جاباما
۱۲۲۴۹۸۴
۳۵۲
۳۵۲
پ

اختر: چرا ساپینتو تیم را رها کرد و رفت؟

بازیکن پیشین استقلال با انتقاد از سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان گفت: در شرایطی که تیم باید زودتر تمریناتش را آغاز می‌کرد، دیرتر از همه شروع خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: ادموند اختر درباره نگرانی هواداران استقلال از وضعیت نقل‌وانتقالات تیم‌شان اظهار داشت: هواداران حق دارند ناراحت باشند، چون حفظ قهرمانی سخت‌تر از قهرمان شدن است. این تیم برای تداوم قهرمانی نباید ریزش داشته باشد. اگر استقلال همین حالا کنار بازیکنان جوانی که جذب کرده‌ است، دو سه بازیکن باتجربه بگیرد، شرایط خوبی خواهد داشت اما مهم‌تر از آن زمان شروع تمرینات است، ساپینتو قراردادش را بسته و تیم را به امان خدا رها کرده است.

وی افزود: مربی باید می‌ماند و تمام بازیکنان و تیم‌های لیگ برتر را آنالیز می‌کرد یا از دو پیشکسوت بنام کنار خودش بهره می‌برد. از ساپینتو باید پرسید؛ آیا در پرتغال هم این گونه قرارداد می‌بندند؟ تیم‌های دیگر تمرینات‌شان را شروع کرده‌اند اما استقلالی که باید زودتر از همه شروع می‌کرد دیرتر از همه آغاز خواهد کرد. هواداران استقلال از تیم‌شان انتظارات زیادی دارند.

مهاجم پیشین استقلال در خصوص انتقادها به خریدهای جدید تصریح کرد: این بازیکنان را گرفتند تا لیست تیم را پُر کنند! استقلال باید ستاره بگیرد نه بازیکنی که ستاره شود و به‌راحتی برود. امثال امیرحسین حسین‌زاده را کسی در سایپا نمی‌شناخت و در استقلال ستاره شد. او یکی از خوب‌های استقلال در فصل گذشته بود اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد که بازیکن جوان و ناشناخته بیاید و موفق شود. استقلال کنار بازیکنان جوانی مثل حسین‌زاده باید ستاره بگیرد تا قهرمان شود.

اختر ادامه داد: پرسپولیس روی کاغذ ستاره گرفته است که البته ملاکی برای موفقیت نیست چون بازیکنان زیادی آمدند و نتیجه نگرفتند که نمونه‌اش را در سال‌های اخیر دیدیم اما در مجموع، هوادار ستاره می‌خواهد تا کنار آنها نفراتی مثل رضا میرزایی جذب شود. متأسفانه با بازیکن جوان مثل حسین‌زاده قرارداد یک‌ساله می‌بندند تا راحت برود، در حالی که روی بازیکن جوان سرمایه‌گذاری می‌کنند تا پول در بیاورند نه اینکه بخواهد پس از یک فصل برود. همه چیزِ فوتبال ما آماتور است و هیچ چیز آن به فوتبال حرفه‌ای نمی‌خورد جز پول دادن. قراردادها در فوتبال ایران طوری شده است که پس از ۵ لیگ مهم دنیا یعنی اسپانیا، فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا این ایران است که حرفه‌ای و با مبالغ بالا پول می‌دهد. در کشورهایی مثل بلژیک، سوئد، فنلاند و... از این پول‌ها خبری نیست. در این کشورها بازیکنان ماهیانه می‌گیرند که نصف آن را مالیات می‌دهند.

وی با انتقاد از روند قرارداد بستن تیم‌ها با بازیکنان خاطرنشان کرد: بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند دستمزد پایینی در تیم‌های خودشان داشتند ولی با آمدن به تیمی مثل استقلال قرارداد بالای ۲۰۰ هزار دلاری می‌بندند. کوین یامگا قبل از آمدن به استقلال در لیگ دانمارک در تیمی بازی می‌کرد که در حال سقوط به لیگ پایین‌تر بود و به او بازی نمی‌رسید اما در استقلال به دنیا معرفی شد. استقلال یامگا را بزرگ کرد، همان‌طور که فرهاد مجیدی را بزرگ کرد. استقلال من را چهره و به فوتبال ایران معرفی کرد. ما بازی می‌کردیم و دستمزد می‌گرفتیم ولی استقلال ما را به همه معرفی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج