۱۲۳۳۴۳۹
۵۳۱۵
۵۳۱۵
پ

آقای ستاره سوگولی ساپینتو در استقلال شد!

راستش را بخواهید ستاره استقلال در پیش‌فصل، کسی نبود جز امیرعلی صادقی.

فوتبالی: راستش را بخواهید ستاره استقلال در پیش‌فصل، کسی نبود جز امیرعلی صادقی.

جوانی که فصل قبل به لشکر آبی‌ها پیوست و البته چشم استراماچونی را هم گرفته بود. زدن ۴ گل در بازی‌های تدارکاتی به علاوه عکس‌هایی که از رابطه صمیمانه صادقی و ساپینتو در تمرینات منتشر شده، حکایت تاریخی جوانانی است که در استقلال، بازیکن محبوب سرمربی بودند؛ سوگلی‌های حریم سلطان فنی تیم.

* اللهیار صیادمنش و وینفرد شفر

  پیرمرد آلمانی در دومین فصل حضورش روی نیمکت استقلال، نام صیادمنش را در صدر فهرست خریدش نوشت. آبی‌ها به سختی و با زوم شدن عجیب و غریب روی بندهای قرارداد این بازیکن جوان با سایپا، درنهایت موفق به جذب صیادمنش شدند. او به قدری برای شفر اهمیت داشت که از همان ابتدا وارد ترکیب اصلی شد و درخششش به اندازه‌ای بود که قبل از پایان فصل، سرما! بخورد و بازی نکند تا از خطر مصدومیت کنار بماند چون مدیران استقلال، قولش را به فنرباعچه داده بودند و نزدیک به یک میلیون دلار او را فروختند و حتی استقلال را از دو انتقال بعدی او منتفع کردند. 

آقای ستاره سوگولی ساپینتو در استقلال شد!

شفر هنوز هم وقتی می‌خواهد درباره اخراج شدن و مشکلات لیگ هجدهم حرف بزند، از ناتوانی افتخاری و توفیقی برای حفظ دوبازیکن می‌گوید: تیام، جپاروف و البته وقتی به پایان فصل می رسد از دست دادن صیادمنش را هم به آن دو بازیکن اضافه می کند. هر چند فتحی بعدها پس از اخراج شفر جایی گفته بود ما اللهیار را یک میلیون دلار فروخته بودیم اما شفر خودش می خواست صیادمنش را با رقمی زیر ۵۰۰ هزار یورو به آلمان ببرد و خودش مدیربرنامه هایش شود. حتی شفر گفته بود می تواند اللهیار را به بایرن مونیخ ببرد! 

* مهدی قایدی و آندره‌آ استراماچونی

زیر نظر مرد ایتالیایی، بهترین مهدی قایدی همه دوران بازی‌اش را دیدیم. زوج او و دیاباته، ترکیب عجیب و غریبی بود ولی توان باز کردن هر دروازه‌ای را داشت. قایدی با استراماچونی به پیراهن شماره 10 استقلال رسید و روی قولش ماند و 10 گل زد. مرد ایتالیایی خیلی زود استقلال را ترک کرد و حتی تا نیم‌فصل هم نماند اما هر بار، زبان به تحسین قایدی باز کرد و حتی وقتی بعد از تقریبا یک فصل راهی الغرافه در قطر شد، در اولین گام برای جذب قایدی اقدام کرد. 

آقای ستاره سوگولی ساپینتو در استقلال شد!

قایدی راهی قطر نشد چون پول الشباب امارات برای رضایتنامه‌اش بیشتر بود ولی هنوز هم نام قایدی کنار تیمی که استراماچونی را روی نیمکت دارد، شنیده می‌شود.

* امیرحسین حسین‌زاده و فرهاد مجیدی

  خریدی که وقتی خبر جذبش روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، هیچکس اهمیتی به آن نداد ولی مجیدی می‌دانست چه الماسی را تور کرده است. حسین‌زاده از همان بازی اولش برای استقلال برابر الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، خودش را نشان داد و با وجود تلورانس بازی‌اش در طول فصل، مجیدی هرگز زیر بار انتقادات نرفت. 

آقای ستاره سوگولی ساپینتو در استقلال شد!

حسین‌زاده تبدیل به بازیکن محبوب مجیدی شده بود و تحت هر شرایطی در ترکیب قرار داشت. درنهایت هم وقتی استقلال به مقطع پایانی و مهم فصل رسید، حسین‌زاده بود که با دبل برابر مس و گلزنی به فولاد، جواب آن همه اعتماد را داد و مهمترین ستاره آبی‌ها برای رسیدن به قهرمانی تاریخی‌شان لقب گرفت.

* امیرعلی صادقی و ریکاردو ساپینتو

  امیرعلی صادقی توسط مجیدی به استقلال آمد ولی شاید کمتر کسی بداند که در زمان استراماچونی هم مرد ایتالیایی به شدت دنبال جذبش بود که عملی نشد. صادقی فصل قبل زیاد بازی نکرد ولی در همان دقایق اندک هم خودش را نشان داد که آینده درخشانی دارد. این فصل اما او با پوشیدن پیراهن 99 حسین‌زاده در جلد او فرو رفت؛ ستاره استقلال در اردوی ترکیه و بهترین گلزن آبی‌ها در پیش‌فصل. وقتی هم صادقی راهی اردوی تیم امید شد، مرد پرتغالی خیلی زود خواستار بازگشتش شد و او را برگرداند. روز بازی دوستانه تیم امید با پرسپولیس ساپینتو بعد از ناهار خوردن صادقی در هتل تیم امید او را به سرعت فراخواند تا صادقی اردوی تیم امید   را به سرعت ترک کند و به اردوی استقلال بپیوندد. حضور تیم امید در قونیه منتفی شد اما ساپینتو گفته بود صادقی را به تیم امید نمی دهد. در هر حال احتمالا صادقی فرصت ادامه درخشش در ترکیب استقلال و تبدیل شدن به سوگلی ساپینتو را دارد.

* نمونه‌های قدیمی‌تر

  در زمان حضور ناصر حجازی روی نیمکت استقلال (اواسط دهه 70)، زوم اصلی او روی فرهاد مجیدی بود. بازیکنی دقیقا مشابه حسین‌زاده با تلورانسی وحشتناک در بازی‌هایش. مجیدی در دوران حجازی یعنی در مقطع اول حضورش در استقلال، 10 بار در دربی به میدان رفت ولی موفق به انجام هیچ کاری نشد درحالیکه گلزن خوبی برابر رقبایی مثل تراکتور، سپاهان و بقیه بود.

امیر قلعه‌نویی در دومین فصل حضورش روی نیمکت استقلال، سیاوش اکبرپور را به تیمش آورد. بازیکنی که جای علی سامره را گرفت یعنی مرد محبوب هواداران. قلعه‌نویی اما هرگز برابر فشار سکوها، تسلیم نشد و حتی رای به جدایی سامره در پایان لیگ چهارم داد تا اکبرپور بماند.

چنین قصه‌ای را استقلال خیلی قبل‌تر هم تجربه کرد. حسن روشن، بازیکن محبوب رایکوف بود. پسر سرمربی، لقبی بود که به شماره 10 بابت این رابطه صمیمانه داده بودند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج