۱۲۲۱۲۲۱
۲۵۱
۲۵۱
پ

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

همیشه ولخرجی برای جذب یک ستاره تضمین موفقیت نیست، نمونه‌های بسیاری هم برای اثبات این ادعا در لیگ برتر انگلیس وجود داشته است.

خبرورزشی: برچسب ۸۵ میلیون پوندی روی داروین نونیس ستاره جدید اروگوئه‌ای لیورپول این بازیکن رو بین گران‌ترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس قرار داد. حالا بازیکن فصل پیش بنفیکا امیدواره که دوران خوبش رو توی لیگ برتر ادامه بده و به سرنوشت بازیکنانی مثل پل پوگبا، جک گریلیش و روملو لوکاکو دچار نشه که همه به‌خاطر پول هنگفتی که برای انتقال‌شون هزینه شد، تحت فشار قرار گرفتند.

نشریه «دیلی‌میل» نگاهی به عملکرد ۱۰ انتقال گرانقیمت لیگ برتر انگلیس انداخته است.

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

۱۰- کپا آریسابالاگا (چلسی – ۷۲ میلیون پوند)

رکورددار جهانی انتقال دروازه‌بان با مبلغ ۷۲ میلیون پوند قطعاً خریدی ناموفق بوده. سنگربان اسپانیایی با وعده‌های بزرگی به لیگ برتر آمد و شاید دلیل این که پول زیادی برای انتقال او پرداخت شد این بود که اتلتیک‌بیلبائو فقط به بازیکنان منطقه باسک میدان می‌دهد. این بازیکن ۲۷ ساله در ابتدای ورودش به استمفوردبریج ثابت بود و زیرنظر مائوریتسیو ساری بد هم کار نکرد. اما فصل بعد با دریافت ۴۷ گل و کمترین درصد سیو بین دروازه‌بانان لیگ به حاشیه رفت. سپس آبی‌ها ادوارد مندی را به خدمت گرفتند و از آن زمان تا کنون کپا گزینه دوم بوده است. کپا ۱۲۴ مرتبه برای چلسی به میدان رفته، ولی تبدیل شدن به دروازه‌بان دوم نشان می‌دهد انتقال او ناموفق بوده.

نتیجه: شکست

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

۹- کای هاورتس (چلسی – ۷۲ میلیون پوند)

ملی‌پوش آلمانی پس از انتقال ۷۲ میلیون پوندی از بایرلورکوزن به چلسی برای سازگاری در لیگ برتر تلاش بسیاری کرد. در ابتدای حضورش در استمفوردبریج با مصدومیت و بیماری دست و پنجه نرم کرد و به نظر نمی‌رسید زیر نظر فرانک لمپارد به بهترین فرم خودش برسد. ورود توماس توخل نقطه عطفی برای این بازیکن ۲۳ ساله بوده و از آن زمان تا امروز در نقش بازیکن «۹ کاذب» به‌خوبی جا افتاده. آمار کلی‌اش ممکن است خوب به نظر نرسد چرا که ۲۳ گل در ۹۲ بازی زده، ولی پس از گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۲۱ برای همیشه اسطوره چلسی شد. هاورتس بخش مهم و بزرگی از برنامه‌های توخل در آینده است و به نظر می‌رسد آینده بهتری هم پیش‌رویش داشته باشد.

نتیجه: موفقیت

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

۸- نیکلاس په‌په (آرسنال – ۷۲ میلیون پوند)

وینگر ساحل‌عاجی از زمانی که سال ۲۰۱۹ به آرسنال پیوسته نتوانسته به میزان هزینه‌ای که برایش شده موفقیت برای تیمش کسب کند. زمانی که به ورزشگاه امارات رفت هیاهو و انتظارات بسیاری پیرامون او وجود داشت، چرا که در ۷۹ بازی برای لیل ۳۷ گل زده بود و ۱۸ مرتبه گل ساخته بود. با این حال تا اینجای کار در شمال لندن، په‌په هنوز واقعاً پتانسیل واقعی خودش را نشان نداده و ۷۲ میلیون پوند هزینه برایش توجیه نشده است. آمار ۲۷ گل و ۲۱ پاس‌گل در ۱۱۲ بازی ناامیدکننده‌است و اوضاع وقتی بدتر می‌شود که یادآوری کنیم که فصل قبل فقط در ۵ بازی لیگ برتری به میدان رفت. په‌په از بازیکنانی مثل ساکا، مارتینلی و اسمیت‌راو عقب افتاده، ولی هنوز ۲۷ سال سن دارد و می‌تواند خودش را احیا کند.

نتیجه: شکست

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

۷- جیدن سانچو (منچستریونایتد – ۷۳ میلیون پوند)

او یک هدف بلندمدت برای منچستریونایتد بوده که سرانجام تابستان گذشته در ازای ۷۳ میلیون پوند از دورتموند خریداری شد. ملی‌پوش انگلیسی فصل اول سختی در لیگ برتر داشت و نتوانست خودش را با این تیم تطبیق بدهد و تغییر سرمربی هم به او کمکی نکرده. او از ستاره‌های نوظهور فوتبال انگلیس است که در بوندس‌لیگای آلمان درخشید و سپس در یورو ۲۰۲۰ هم میدان دید اما در فینال پنالتی مهمی را مقابل ایتالیا از دست داد. با ۲۲ سال سن، زمان به نفع سانچو رأی می‌دهد و انتظار دارند که از فصل بد خودش برگردد. اگرچه این ترس وجود دارد که او با تمام موفقیت‌هایش در آلمان به شکستی دیگر برای منچستریونایتد تبدیل شود. با این حال برای قضاوت هنوز زود است.

نتیجه: قضاوت در آینده

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

۶- ویرجیل فان‌دایک (لیورپول – ۷۵ میلیون پوند)

مدافع هلندی مسلماً موفق‌ترین بازیکن این لیست و یکی از معدود بازیکنانی است که ارزش مبلغی که برایش پرداخت شده را داشته. فان‌دایک حالا به‌عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی جهان ستایش می‌شود و قطعاً به پیشرفت لیورپول کمک بسیار زیادی کرده است. این بازیکن ۳۰ ساله بلافاصله بعد از ورودش به ترکیب تیم یورگن کلوپ روی این تیم تأثیر گذاشت و کمک کرد به اولین فینال از ۳ فینالی که در مدت زمان حضورش راه پیدا کرده‌اند، برسند. یک سال بعد فان‌دایک مدافع قهرمانی را بر گردن انداخت و سال ۲۰۱۹ بهترین بازیکن سال یوفا نام گرفت تا فصل فوق‌العاده‌اش تکمیل شود. خیلی‌ها تصور می‌کردند او مستحق کسب توپ‌طلا هم هست، اما لیونل مسی بالاتر از او قرار گرفت. با وجود این که مصدومیت رباط‌صلیبی را پشت سر گذاشته، ولی بازگشتی خوب داشت و به لیورپول کمک کرد این فصل ۲۱ مرتبه در ۳۴ حضورش کلین‌شیت کند.

نتیجه: موفقیت

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

۵- هری مگوایر (منچستریونایتد – ۸۰ میلیون پوند)

مدافع تیم ملی انگلیس این فصل با انتقادات شدیدی مواجه شده و از زمان انتقال ۸۰ میلیون پوندی‌اش از لستر به منچستریونایتد در تابستان ۲۰۱۹ هیچ‌یک از مشکلات دفاعی منچستریونایتد را حل نکرده است. این مدافع میانی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب سه‌شیرها تأثیرگذار بود و به تیم گرت ساوتگیت کمک کرد تا به نیمه‌نهایی برسد. مگوایر از زمان انتقالش به اولدترافورد تا به امروز فصل به فصل بدتر شده، اگرچه در یورو ۲۰۲۰ هم همراه انگلیس تا فینال پیش رفت. این موضوع برای مگوایر کمی عجیب است که همواره با سه‌شیرها موفق می‌شود ولی وقتی به مسابقات باشگاهی می‌رود عملکرد خوبی ندارد. شاید او بتواند زیر نظر اریک تن‌هاخ خودش را پیدا کند و ثابت کند ارزش ۸۰ میلیون پوند را دارد.

نتیجه: شکست

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

۴- روملو لوکاکو (منچستریونایتد – ۹۰ میلیون پوند)

مهاجم بلژیکی در ۲ فصل حضورش در اولدترافورد به ترتیب ۱۶ و ۱۲ گل در لیگ برتر به ثمر رساند و سپس از منچستریونایتد جدا شد تا به اینتر برود. در مجموع با توجه به فروش او و جبران بخش بزرگی از هزینه‌ای که برایش شده بود، می‌تواند گفت ناکامی‌اش جبران شده. به نظر می‌رسید شرایط منچستریونایتد باعث شد تا به‌عنوان یک قربانی از او استفاده شود. با این حال در مجموع نمی‌توان گفت گل‌های مهمی برای شیاطین‌سرخ به ثمر رسانده، ولی باشگاه ۶۸ میلیون پوند برای فروش او دریافت کرد. موفقیت در اینتر باعث شد تا تصور کنند باید به او اجازه داده می‌شد به کارش در اولدترافورد ادامه دهد. با توجه به این که همراه منچستریونایتد جامی نگرفت، دوران حضورش در اولدترافورد ناموفق تلقی می‌شود.

نتیجه: شکست

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

۳- پل پوگبا (منچستریونایتد – ۹۴ میلیون پوند)

هافبک ملی‌پوش فرانسوی مسلماً یکی از بهترین هافبک‌های جهان در دورانی بود که به اولدترافورد بازگشت. سال ۲۰۱۶ امیدوار بود کاتالیزوری باشد که با حضورش منچستریونایتد به قلّه لیگ برتر بازمی‌گردد. اما پوگبا نتوانست مثل دوران حضوش در یوونتوس که ۴ اسکودتو گرفت باشد و در طول ۶ سال حضورش در یونایتد فقط یک جام اتحادیه و لیگ اروپا را برد. قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۸ در مجموع در ۲۳۲ بازی برای شیاطین‌سرخ به میدان رفت و ۳۹ گل به ثمر رساند و هیچ‌وقت به بهترین فرم خودش نرسید. با این حال پوگبا در همین دوران در تیم ملی فرانسه یک ستاره بود. در هر صورت با نگاهی به مبلغ ۹۴ میلیون پوندی که برای انتقال او هزینه شده می‌تواند گفت بازگشتش به منچستریونایتد یک ضرر و شکست بزرگ بوده. حالا هم به‌عنوان بازیکن آزاد اولدترافورد را ترک کرده.

نتیجه: شکست

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

۲- روملو لوکاکو (چلسی – ۹۷ میلیون پوند)

لوکاکو به استمفوردبریج بازگردانده شد تا مشکل گلزنی آبی‌های لندن را برطرف کند، اما در عوض در مقابل دروازه دچار مشکل شد و مشکلاتی هم خارج از زمین ایجاد کرد. حالا بعد از کاوی هاروتس گزینه دوم برای خط حمله چلسی است. این بازیکن ۲۹ ساله که می‌خواهد به ایتالیا و اینتر برگردد، خیلی اوقات در انگلیس مصدوم بود. پس از شروعی درخشان، فرم لوکاکو بدتر و بدتر شد و به نظر می‌رسید با تاکتیک‌های توماس توخل سازگار نیست. لوکاکو در میانه‌های فصل مصاحبه کرد و گفت می‌خواهد به اینتر برگردد! پس از به ثمر رساندن ۱۵ گل در ۴۴ بازی در تمامی رقابت‌های صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت قرضی‌اش به اینتر مطرح شده. اگر قرار باشد تابستان امسال در چلسی بماند که ماندنش یک شکست بزرگ است.

نتیجه: شکست

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

۱- جک گریلیش (منچسترسیتی – ۱۰۰ میلیون پوند)

هنوز می‌توان گفت روزهای ابتدایی حضور گریلیش در منچسترسیتی است و این هافبک-مهاجم تابستان سال قبل در ازای ۱۰۰ میلیون پوند از استون‌ویلا راهی تیم پپ گواردیولا شد. بدیهی است که در تصورات اولیه یک انتقال شکست‌خورده است، برای این که او بیشتر بازی‌های فصل را از ابتدا روی نیمکت شروع کرد. این ملی‌پوش ۲۶ ساله انگلیسی در تیم جدیدش هنوز جا نیفتاده و انتظار می‌رود بعد از سال‌ها بازی در ویلا برای جا افتادن به او فرصت بدهیم. با این وجود زدن ۴ گل و ۳ پاس‌گل در ۲۹ بازی برای گران‌ترین بازیکن لیگ برتر با هر متر و معیاری مناسب نیست. با این حال در فصل اول حضورش در سیتی به قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست پیدا کرد. باید برای قضاوت در مورد این معامله هم کمی صبر کرد.

نتیجه: قضاوت در آینده

۱۰ انتقال گران‌قیمت و بزرگ لیگ برتر انگلیس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج