۱۲۲۲۳۹۸
۲۰۶
۲۰۶
پ

ده نکته طلایی درباره ساپینتو و استقلال

ریکاردو ساپینتو به تازگی به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب شده است. ده نکته را درباره او مرور می کنیم.

فوتبالی: ده نکته را درباره او مرور می کنیم.

یک: سالهای بعد از قهرمانی همیشه سالهای کابوس واری برای استقلال بوده، توقعات از مدافع عنوان قهرمانی بالاست و برای همین تحویل گرفتن این تیم شجاعت می خواست و دل شیر، که نه مجیدی داشت و نه نکونام.

دو: هواداران استقلال اغلب سه دسته هستند: دسته اول مکتبی ها یعنی طرفداران حجازی و مجیدی، دسته دوم طرفداران قلعه نویی و دسته سوم تیم پرستها. برای دسته سوم اصولا فرقی نمی کند که چه کسی سرمربی باشد اما برای اینکه رضایت دو دسته اول تأمین شود بهترین گزینه انتخاب یک سرمربی خارجی بود که بتواند این شکاف را به یک اتحاد برساند. بعد از قهرمانی بدون شکست استقلال، هر سرمربی داخلی که انتخاب می شد یکی از آن دو دسته اول برایش داستان درست می کرد.

سه: وقتی شما به بازار می روید برای خرید به جیبتان نگاه می کنید. انتخاب ساپینتو هم کاملا مناسب جیب استقلال بود. هر چند رقم قرارداد او هنوز فاش نشده اما به نظر می رسد قیمت مناسبی داشته باشد و زیر ۵۰۰ هزار دلار است.

چهار: مربیان پرتغالی ، اغلب انسانهایی برونگرا هستند که استاد تهییج شاگردانشان لقب گرفته اند. نمونه بزرگتر آنها مورینیو و کی روش هستند. در ویدیوهای کوتاهی هم که از ساپینتو بیرون آمده او در این زمینه خبره نشان می دهد که مناسب فوتبال احساسی ایران است.

پنج: اما واقعیت این است که رزومه ساپینتو بیشتر از آنکه مثبت باشد منفی است اما در لیگ ایران وقتی قرار است مربیگری کنید استانداردها تفاوت دارد. اینجا حتی با رزومه منفی هم می شود موفق بود به شرط اینکه قواعد فوتبال ایران را بلد باشید.

شش: در فوتبال هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد، حتی بزرگترین مربیان دنیا هم ممکن است وقتی همه شرایط هم برای موفقیت آنها مهیاست شکست بخورند و نتیجه نگیرند. این نکته را فراموش کنید. فضای فوتبال ایران اگر منفی باشد و یک مربی با رزومه منفی وارد آن شود، آن وقت شاید اتفاقات مثبت برای آن مربی و تیمش بیفتد.

هفت: مراقبت از قرارداد با توجه به قوانین سفت و سخت فیفا برای بازیکنان و مربیان خارجی اهم موضوع است. آنها صبر و طاقت داخلیها را ندارند و با اولین دیرکرد ممکن است فسخ کنند و بروند دنبال شکایت. باشگاه استقلال باید مراقب باشد.

هشت: انتخاب دستیاران و بازیکنان حق طبیعی هر سرمربی است ولو ضعیف ترین مربی. وقتی از کسی مسئولیت می خواهید باید به او اختیار بدهید. باید دید باشگاه استقلال در این باره چه تدبیری خواهد اندیشید.

نه: پنجاه روز تا شروع فصل جدید باقی است و در این زمان استقلال باید هر چه سریعتر تیمش را ببندد، پیش فصل را استارت بزند و دوران بدنسازی و اردوهای داخلی یا خارجی را سپری کند. پنجاه روزی که چشم به هم بزنند تمام می شود. خرید ستاره و بازیکن بزرگ خوب است، اما چیزی که عامل موفقیت است تیم بودن است. این را باید هواداران استقلال مدنظر داشته باشد.

ده: صبر و حوصله و حمایت هواداران استقلال در فصلی که پرسپولیس در حال بستن یک تیم کهکشانی است از مهمترین عوامل موفقیت ساپینتو به شمار می رود. روند کار که مثبت باشد تماشاگر روی سکو خود به خود با او همراه می شود. هواداران استقلال معتقدند چهارجامی که ساپینتو وعده اش را داد پیشکش، او قهرمانی استقلال در لیگ را تکرار کند روی چشم هواداران استقلال خواهد بود. خروجی کامنتهای هواداران در فضای مجازی این است که آقای آجورلو بدهیهای استقلال را بدهید و پرونده های استقلال در فیفا و دادگاه عالی ورزش را ببندید و مجوز حرفه ای استقلال را بگیرید ،ورزشگاه و تلویزیونی  اختصاصی پیشکش!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج