۱۲۲۲۴۷۶
۸۰۰
۸۰۰
پ

با دستیاران سرمربی جدید استقلال آشنا شوید

طبق اطلاعات قبلی این سرمربی پرتغالی در تیم قبلی خود در پرتغال با آنالیزوری به نام خوائو آرائوخو به همکاری پرداخت که البته نتیجه این همکاری سقوط مورینسه به دسته پایین‌تر در لیگ پرتغال بود و شاید این فرد با ریکاردو به تهران نیاید.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال سرانجام بعد از حدود ۳ هفته تکلیف نیمکت خود را روشن کرد و ساپینتوی پرتغالی بعد از روزها مذاکره در کشور امارات به‌عنوان سرمربی جدید آبی‌ها انتخاب و معرفی شد.

ساپینتو که از مدت‌ها قبل با استقلال به توافق رسیده بود و فقط امضای قرارداد نهایی با این باشگاه باقی مانده بود، به‌محض امضای رسمی قرارداد راهی تهران شد تا ضمن بازدید از برخی امکانات باشگاه، در مراسمی به رسانه‌ها و هواداران استقلال معرفی شود.

این سرمربی که سابقه نسبتا زیادی در امر مربیگری در فوتبال دنیا دارد بعد از مراسم معارفه در جلسه‌ای با مسئولان باشگاه استقلال برنامه‌های آماده‌سازی پیش‌فصل خود را ارائه داد و سپس راهی پرتغال شد تا کارهای نهایی مرتبط به سفر به تهران و اقامتش را مهیا کند. قرار است این سرمربی پرتغالی طی روزهای آینده با دستیاران خود به تهران بازگردد تا کارش را به‌طور رسمی در استقلال آغاز کند.

 بازدید میدانی از زمین‌های تمرینی

طی روزهای گذشته برخی اخبار درخصوص زمان و مکان آغاز تمرینات آبی‌پوشان برای فصل بیست‌ودوم منتشر شده بود اما به نظر نمی‌رسد تاریخ دهم تیرماه که پیش از این به‌عنوان زمان آغاز تمرین مشخص شده بود، صحت داشته باشد و احتمالا چند روزی بعد از آن کار آماده‌سازی استقلالی‌ها در پیش‌فصل بیست‌ودوم آغاز خواهد شد.

همچنین همان‌طور که پیش از این در «فرهیختگان» نوشتیم با وجود آماده بودن زمین کمپ حجازی، از آنجا که برخی زیرساخت‌ها مثل رختکن‌ها و محوطه این مجموعه به‌صورت کامل آماده نشده است، احتمالا در همین اوایل کار بازیکنان تمرینات خود را در مجموعه انقلاب استارت خواهند زد و سپس با آماده شدن نهایی کمپ حجازی، آبی‌ها به آن مجموعه نقل‌مکان خواهند کرد. این درحالی است که استقلالی‌ها همچنان زمین آرارات را هم در اختیار دارند و برای تمرینات پیش‌فصل و فصل جدید می‌توانند روی آن حساب باز کنند.

ساپینتو همراه طاهری و اجلال نصیری چهارشنبه گذشته قبل از مراسم معارفه راهی این مجموعه‌ها شد و از نزدیک از شرایط چمن و امکانات آنها بازدید میدانی به‌عمل آورد و رضایت ضمنی خود را هم اعلام کرد. طبق شنیده‌ها احتمالا طی هفته تمرینات به‌صورت متناوب و نوبتی در مجموعه‌های انقلاب و آرارات برگزار می‌شود.

 ریکاردو کی برمی‌گردد؟

ساپینتو -همان‌طور که در بالا ذکر شد- بعد از مراسم معارفه راهی کشورش شد تا مقدمات حضور طولانی‌مدت در تهران را فراهم کند و این درحالی است که به‌جز فراهم کردن این مقدمات که احتمالا با بازگشت ریکاردو با خانواده‌اش همراه می‌شود، قرار است برخی امور به‌منظور هماهنگی برای دستیاران این سرمربی انجام شود و با توجه به اینکه زمان زیادی تا آغاز فصل جدید رقابت‌ها و البته برگزاری بازی سوپرجام باقی نمانده است، به‌احتمال بسیار زیاد و طبق شنیده‌ها این مربی طی دو، سه‌روز آینده به تهران باز خواهد گشت تا به‌صورت رسمی کارش را آغاز کند.

 تکلیف کادر ایرانی مشخص نیست

استقلالی‌ها فصل گذشته درحالی قهرمان شدند که به‌جز فرهاد مجیدی، چند عضو ایرانی دیگر هم در کادر این تیم وی را همراهی کردند تا این افتخار برای آبی‌پوشان حاصل شود.

صالح مصطفوی به‌عنوان دستیار ارشد ایرانی مجیدی همراه با بهزاد غلامپور و بهزاد نوشادی مجیدی را در امر هدایت استقلال همراهی کردند و این درحالی است که جدایی مصطفوی از جمع آبی‌ها رسمی‌شده اما تکلیف نوشادی و غلامپور هنوز مشخص نیست.

نکته قابل‌توجه اینکه غلامپور که سابقه همکاری با استراماچونی را نیز در کارنامه دارد و در آن زمان به‌عنوان تنها عضو ایرانی کادر آبی‌ها با استقلال همکاری می‌کرد، در فصل جدید هم اولویتش همکاری با استقلال است اما با این تفاسیر هنوز از این باشگاه برای ادامه همکاری با این مربی تماسی گرفته نشده است. غلامپور که چند روز پیش مدال قهرمانی خود را به موزه رضوی اهدا کرد، منتظر است در ابتدا تکلیف خود با استقلال را مشخص کند.

همچنین از باشگاه استقلال خبر می‌رسد مسئولان این باشگاه تمایل ضمنی خود برای ادامه همکاری با نوشادی را اعلام کرده‌اند اما اطلاعات تکمیلی در این زمینه منتشر نشده است.

 عنایتی مردد در انتخاب؛ استقلال یا تیم ملی؟

با انتخاب ساپینتو در وهله اول در بین هواداران استقلال این سوال پیش آمد که کدام گزینه یا گزینه‌ها به‌عنوان دستیاران ایرانی این مربی پرتغالی وی را در فصل جدید همراهی خواهند کرد. البته این گمانه‌زنی نیز مطرح شد که شاید این چهره مانند استراماچونی ایتالیایی با کادر کامل به ایران آمده و تنها یک مربی گلرها -که احتمالا بهزاد غلامپور خواهد بود- وی را برای فصل پیش رو همراهی خواهد کرد اما طبق شنیده‌ها به‌طور قطعی یک مربی ایرانی که سابقه حضور در استقلال را دارد به جمع دستیاران سرمربی جدید پرتغالی استقلال اضافه خواهد شد.

طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» نام 4 پیشکسوت استقلالی برای دستیاری ساپینتو از سوی باشگاه مطرح شده است که تا این لحظه به‌جز نام یک نفر یعنی رضا عنایتی، بقیه اسامی رسانه‌ای نشده اما کدهای مرتبط با این نفرات به‌صورت تقریبی ارائه‌ شده است.

طبق اولویت یکی از گزینه‌هایی که از شانس زیادی برای دستیاری سرمربی پرتغالی برخوردار است، رضا عنایتی است که اتفاقا چندی پیش نیز جلسه‌ای را با آجرلو مدیریت باشگاه برگزار کرد. این جلسه درحالی برگزار شد که بعدها خیلی‌ها از خروجی آن به‌عنوان انتخاب سرمربی بعدی استقلال یاد کردند اما مشخص شد که با عنایتی برای دستیاری سرمربی بعدی خارجی آبی‌ها مذاکره شده، هرچند خودش این ماجرا را تایید نکرد و اصرار داشت با او برای سرمربیگری مذاکره شده است.

با این حال شنیده می‌شود عنایتی که خبر سرمربیگری احتمالی وی در استقلال با واکنش شدید هواداران مواجه شد، به‌احتمال زیاد دستیاری در این باشگاه را نپذیرفته و به‌دنبال آن است که چالش سرمربیگری خود در سایر تیم‌ها را پیگیری کند، هرچند مذاکرات برای این موضوع ادامه دارد. البته عنایتی درخصوص رد یا تایید پیشنهاد دستیاری ساپینتو هنوز به قطعیت نرسیده و منتظر است سایر پیشنهاد‌ها را بررسی کند و سپس تصمیم نهایی را بگیرد.

 سایر گزینه‌های دستیاری ایرانی

در صورتی که رضا عنایتی پیشنهاد دستیاری در استقلال را نپذیرد که احتمال این موضوع بسیار زیاد است از 3 پیشکسوت استقلالی دیگر برای این بحث نام برده می‌شود که به‌احتمال زیاد یکی از این 3 نفر به‌عنوان دستیار ساپینتو انتخاب و معرفی خواهند شد.

بر همین اساس از جمع این 3 نفره، 2 نفر از آنها سابقه سرمربیگری در لیگ دسته اول را دارند که البته یکی از این 2 نفر سابقه بسیار کوتاهی در این عرصه در لیگ برتر را در کارنامه دارد. نفر سوم هم که سابقه حضور در جام‌جهانی را در کارنامه دارد به‌تازگی دوره‌های پیشرفته مربیگری را طی کرده اما در عمل سابقه‌ای ندارد.

در این بین صحبت‌هایی درخصوص دستیاری مجتبی جباری نیز شنیده می‌شد که به نظر نمی‌رسد این موضوع صحت داشته باشد.

 آنالیزور ساپینتو با او به تهران می‌آید؟

برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته نسبت به دستیاران خارجی سرمربی جدید استقلال هم به گمانه‌زنی پرداختند و در این مورد نیز برخی اسامی اعلام شد اما تا لحظه بازگشت این سرمربی هنوز چیزی به‌صورت قطعی مشخص نخواهد شد.

با این حال طبق اطلاعات قبلی این سرمربی پرتغالی در تیم قبلی خود در پرتغال با آنالیزوری به نام خوائو آرائوخو به همکاری پرداخت که البته نتیجه این همکاری سقوط مورینسه به دسته پایین‌تر در لیگ پرتغال بود و شاید این فرد با ریکاردو به تهران نیاید. این مربی در واسکودوگاما نیز با چند مربی هموطن خود همکاری داشته است. در برزیل روی موتا به‌عنوان دستیار، خوائو موریرا به‌عنوان بدنساز و ایگور دیاس به‌عنوان آنالیزور ساپینتو را همراهی می‌کردند و باید دید او برای حضور در تهران روی کدام نفرات نظر مثبت دارد اما چیزی که قطعیت دارد، این است که او حداقل دو دستیار خارجی با خود به تهران خواهد آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج