adexo3
۱۲۳۹۱۱۷
۲۱۱
۲۱۱
پ

ده برد یا باخت بزرگ تاریخ لیگ جزیره

لیورپول در هفته چهارم لیگ برتر با ۹ گل بورنموث را شکست داد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به ده برد یا شاید باخت بزرگ لیگ برتر از سال ۱۹۹۲.

روزنامه اعتماد: لیورپول در هفته چهارم لیگ برتر با ۹ گل بورنموث را شکست داد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به ده برد یا شاید باخت بزرگ لیگ برتر از سال ۱۹۹۲.

نیوکاسل ۸ - شفیلدونزدی صفر (۱۹۹۹) 

رود گولیت پس از اینکه نیوکاسل در چهار بازی از ۵ بازی ابتدایی خود در فصل 2000-1999 شکست خورد استعفا داد و راه را برای حضور بابی رابسون باز کرد. اولین بازی بابی در سنت‌جیمزپارک برابر شفیلد تبدیل به یک یادگاری بزرگ شد و آنها پیروزی معروف خود را به ثبت رساندند. شیرر ۵ گل زد که دو تای آن از روی نقطه پنالتی بود. همچنین آرون هیوز، کیرون دایر و‌ گری اسپید گل‌های دیگر نیوکاسل را زدند. آنها در انتهای فصل یازدهم شدند. 

چلسی ۸ - ویگان صفر (۲۰۱۰) 

چلسی می‌دانست یک پیروزی در آخرین روز فصل اولین قهرمانی آنها را از سال ۲۰۰۶ تضمین می‌کند. دروگبا هت‌تریک کرد و نیکلاس آنلکا دو گل دیگر زد. اشلی کول، کالو و لمپارد دیگر گل‌های چلسی را به ثمر رساندند. ویگان فصل را با تفاضل گل منفی ۴۲ به اتمام رساند و حتی این بدترین شکست آنها در آن فصل نبود. چلسی تحت هدایت آنچلوتی تبدیل به اولین تیم تاریخ انگلیس شد که در یک فصل در چهار نوبت ۷ گل یا بیشتر به ثمر رساندند. آنها نخستین تیم لیگ برتری شدند که در یک فصل ۱۰۰ گل زدند.

تاتنهام ۹ - ویگان ۱ (۲۰۱۰) 

تاتنهام در آن فصل چهارم شد و برای اولین‌بار از سال ۱۹۶۲ جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورد. در آن بازی اسپرز در نیمه نخست یک - هیچ جلو بود و در مجموع ۴۲ دقیقه بین اولین گل پیتر گراوچ و پنجمین گل جرمن دفو طول کشید. آرون لنون، دیوید بنتلی، نیکو کرانچار دیگر گلزنان تاتنهام در آن روز درخشان وایت هارت لین بودند. این دومین باری بود که یک تیم در یک بازی ۹ گل می‌زند و سومین باری بود که یک بازیکن در یک بازی ۵ گل به ثمر می‌رساند. با وجود چنین باخت‌هایی ویگان در آن فصل به دسته پایین‌تر سقوط نکرد. 

چلسی ۸ - استون‌ویلا صفر (۲۰۱۲) 

استون‌ویلا درست قبل از کریسمس در استمفوردبریج بزرگ‌ترین شکست خود را در لیگ برتر متحمل شد. پس از پیروزی ۳ بر ۱ مقابل لیورپول در آنفیلد که یک هفته قبل رقم خورده بود تیم پل لمبرت با اعتماد به نفس وارد این بازی شد. اعتماد به نفسی که در سه دقیقه ابتدایی با باز شدن دروازه‌شان توسط تورس از بین رفت. ایوانوویچ، داوید لوئیز، فرانک لمپارد، رامیرز، اسکار و ادن هازارد در آن بازی گلزنی کردند. این اولین و هنوز تنها باری بود که هفت بازیکن از یک تیم در یک بازی لیگ برتر گلزنی کردند. نتیجه بزرگ‌ترین پیروزی رافا بنیتز در فوتبال انگلیس بود و برد ۶ بر صفر لیورپول مقابل دربی در سال ۲۰۰۷ را تحت‌الشعاع قرار دارد. 

ساوتهمپتون ۸- ساندرلند صفر (۲۰۱۴) 

سه گل به خودی باعث شد گربه‌های سیاه وارد این لیست شوند. اولین گل یک والی تماشایی از سانتیاگو ورجینی بود. یک گل به خودی از لیام بریدکات و یک گل دیگر از گرازیانو پله به اضافه ضربات جک کورک و دوشان تادیچ و ویکتور وانیاما باعث شد ساوتهمپتون ۷ بر صفر پیش بیفتد. قبل از اینکه پاتریک فن آنهولت ضربه سادیو مانه را به سمت دروازه ساندرلند منحرف کند و گل هشتم را در دقیقه ۸۶ به ثمر برساند. کومان سرمربی قدیس‌ها جایزه بهترین مربی ماه را قبل از شروع بازی دریافت کرده بود و با آن نتیجه، آنها در رده سوم قرار گرفتند. هرچند فصل با رتبه پایینی برای تیم به پایان رسید. 

منچسترسیتی ۸- واتفورد صفر (۲۰۱۹) 

یازده سال پس از زدن ۸ گل در خارج از خانه به میدلزبورو، منچسترسیتی در سمت راست یک نتیجه سنگین دیگر قرار گرفت. اولین بازی آنها در ورزشگاه اتحاد شگفت‌انگیز بود. داوید سیلوا در ثانیه ۵۲ گلزنی کرد و در دقیقه ۱۸ سیتیزن‌ها با گل‌های آگوئرو، محرز، برناردو سیلوا و اوتامندی ۵ بر صفر پیش افتادند. در عرض سه دقیقه از شروع نیمه دوم برناردو هت‌تریک کرد و کوین دیبروین در فاصله ۵ دقیقه مانده به پایان بازی گل هشتم را با یک نمایش فردی استادانه به ثمر رساند. 

منچستریونایتد ۹- ایپسوویچ صفر (۱۹۹۵) 

اکنون کاملا فراموش شده که ایپسوویچ در همان فصل یونایتد را ۳ بر ۲ شکست داده بود. یکی از تنها ۷ برد آن تیم در فصلی که به سقوط‌شان ختم شد. برخلاف بسیاری از نتایج پر گل، گل‌های بازی در تمام دقایق مسابقه پخش شدند. اندی کول پنج گل زد و مارک هیوز دو تا. روی کین و پل اینس نیز هرکدام یک گل زدند تا بزرگ‌ترین پیروزی یونایتد در تاریخ ۱۰۳ ساله باشگاه رقم بخورد. در آن فصل بلکبرن قهرمان شد و مردان فرگی دوم. 

ساوتهمپتون صفر- لستر ۹ (۲۰۱۹) 

یک سال پس از مرگ مدیر محبوب‌شان ویچای که در سانحه سقوط هلی‌کوپتر در خارج از استادیوم مینگ‌پاور درگذشت بازیکنان لستر با نمایشی ویرانگر یاد او را زنده کردند. ساوتهمپتون در دقیقه ۱۰ گل اول را توسط چیلول دریافت کرد. در دقیقه ۱۹ لستر با گل‌های تیلمانز و آیوز پرز که در نهایت هت‌تریک کرد ۳ هیچ جلو بود. جیمز مدیسون یک کاشته زد و جیمی واردی هم هت‌تریک کرد تا بزرگ‌ترین برد خارج از خانه تاریخ پریمیر لیگ رقم بخورد. 

منچستریونایتد ۹- ساوتهمپتون صفر (۲۰۲۱) 

با ۹ گل، ۸ گلزن و دو کارت قرمز در جریان لیگ این دیوانه‌کننده‌ترین بازی تاریخ لیگ برتر است. همه‌چیز به خوبی شروع شد ولی در کمتر از دو دقیقه یانکویتس از قدیس‌ها اخراج شد. ۱۶ دقیقه طول کشید تا یونایتد اولین گل خود را بزند. در نیمه نخست آنها ۴ بر صفر جلو بودند با گل‌های ون‌بیساکا، راشفورد، کاوانی و یک گل به خودی از بدنارک. کمتر از ۳ دقیقه مانده به پایان بازی قرار نبود این بازی در لیست قرار بگیرد چون بازی ۶ بر صفر بود. سپس بدنارک دوباره ظاهر شد و با گرفتن کارت قرمز یک پنالتی به یونایتد داد تا فرناندز گل هفتم را بزند. مارسیال در دقیقه ۹۰ گل هشتم را زد و دنیل جیمز در آخرین لحظات بازی گل نهم. یونایتد با رکورد ۱۶ سال پیش خود برابری کرد و تیم رالف هانسل‌هوتل برای دومین بار در دو فصل متوالی در سمت اشتباه این نتایج قرار گرفت. 

لیورپول ۹- بورنموث صفر (۲۰۲۲) 

بورنموث تازه صعود کرده در دو بازی قبلی خود ۴ بر صفر و ۳ بر صفر به آرسنال باخته بود و آنها انتظار نداشتند در آنفیلد امتیاز خاصی به دست آورند. اما لیورپول شماره‌ها را تا عدد ۹ افزایش داد. پس از تساوی با فولام و کریستال‌پالاس در دو بازی اول و شکست مقابل یونایتد در بازی سوم یورگن کلوپ خواستار واکنش بزرگ قرمزها شد تا نخستین برد فصل را رقم بزنند و بازیکنان هم چه واکنشی نشان دادند. کمتر از ۳ دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که لوییس دیاس با پاس فیرمینو گل زد. سه دقیقه بعد هاروی ایلوت گل دوم را زد؛ باز هم با پاس فیرمینو. فیرمینو در کمتر از ۳۰ دقیقه در پاس گل هت‌تریک کرد و این‌بار پاس گلش به آرنولد رسید. گل چهارم را این بازیکن برزیلی خودش به ثمر رساند و ضربه سر ویرجیل فن‌دایک باعث شد لیورپول نیمه اول را پنج - هیچ به پایان رساند. بعدازظهر فوق‌العاده در مرسی‌ساید پس از استراحت بین دو نیمه هم ادامه یافت و در فاصله ۶۰ ثانیه از شروع نیمه دوم کریس مفام با گل به خودی بازی را شش - هیچ کرد. قرمزها با وجود این نتیجه نشانه‌ای از عقب‌نشینی بروز ندادند و فیرمینو گل هفتم را زد و کاروالیو گل هشتم. این آتش‌بازی با گل دیاز که خودش گل نخست را زده بود به پایان رسید و آنها ۹ بر صفر پیش افتادند. لیورپول می‌توانست ده بر صفر برنده باشد اگر عکس‌العمل عالی دروازه‌بان بورنموث روی شوت میلنر نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج