۱۲۲۵۲۰۲
۳ نظر
۴۹۴
۳ نظر
۴۹۴
پ

نگاهی به بهترین خریدهای فصل لیگ برتر

نقل و انتقالات فصل جدید فوتبال ایران ۲۶ خرداد آغاز شد و تا ۱۲ شهریور ادامه خواهد داشت...

طرفداری: نقل و انتقالات فصل جدید فوتبال ایران ۲۶ خرداد آغاز شد و تا ۱۲ شهریور ادامه خواهد داشت...

 در حالی که تیم های لیگ برتری تمرینات پیش فصل خود برای فصل جدید رقابت های لیگ بیست و دوم را آغاز کرده اند تب و تاب بازار نقل و انتقالات همچنان ادامه دارد و تیم ها به دنبال جذب مهره های مدنظر خود هستند. حالا فرصت مناسبی پیش آمده است که عملکرد تیم ها در فصل نقل و انتقالات را بررسی کنیم و در این مطلب به بررسی بهترین و یا به نوعی تاثیرگذارترین خرید های هر تیم در رقابت های لیگ برتر (البته تا این مقطع از فصل نقل و انتقالات) می پردازیم.

  • پرسپولیس؛ از طلایی ترین پنجره های تاریخ فوتبال ایران

پرسپولیس یکی از بهترین فصل های نقل و انتقالات تاریخ فوتبال ایران را پشت سر گذاشته و تا به اینجای کار بهترین مهره های موجود در بازار نقل و انتقالات ایران را جذب کرده و تمامی این خرید ها هم در راستای تقویت نقاط ضعفی بوده که این تیم را از قهرمانی دور کرده بود. علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، گولسیانی، مرتضی پورعلی گنجی، سعید صادقی، سروش رفیعی و محمد مهدی احمدی خرید هایی هستند که تیم پرسپولیس در این فصل داشته است. در این بین با این توجیه که تیم پرسپولیس بسیار متکی به کانال های کناری است و روی ارسال ها برای به گل رسیدن حساب ویژه ای باز کرده است، به نظر می رسد خرید بهترین دفاع راست دو فصل اخیر فوتبال ایران بزرگترین دستاورد این تیم در بازار نقل و انتقالات باشد اما به نوعی پرسپولیس در حال حاضر تنها تیم فوتبال ایران است که تعداد بالایی خرید داشته و از هرکدام از این خرید ها می توانیم به عنوان بهترین خرید یاد کنیم چرا که پشت هر خرید توجیه فنی ای در راستای تقویت تیم وجود داشته است. گولسیانی و پورعلی گنجی در مرکز خط دفاع، سعید صادقی به عنوان وینگر و حتی سروش رفیعی به عنوان سایه ای از یک بازیساز در مدل بازی یحیی گل محمدی مطابق نیاز های پرسپولیس جذب شده اند.

پرسپولیس در دوران رویانیان و پیش از آن در دوران اکبر غمخوار خیلی بیشتر از این مقطع ستاره خریده بود اما هیچ استراتژی درستی پشت خرید آن ستاره ها نبود و پرسپولیس فقط می خواست بازار را جارو کند به خصوص در دوران اکبر غمخوار که خرید ها با هدف فراموش شدن علی پروین انجام می شد.

 
 

نگاهی به بهترین خریدهای فصل لیگ برتر

  • استقلال؛ شوآف و دیگر هیچ!

استقلال در فصل نقل و انتقالات همه چیزش را از دست داد. از کادرفنی تیم گرفته تا بازیکنان تاثیرگذاری همچون محمد دانشگر و در این بین مدیریت باشگاه هم که انگار بازی کردن در بازار نقل و انتقالات را بلد نیستند و با به دست گرفتن دسته خراب به کار خود در فصل نقل و انتقالات ادامه دادند و تا همین هفته پیش با منتشر کردن عکس های سجاد شهباززاده به صورت چندباره در مقاطع مختلف به دنبال شلوغ کاری بودند. مدیران باشگاه در مراسم معارفه سرمربی جدید تیم هم به اندازه کافی شوآف کردند و پس از سوزاندن فرصت و خالی شدن بازار نقل و انتقالاتی تازه به فکر جذب مهره های جدید افتادند و در این راستا سراغ تیمی مثل نفت آبادان رفتند، حسین زواری و امید حامدی فر را جذب کردند و در این بین رضا میرزایی را هم به تیم خود اضافه کردند. هنوز معلوم نیست این خرید ها تا چه حد با نظر سرمربی استقلال جذب شده اند و قرار است ساپینتو با چه سیستمی در استقلال بازی کند اما به نظر می رسد در هر حالتی این تیم به یک بازیکن پست ۶ باکیفیت مثل امید حامدی فر نیاز دارد و به نظر می رسد حامدی فر تا به اینجا بهترین خرید استقلال بوده است.

نگاهی به بهترین خریدهای فصل لیگ برتر

  • سپاهان؛ تغییر!

از لحاظ اسمی با خروج محرم نویدکیا از سپاهان به نوعی بخشی از شاکله اصلی تیم نویدکیا هم از سپاهان جدا شدند و در اتفاقی ناخوشایند برای سپاهانی ها همین مهره ها راهی پرسپولیس و سایر رقبا شدند. در این بین می توانیم بهترین خرید سپاهان را ترکیب کادرفنی اش بدانیم. کادر فنی ای که در ظاهر دارای روزمه بسیار قوی ای هستند و باید دید در فوتبال ایران چگونه می توانند به فعالیت خود ادامه می دهند. در این بین سپاهانی ها محمد دانشگر و میلاد زکی پور را به جمع خود اضافه کردند و از میان این دو نام قطعا محمد دانشگر خرید پر سر و صدا تری بوده است و می توان برچسب خرید مهم تری روی آن زد.

نگاهی به بهترین خریدهای فصل لیگ برتر

  • گل گهر؛ ثبات!

خلاف دو فصل گذشته تیم سیرجانی عملکرد بسیار بی سر و صدایی در فصل نقل و انتقالات داشته است و به نظر می رسد امیر قلعه نویی با سبک کردن بار نیمکت ذخیره های خود به دنبال حفظ شاکله فصل گذشته و ترمیم برخی پست ها است. به جز خروج سعید صادقی و میلاد زکی پور، بقیه جدایی ها در راستای تفکرات کادرفنی تیم بوده و از آن سو این تیم توانسته امیر شهیم، مهران درخشان مهر و محمد خدابنده لو را جذب کند. از میان این سه نام خدابنده لو با توجه به سابقه خوبی که در فصول گذشته زیر نظر مهدی تارتار داشته می تواند خرید مهم تری برای امیر قلعه نویی باشد.

نگاهی به بهترین خریدهای فصل لیگ برتر

  • فولاد؛ در قامت یک مدعی!

احسان پهلوان، سعید آقایی، مجید علیاری، علی قربانی و محمدرضا غبیشاوی بازیکنانی هستند که جذب فولاد شده اند و در این بین آقایی و پهلوان نام های بزرگی هستند اما با توجه به در نظر گرفتن سن و سال بازیکنان قطعا مجید علیاری با توجه به استعداد بالایی که دارد خرید مهم تری برای فولاد محسوب می شود.

نگاهی به بهترین خریدهای فصل لیگ برتر

 

  • مس رفسنجان؛ در جستجوی ستارگان

مثل فصل گذشته مس رفسنجان به عنوان تیمی که از منابع مالی خوبی برخوردار است به دنبال جذب اولویت های مدنظر سرمربی تیم خود بوده و در این بین توانسته ایمان سلیمی، حامد لک، مرتضی منصوری، شیمبا، رامتین سلیمان زاده و محمد مهدی محبی را جذب کند و به نظر می رسد با توجه به مشکلات این تیم در خط دفاعی، خرید رامتین سلیمان زاده که در دو فصل اخیر حضور درخشانی در آلومینیوم داشته، بسیار انتخاب خوبی بوده است. مس در این بین توانست قرارداد گادوین منشا را هم تمدید کند.

نگاهی به بهترین خریدهای فصل لیگ برتر

  • آلومینیوم اراک؛ بی سر و صدا!
احسان حسینی، احمدرضا جلالی، امین جهان کهن، رضا جبیره، سیدمهران موسوی، محمدجواد کیا، محمدرضا شکیب خو، محمدعلی صفیا و یونس اکبرپور نام هایی هستند که مهدی رحمتی برای تیمش جذب کرده است و به نظر می رسد رحمتی با این خرید ها ریسک بسیار بالایی را به جان خریده است چرا که احتمال دارد هیچ کدام از این نام ها نتوانند توقعات تیمی مثل آلومینیوم را برآورده کنند و به نظر می رسد رضا جبیره فعلا مطرح ترین نامی است که به این تیم اضافه شده است.
  • تراکتور؛ زیر نظر بردیف!

تراکتور در این فصل در اقدامی قابل تامل بردیف را به عنوان سرمربی تیم خودش معرفی کرد و ظاهرا این قرارداد در شرایطی منعقد شده است که بردیف به دنبال اختیارات کامل در نقل و انتقالات بوده است و در این بین تراکتوری ها توانسته اند محمدرضا خانزاده، پوریا آریاکیا، سجاد دانایی و رضا کاخساز را جذب کنند. به نظر می رسد خرید آریاکیا بزرگترین دشت تراکتوری ها تا به اینجای کار در بازار نقل و انتقالات بوده است.

نگاهی به بهترین خریدهای فصل لیگ برتر

  • ذوب آهن؛ همه توجه ها به کادرفنی!

ذوب آهن در این فصل از لحاظ خریدها حضور فعالی در نقل و انتقالات نداشته و آن ها تنها توانسته اند شهرام سالاری، آرمان اکوان و امیرحسین جدی را جذب کنند اما برای کادرفنی، این تیم محمد نوری و قاسم حدادی فر را به نیمکت اضافه کرده و در نقل و انتقالات بیشتر تمرکز ها روی نیمکت این تیم بوده است.

در این بین هم تیم هایی همچون هوادار، ملوان، مس کرمان، پیکان، نساجی و نفت مسجدسلیمان از لحاظ نام ها نتوانسته اند بازیکنان خوبی را جذب کنند و مثل همیشه باید منتظر باشیم تا این تیم ها از بازیکنان کم نام و نشان خود ستارگان و بازیکنان تاثیرگذار آینده فوتبال ایران را بسازند. نساجی فعلا مهم ترین اقدامش برگرداندن علی شجاعی از پرسپولیس بوده و بقیه تیم ها هم هنوز بازیکن دانه درشتی از بازار نقل و انتقالات نخریده اند.

بازار مکاره فوتبال ایران همچنان ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بسه دیگه تمومش کن دست از سر استقلال 💙بردارید

    • ناشناس

      عششششق فقط پرسپولیس

    • ناشناس

      تو کارشناس نیستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج