adexo3
۱۲۴۰۳۷۰
۴۲۸
۴۲۸
پ

شرفی: اسکوچیچ را با کی‌روش به جام جهانی ببرید

اصغر شرفی همیشه تحلیل‌های متفاوتی از اتفاقات فوتبال دارد.

ایران ورزشی: اصغر شرفی همیشه تحلیل‌های متفاوتی از اتفاقات فوتبال دارد. او فوتبال را از زاویه خودش می‌بیند و دایره توقعاتش از بازیکنان امروز فراتر از چیزی است که در میدان رقابت به اجرا می‌گذارند. با اصغر‌آقا حول دو اتفاق اخیر فوتبال ایران به گفت‌و‌گو نشستیم.

آقای شرفی لیگ برتر را دنبال می‌کنید؟

وقتی لذتی از بازی‌ها نمی‌برم، ترجیح می‌دهم والیبال نگاه کنم و کیف کنم. فوتبال اروپا را هم دنبال می‌کنم. واقعاً دیدن بازی‌های لیگ داخلی برای من هیچ جذابیتی ندارد. بازیکن 10 متر نمی‌تواند با توپ بدود. طرف توپ را برداشته وسط راه به خودش جفت پا می‌زند و می‌خورد زمین. این نشان دهنده نا‌‌آمادگی ذهنی و فنی بازیکن است. چهار تا پاس سالم به هم نمی‌دهند. باور کنید اگر یک تست کلی بگذارند برای بازیکنان و به آنها بگویند از وسط زمین به سمت دروازه حریف بروید، بدون حضور هیچ مدافعی، نصف بیشتر آنها توپ را اوت می‌کنند.

استقلال و پرسپولیس هم شما را راضی نمی‌کنند؟

هیچ کدام از این دو تیم فوتبال شاخصی بازی نمی‌کنند. کیفیت استقلال و پرسپولیس نسبت به قبل خیلی پایین آمده است. بازیکنان این دو تیم که بهترین تیم‌های فوتبال ایران هستند، فقط بلدند پول بگیرند. به خدا اگر با همین دستمزد به اروپا بروند و در یک تیم درجه دو یا سه بازی کنند، پوست آنها را می‌کنند. اینجا راحت به بازیکن پول می‌دهند و هیچ کاری از آنها نمی‌خواهند. برای همین است که افت کرده‌اند.

این افت را ناشی از چه مسائلی می‌دانید؟

فوتبال حساب و کتاب دارد آقا جان. بخواهی اخلاقی هم نگاه کنی خدا به کسی که بیشتر زحمت کشیده مزد بیشتری می‌دهد. در فوتبال ما بازیکنان مدام در حال فرار کردن از کار هستند. در اروپا این طور نیست. اینجا همه چیز را می‌خواهند با چاکرم نوکرم جلو ببرند. خدا عادل است. هرچه قدر زحمت بکشی به همان اندازه مزد می‌گیری.

برخی معتقدند حضور بانوان منجر به پرشور‌تر شدن لیگ برتر در آینده می‌شود.

چهار بازی دیگر همین خانم‌هایی که برای حضور در ورزشگاه‌ها خودشان را به آب و آتش زدند، می‌فهمند که هیچ خبری نیست. آنها هم به ورزشگاه نمی‌روند. باور کنید خبری نیست! بزودی حضور بانوان هم عادی می‌شود. البته حق آنها است بتوانند مانند مردان به ورزشگاه بروند و بازی تما‌شا کنند. من از حضور بانوان خوشحالم. حق‌شان بود. اما اعتقاد دارم این ماجرا خیلی زود عادی می‌شود.

این روزها صحبت از برکناری اسکوچیچ و حضور مربیانی همچون کی‌روش در تیم ملی است. این تغییرات را چه طور تحلیل می‌کنید؟

اسکوچیچ برای تیم ملی زحمت کشید و تیمی که هیچ امیدی نداشت را به جام جهانی برد. اول باید بدانیم دلیل تغییر او چیست؟ آیا فنی است یا غیر فنی؟! نمی‌شود همین طور گفت تغییر. باید دلیلی برایش باشد. این طور نباشد که این مربی را بردارند یک مربی بی‌سواد که نمی‌تواند هیچ تضمینی به موفقیت بدهد را سرمربی تیم ملی کنند.

گفته می‌شود به احتمال زیاد کی‌روش سرمربی تیم ملی می‌شود.

برای من شخصاً این تغییرات جای بحث و سؤال دارد اما تردید ندارم اگر ما می‌خواهیم به اصطلاح یک فرد بزرگ‌تر را سرمربی تیم ملی کنیم باید هوای اسکوچیچ را هم داشته باشیم و او را به همراه تیم ملی به جام جهانی بفرستیم. اگر قرار است کی‌روش سرمربی تیم ملی شود باید احترام اسکوچیچ هم حفظ شود و او را به همراه این مربی به جام جهانی بفرستیم تا زحماتش جبران شود. ما یک کشور با فرهنگ و با اصالت هستیم که باید جمله بنی آدم اعضای یکدیگرند را بخوبی معنا کنیم و اجازه ندهیم افرادی که برای‌مان زحمت کشیده‌اند به سادگی از دست بروند و از ما برنجند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج