۱۲۲۶۷۰۲
۱ نظر
۶۸۰
۱ نظر
۶۸۰
پ

«جوکر» در فوتبال ایران هم آغاز شد

دیروز اتفاقات جالب و البته عجیبی در فوتبال کشور رخ داد که مرتبط با انتخابات فدراسیون و البته کادرفنی تیم‌ملی بود.

فرهیختگان: دیروز اتفاقات جالب و البته عجیبی در فوتبال کشور رخ داد که مرتبط با انتخابات فدراسیون و البته کادرفنی تیم‌ملی بود. اتفاقاتی که نگرانی‌ها را تا حدی نسبت به گذشته بیشتر کرد و اگر وضعیت تغییر نکند هم سرنوشت فدراسیون فوتبال کاملا نگران‌کننده خواهد بود و هم سرنوشت تیم‌ملی در جام‌جهانی قطر.

 از چاله به چاه

دیروز کمیته فنی فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه داد و خروجی آن اعلام برکناری اسکوچیچ از سرمربیگری تیم‌ملی بود. طی ماه‌های اخیر اهالی فوتبال بارها نگرانی خود بابت ضعف فنی این مربی کروات را ابراز کرده و خواستار تغییرات در راس کادرفنی بودند اما تاکیدشان این بود که برای جام‌جهانی یک مربی بزرگ‌تر و باتجربه‌تر از اسکوچیچ روی نیمکت تیم‌ملی بنشیند. با وجود اینکه زمان زیادی برای تغییرات از دست رفت و مدیران می‌توانستند خیلی زودتر از اینها دست به تغییرات روی نیمکت تیم‌ملی بزنند اما همین تصمیم هم می‌تواند به نفع تیم‌ملی باشد منتها تصمیم مهم‌تر این است که چه کسی جانشین مرد کروات شود.

تا دیروز صحبت از مذاکره و حضور کارلوس کی‌روش بود، کسی که در جام‌جهانی قبلی نشان داد راه مبارزه با تیم‌های مدعی و بزرگ جهان را بلد و البته از نظر رفتاری هم مشکل‌ساز است. با این حال این امیدواری وجود داشت و دارد که مسئولان با درس گرفتن از مشکلاتی که قبلا مربی پرتغالی ایجاد کرده بود به نحو منطقی‌تری با او قرارداد ببندند و تنها از خصوصیات فنی او بهره‌مند شوند.

با این حال اعضای کمیته فنی اعلام کردند که کی‌روش از بین گزینه‌هایشان خارج شده و قرار است یک مربی ایرانی از بین گزینه‌های دایی، نکونام و قلعه‌نویی برای تیم‌ملی انتخاب شود! آنها به این ابهام نیز پاسخی نداده‌اند که اگر قرار بود این افراد به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی انتخاب شوند چه نیازی به کنار رفتن اسکوچیچ بود! امیر قلعه‌نویی سال‌هاست که از اوج کنار رفته و حتی هواداران استقلال هم حاضر نیستند که او دوباره سرمربی تیم‌شان شود. همین رویکرد را هواداران پرسپولیس نسبت به علی دایی دارند و نکونام هم اگرچه در مسیر پیشرفت قرار دارد اما هنوز در ابتدای راه است و کسی توقع ندارد او در این فاصله کم روی نیمکت تیم‌ملی در جام‌جهانی بنشیند. فعلا باید کمی صبر کرد چون مصاحبه‌های متناقض مسئولان در فدراسیون و کمیته فنی نشان می‌دهد که زیاد نمی‌توان روی حرف‌هایشان حساب کرد.

 یکی از یکی بدتر!

دیروز چهره‌های مختلفی برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کردند که انصافا بین‌شان حتی یک گزینه امیدوارکننده هم دیده نمی‌شود. میرشاد ماجدی، سرپرست فعلی فدراسیون ابتدا از طریق سایت همین فدراسیون اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات را ندارد اما در ساعات پایانی گفت که ثبت‌نام کرده و نواب پیشنهادی‌اش هم عباس صوفی و صادق درودگر هستند. در همین ماجرای اسکوچیچ بارها تاکید کرد که این مربی کنار نمی‌رود اما رفت! همین کافی است تا بدانیم ماجدی در اندازه ریاست فدراسیون فوتبال نیست.

امیر واعظ‌آشتیانی، رئیس پیشین فدراسیون دوچرخه‌سواری هم با همراهی علیرضا اسدی و صادق رئیسی‌کیا ثبت‌نام کرد. قبلا که کفاشیان از دوومیدانی به فوتبال آمد اتفاقات جالبی رخ نداد و حالا رئیس اسبق دوچرخه‌سواری که در استقلال هم توفیق خاصی نداشت به دنبال ریاست فدراسیون فوتبال است!

عزیز محمدی که تلاشش برای ماندن در سازمان لیگ جواب نداده و سراغ اتحادیه باشگاه‌ها رفته به این نتیجه رسیده که می‌تواند رئیس فدراسیون فوتبال باشد و امیدوار است با حمایت یک مدیر مسن دیگر یعنی علی فتح‌الله‌زاده به قدرت برسد.  محمد آخوندی، سخنگوی سازمان تربیت بدنی در دوره علی‌آبادی که فعالیت خاصی در فوتبال نداشته هم درحالی ثبت‌نام کرد که نواب رئیسش را معرفی نکرد. شاید می‌داند که بین نفرات فعلی کمترین شانس را دارد! علیرضا اسدی که در دوره‌ای دبیرکل فدراسیون فوتبال بود و جنجال‌های زیادی هم در دوره فعالیتش وجود داشت و نایب‌رئیس پیشنهادی واعظ‌آشتیانی است برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرده بلکه از بین خودش و واعظ یکی‌شان رأی بیاورد. 

و بالاخره مهدی تاج که شاهکارهای زیادی در فوتبال ما خلق کرد و هنوز هم فدراسیون درحال دادن تاوان قرارداد ننگین با ویلموتس است بدون اینکه خنده‌اش بگیرد خیلی جدی به فدراسیون رفت و ثبت‌نام کرد تا آنهایی که شایعه حضورش در انتخابات را شنیدند اما جدی نگرفتند را سورپرایز کند. اصلا وقتی یکی مثل تاج به خودش اجازه می‌دهد بعد از این همه فاجعه در انتخابات ثبت‌نام کند حضور سایر نفرات انصافا جای بحث ندارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اقایان حریص فو تبال عز یز خادم کجایی چوب خدا صدا ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج