌مندی: دادن ساعت ۱۲۰۰۰ پوندی به ۳۳ هم‌تیمی

ارلینگ حتی قبل از رسیدن به منچسترسیتیِ ثروتمند هم زندگی خوبی داشت. بازیکن غول‌پیکر مو بور ۱۹۵ سانتی، با نام مستعار «ترمیناتور»، با جت‌های شخصی پرواز می‌کند، یک استاد تناسب اندام و سرآشپز شخصی دارد و طبق گزارش‌ها، پس از هزینه ۴۰۰۰۰۰ پوندی در رستورانی در یونان، ۲۵۰۰۰ پوند انعام داد. این ستاره سخاوتمند پس از ترک تیم آلمانیِ بوروسیا دورتموند و رفتن به لیگ برتر، به هر یک از ۳۳ هم‌تیمی خود ساعت رولکس ۱۲۰۰۰ پوندی هدیه داد. اما به عنوان پردرآمدترین بازیکن سیتی، با ۳۷۵۰۰۰ پوند در هفته، به راحتی می‌تواند از پس چنین هزینه‌هایی بربیاید.

این مهاجم با زدن ۶۲ گل در ۶۷ بازی برای دورتموند، هدف مورد نظر رئال مادرید، بارسلونا، چلسی و هر دو تیم منچستر بود. پدر ارلینگ، آلف اینگه که در سال‌های گذشته فوتبالیست بوده و ایجنتش با ثروتمندترین رؤسای اتحادیه اروپا ملاقات کردند تا ببینند چه کسی می‌تواند جذاب‌ترین پیشنهاد را به این بازیکن نروژی ارائه دهد. ارلینگ، با این حال، به قهرمان لیگ برتر پیوست تا هم با سرمربی پپ گواردیولا کار کند و هم به این دلیل که از کودکی طرفدار این باشگاه بوده است. این مهاجم زمانی در لیدز به دنیا آمد که پدرش برای باشگاه آن شهر بازی می‌کرد، سپس شاهد انتقال پدرش به منچسترسیتی بود. او گفت: «من در انگلیس به دنیا آمدم و تمام عمرم طرفدار سیتی بودم. چیزهای زیادی در مورد باشگاه می‌دانم. اینجا احساس می‌کنم که در خانه هستم.» اما او یک بار هم با لباس آرسنال دیده شد و نشریه «سان» می‌تواند فاش کند که ۵ سال پیش به یک روزنامه نروژی گفته بود: «رؤیای من قهرمانی در لیگ برتر با لیدز است.»

ورزش در ژن ارلینگ است. علاوه بر داشتن پدر فوتبالیست، مادرش، گری ماریتا برات، قهرمان هفت‌گانه نروژی بود. او که در شهر کوچک براین بزرگ شد، در پرش طول، هندبال و گلف نیز بااستعداد و توانمند بود. ارلینگ که یک برادر بزرگ‌تر از خود به نام آستور و یک خواهر به نام گابریل دارد، برای تقویت بدن خود تلاش زیادی کرده و روزانه ۴۰۰۰ کالری می‌خورد. ارلینگ در حال حاضر مجرد است و گفته که ترجیح می‌دهد روی فوتبال تمرکز کند. در واقع این بازیکن نروژی آنقدر غرق کارش است که هر روز صبح با صدای سرود لیگ قهرمانان اروپا از خواب بیدار می‌شود.

وجوه مشترک عجیب مهاجمان جدید آبی و قرمز

داروین نونیس (لیورپول)

سن: ۲۲

مبلغ قرارداد: ۸۵ میلیون پوند

پرداخت: ۱۴۰۰۰۰ پوند در هفته

پدر: بنا

مادر: فروشنده سابق بطری

علاقه‌مندی: نامزدش لورنا و پسرش داروین

در خیابان‌های پر از گرد و خاک شهر آرتیگاس، نونیس رؤیای فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراند. این بهترین راهی بود که بتواند زندگی بهتری به والدینش بدهد. پدر بنای او «بیبیانو» و مادرش «سیلویا»، که مجبور بود بطری‌های قدیمی را بفروشد تا هزینه‌های زندگی را تامین کند، با دو پسرشان در خانه‌ای تنگ در منطقه سیل‌خیز رودخانه کواریم زندگی می‌کردند که روزی آب کل خانه را فرا گرفت. مونتی سوارس که دوست خانوادگی آن‌ها بود و پسرش در مدرسه ابتدایی با نونیس بازی می‌کرد، به نشریه سان گفت: «آن‌ها کمبودهای مالی داشتند. آنها در جایی زندگی میکردند که مردم از ترس اینکه گرفتار سیل نشوند خانه‌های خود را ترک کرده بودند.»

آرتیگاس دورترین شهر از پایتخت مونته‌ویدئو است، بنابراین وقتی استعدادهای نونیس در ۱۴ سالگی توسط استعدادیاب‌های تیم پنیارول مشاهده شد، او مجبور شد ۳۷۰ مایل از خانه دور شود. برادر بزرگ‌تر او جونیور در پنیارول بازی می‌کرد و مادرشان نمی‌خواست که کوچک‌ترین پسرش هم اینقدر از او دور شود. خوسه باتله پردومو به سان گفت: «خارج کردن او از آرتیگاس کار آسانی نبود. مادرش نمی‌خواست داروین را هم از او بگیریم.» داروین در ابتدا آنقدر دلتنگ بود که مجبور شد نزد والدینش بازگردد. اما چند ماه بعد دوباره به تیم جوانان پنیارول پیوست. رودولفو کاتینو، مدیر باشگاه می‌گوید: «او همیشه فردی خجالتی بود، اما یک ورزشکار عالی و بسیار متعهد بود.» نونیس پس از ورود به تیم اصلی، از ناحیه زانو آسیب جدی دید و به تیم جوانان بازگشت. پردومو می‌گوید: «بیش از هر چیزی در مورد وضعیت روحی‌اش به او کمک کردم. او همیشه یک بازیکن بسیار متعهد بود و ما توانستیم او را به بهبودی برسانیم. مسیر او برای رسیدن به جایی که اکنون است اصلاً آسان نبود.»

پس از اینکه نونیس در سال ۲۰۱۹ وطن خود را ترک کرد و به تیم اسپانیایی آلمریا پیوست، آنقدر درآمد کسب کرد تا بتواند از والدینش مراقبت کند. او برای والدینش یک ماشین و خانه مزرعه‌ای در نزدیکی آرتیگاس به اضافه خانه‌ای برای برادرش جونیور خرید. دوستشان مونتی فاش کرد: «داروین همیشه آماده انجام وظایف بشردوستانه است. هر بار که رودخانه کواریم طغیان می‌کند، او برای تهیه غذا و لباس برای ساکنان منطقه قدیمی خود پول می‌فرستد.»

نونیس در سال ۲۰۲۰ به تیم پرتغالی بنفیکا پیوست و با لورنا ماناس آشنا شد. آن‌ها اولین فرزند خود را در ماه ژانویه به دنیا آوردند و اسمش را داروین گذاشتند. اکنون او بزرگ‌ترین انتقال فوتبالی خود را انجام داده است اما گذشته را هرگز فراموش نمی‌کند. همانطور که یک بار گفت: «فراموش نمی‌کنم که از کجا آمده‌ام؛ خانواده‌ای متواضع و سخت‌کوش.»

وجوه مشترک عجیب مهاجمان جدید آبی و قرمز

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فوتبال جهان الان سه تا مهاجم نوک جوون داره
      نونیز. هالند. ولاهوویچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج