جاباما
۱۲۳۴۶۲۰
۴۸۷
۴۸۷
پ

چرخابی: ساپینتو، استقلال را با بارسلونا اشتباه گرفت

یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید ساپینتو استقلال را با بارسلونا اشتباه گرفته است. هیچ تیمی در ایران نمی‌تواند با شیوه بارسلونا بازی کند.

ایسنا: حسین چرخابی درباره پیروزی ۲ بر صفر سپاهان مقابل استقلال در هفته نخست لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: سیستم ۳-۴-۳ استقلال در مقابل ۱-۴-۱-۴ قرار داشت. آقای ساپینتو استقلال را با بارسلونایی که با سه مهاجم حمله می‌کند، اشتباه گرفته است چون استقلالی‌ها هم می‌خواستند شبیه آن‌ها بازی کنند. هیچ موقع در ایران تیمی نمی‌تواند با شیوه بارسلونا بازی کند. تیم سال گذشته استقلال وقتی با سه دفاع بازی می‌کرد، هافبک چپ و راست به عقب برمی‌گشتند و کار دفاعی انجام می‌دادند اما امروز تیم ساپینتو چهار بازیکن در کناره‌ها داشت و همه فک می‌کردند که مهاجم هستند.

او ادامه داد: یامگا، میرزایی، سلمانی و جلالی در خط دفاع به کمک تیم نیامدند. کناره‌های استقلال محل حرکت بازیکنان سپاهان بود. گل دوم عجیب‌ترین صحنه ای بود که در تاریخ فوتبال ایران دیدم. بازیکنان استقلال شیب بسیار زیادی به سمت راست داشتند و هیچ بازیکنی در سمت چپ نبود. سپاهانی‌ها به زیبایی رامین رضاییان را صاحب توپ کردند و این بازیکن با خیال راحت حرکت کرد و در نهایت شوت زد. در نیمه اول صحنه زیادی وجود نداشت و فقط ضربه ایستگاهی نورافکن خطرناک‌ترین صحنه بود. در نیمه دوم مشخص بود که مورایس خیلی خوب تیم استقلال را شناخته است.

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: مورایس تاکتیک مار را در تیم خود پیاده کرد یعنی مثل مار، عقب می‌رفتند. مار وقتی می‌خواهد حمله کند ابتدا بدنش را عقب می‌برد و بعد از آن خودش را به جلو پرتاب می‌کند. سپاهانی‌ها همین کار را کردند. آنها استقلالی‌ها را به سمت خودشان می‌کشیدند و بعد به سرعت ضد حمله می‌زدند. چندین بار شاهد چنین برنامه‌ای بودیم که به گل هم رسیدند. می‌توانم بگویم ساپیتنو به تفکرات مورایس باخت. سرمربی سپاهان بین دو نیمه برنامه‌ریزی خوبی کرد و استقلال را به خوبی آنالیز کرد.

او با بیان این‌که سپاهان در مقابل تیم‌های تهاجمی موفق خواهد بود، گفت: باید نمره خوبی به سپاهان داد. مشخص است که ساپینتو مربی پر هیجانی است اما مورایس در کنار زمین بسیار آرام بود و در نیمه دوم کاملا استقلال را شناخته بود. سپاهانی‌ها نقطه ضعف سال گذشته‌شان یعنی فاصله خطوط را برطرف کرده بودند. این شکل بازی سپاهان فرمول بسیار خوبی برای ادامه کارشان است اما باید ببینیم سپاهان مقابل تیم‌های دفاعی چگونه عمل خواهد کرد. آن‌ها مقابل تیم‌های هجومی خوب کار می‌کنند و انصافا حقشان بود امروز برنده شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج