۱۲۲۶۹۷۰
۵ نظر
۶۴
۵ نظر
۶۴
پ

عالمی: اسکوچیچ نسبت به داخلی‌ها برتری ندارد

تمرینات پیش‌فصل تیم فوتبال استقلال تهران دیرتر از رقبا استارت خورد اما بر خلاف سال‌های گذشته سرمربی جدید آبی‌ها با تیمی تقریبا کامل تمرینات را شروع کرد.

وطن امروز: تمرینات پیش‌فصل تیم فوتبال استقلال تهران دیرتر از رقبا استارت خورد اما بر خلاف سال‌های گذشته سرمربی جدید آبی‌ها با تیمی تقریبا کامل تمرینات را شروع کرد. تیم استقلال به قدری کامل است که سهمیه بزرگسالان و زیر ۲۵ ساله‌اش پر شده و باید چند بازیکن از تیم کنار گذاشته شوند. قرار است ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال پس از دیدن وضعیت بازیکنانش در تمرینات، روی برخی نام‌ها خط قرمز بکشد.  ‌در رابطه با وضعیت آبی‌ها پیش از شروع فصل جدید و شرایط تیم‌ ملی با ایمان عالمی، پیشکسوت فوتبال ایران گفت‌وگو کرده ایم. 

* عملکرد باشگاه استقلال را در فصل نقل و انتقالات چطور دیدید؟
 
استقلال فصل گذشته با به جا گذاشتن رکورد شکست‌ناپذیری به قهرمانی رسید که بعد از چند سال ناکامی، اتفاق خوبی بود. به هر دلیلی فرهاد مجیدی از تیم جدا شد و مدیران زمان زیادی صرف کردند تا سرمربی جدید را معرفی کنند اما به هر حال انجام شد و حالا هم آقای ساپینتو آمده و تمرینات تیم شروع شده است. یکسری بازیکنان تمدید کردند و یکسری بازیکن جدید هم خریداری شده‌‌اند. اگر به شکل کلی نگاه کنیم، فکر می‌کنم روند مناسبی طی شده و حالا باید ببینیم این بازیکنان در تیم مربی پرتغالی جواب می‌دهند یا خیر. 
 
* امیرحسین حسین‌زاده پدیده فصل گذشته استقلال و لیگ برتر فوتبال ما بود اما خیلی زود به فکر لژیونر شدن افتاد. این بازیکن قرار است بزودی راهی تیم شارلوای بلژیک شود. از آنجا که خیلی از بازیکنان ما به این تیم رفتند و موفق نبودند، به نظر شما رفتن حسین‌زاده به شارلوا و لیگ بلژیک به پیشرفت او کمک می‌کند؟
 
دنیای حرفه‌ای فوتبال بازیکنان را وسوسه می‌کند اما ما در گذشته بازیکنانی داشتیم که به این شکل از تیم جدا شدند و تجربه خوبی برای آنها نشد، البته برخی بازیکنان هم تصمیم درستی گرفتند و به تیم خوبی رفتند و موفق شدند. حال باید دید حسین‌زاده در لیگ بلژیک می‌تواند رشد کند یا خیر. من فکر می‌کنم اگر او تیم بهتری را انتخاب می‌کرد، بیشتر به سودش بود‌. 
 
* دستیاری خسرو حیدری در تیم ریکاردو ساپینتو را چطور می‌بینید؟
 
خسرو به عنوان یک مربی جوان بتازگی در این حرفه فعالیت خود را آغاز کرده و اگر کاراکتر لازم را داشته باشد، می‌تواند در کادر ساپینتو تجربه کسب کند که این در آینده به نفع خود او و استقلال خواهد بود. 
 
* استقلال با ساپینتو می‌تواند نتیجه بگیرد؟
 
هنوز بازی‌ای از تیم ساپینتو ندیده‌ام. ما آندره‌آ استراماچونی را هم در گذشته داشتیم که نمی‌دانستیم می‌تواند موفق عمل کند یا خیر. استراماچونی در چند هفته اول با سیستم مدنظرش موفق نبود تا اینکه سیستمش را تغییر داد و استقلال تبدیل به یک تیم مدعی شد. ما نمی‌دانیم آقای ساپینتو از چه سیستم و سبکی می‌خواهد استفاده کند. باید کمی صبر کنیم تا چند هفته از بازی‌های لیگ بگذرد. 
 
* برویم سراغ تیم ملی. روز دوشنبه کمیته فنی فدراسیون فوتبال جلسه‌ای تشکیل داد که خروجی آن اعلام صلاحیت نداشتن دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ‌ملی ایران بود، البته برکناری اسکوچیچ پس از نظر هیأت‌رئیسه اعمال خواهد شد. شما موافق اخراج اسکوچیچ هستید؟
 
ما تیم ملی را در شرایط خاصی به آقای اسکوچیچ سپردیم‌. ایشان با برنامه و بازیکنان تراز اول توانست تیم ما را با موفقیت به جام‌جهانی برساند اما به نظر من کلاس جام‌جهانی متفاوت است. ما در دبیرستان داشتیم کار می‌کردیم و حالا قرار است به دانشگاه برویم. در دانشگاه استاد بزرگ‌تر و با دانش‌تری وجود دارد. بنابراین نیاز به نیمکت قوی‌تری در جام‌جهانی داریم‌. ما باید مقید به قرارداد با اسکوچیچ باشیم اما اینکه کمیته فنی به فکر نیمکت قوی‌تری است، اتفاق خوبی است. آقای اسکوچیچ نسبت به مربیان داخلی‌‌ هیچ برتری‌ای ندارد. 
 
* صحبت از مربیان داخلی کردید؛ کمیته فنی ۳ گزینه جانشینی اسکوچیچ را به هیأت‌رئیسه معرفی کرده است؛ امیر قلعه‌نویی، علی دایی و جواد نکونام. به نظر شما این اسامی گزینه‌های مناسبی برای کنار زدن اسکوچیچ هستند؟
 
این گزینه‌ها، مربیانی هستند که در کشور ما جام دارند. مربیانی که در لیگ فوتبال خودمان باکیفیت کار کرده‌اند و به نظر من باید به آنها اعتماد شود. در شرایطی هستیم که جام‌جهانی را پیش رو داریم و با فاصله کم جام ملت‌های آسیا. دور از ذهن نیست که ما در جام‌جهانی کار بزرگی انجام دهیم اما باید همه برنامه‌مان را برای جام ملت‌ها بگذاریم. یعنی به قطر برویم و بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم و در جام ملت‌ها به فکر موفقیت بزرگی باشیم. هر گزینه‌ای که کمیته فنی یا هیأت‌رئیسه فدراسیون انتخاب کند، می‌تواند به تیم کمک کند؛ از این جهت که مربی ایرانی روی نیمکت می‌نشیند، تجربه کسب می‌‌کند و در نتیجه کلاس مربیان داخلی را بالا می‌برد.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اریایی

      چرا چرا ویلموتس نتونست با همین طراز اولی ها

    • ناشناس

      عالمی چکاره.. کیست....!!!
      اسکوچیچ متشکریم.... 🙏

    • ناشناس

      کیسه کش اگه برتری نداشت چرا همون اول حرف نمیزدید

    • میثم

      کدوم مربی ایرانی جرعتش رو داشت اون تیمی که با یه مساوی هم حذف میشد تحویل بگیره

    • ناشناس

      اما شما هیچ کدوم مرد نبودید تیم ملی و اون موقع بگیرید و طارمی و تنبیه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج