۱۲۴۴۵۹۰
۲۱۱
۲۱۱
پ

جوانان؛ تیمی که با اقتدار صعود کرد

تیم جوانان ایران با برتری دو بر صفر در برابر امارات با گل های سعید سحرخیزان و امیر ابراهیم زاده قهرمان بازی های مقدماتی در گروه خود شد.

ورزش سه: تیم جوانان پیش از این بازی ۸ گل به تیم برونئی زده بود و تیم میزبان یعنی قرقیزستان را هم یک بر صفر شکست داده بود و در مجموع با ۱۱ گل زده  و بدون گل خورده و ۹ امتیاز از سه بازی راهی دور نهایی جام ملت ها و انتخابی جام جهانی شد. مسابقاتی که سال آینده میلادی با حضور ۱۶ تیم در ازبکستان برگزار می شود و چهار تیمی که به مرحله نیمه نهایی بازی ها راه پیدا می کنند سهمیه فوتبال آسیا در جام جهانی زیر ۲۰ سال خواهند بود. این مسابقات هم در سال ۲۰۲۳ در اندونزی و با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد.

صعود تیم جوانان به دور نهایی جام ملت ها اتفاق محتمل اما آسانی نبود. قرقیزستان که از امتیاز میزبانی و حمایت تماشاگران بهره می برد آمده بود با شکست ایران دست به شگفتی بزند اما شاگردان صمد مرفاوی با ارایه یک بازی منطقی در نهایت یک بر صفر پیروز شدند و گام نخست را محکم برداشتند. پیش بینی می شد برونئی یارای مقابله با جوانان ایران را نداشته باشد و جدا از ۸ گلی که خورد گل های زیادی را هم دریافت نکرد تا جایی که صمد مرفاوی در پایان بازی و در کنفرانس خبری از تیمش به خاطر موقعیت هایی که هدر داد گلایه کرد. و در بازی پایانی مقابل امارات می رفت که بازی تدافعی از سوی تیم حریف کار را برای ایران سخت کند تا جایی که تیم ملی برای گلزنی به ضربات ایستگاهی روی آورد. تیم جوانان آنقدر به کارهای ترکیبی خود ادامه داد تا اتفاقا دوبار در محوطه جریمه حریف با پاس های کوتاه و دو ضربه تیزهوشانه به گل رسید و صعود با اقتدار خود را به دور نهایی جام ملت ها جشن گرفت.

جوانان؛ تیمی که با اقتدار صعود کرد

پیش از این تیم جوانان در کافا قهرمان شده بود و در بازی های دوستانه هم نمایش خوبی داشت. یکی از نکات بارز و مثبت تیم جوانان انتخاب صمد مرفاوی برای هدایت تیم بود. به این خاطر که این مربی باتجربه در ابتدای راه مربیگری اش کار در تیم های پایه استقلال را تجربه کرده بود و به نوعی می توان گفت با کار در این رده سنی آشنا بود و از بازی های تیم جوانان در شهر بیشکک کاملا پیدا بود که قادر است در بازی های مختلف تاکتیک مناسبی را برای بازی تیم جوانان برگزیند. عباس سرخاب، امین راستی و فرشاد ماجدی سه مربی ای بودند که به صمد مرفاوی در این مسیر کمک کردند. نباید از تلاش های مهدی حیدری مربی دروازه بان های تیم جوانان غافل شد. تیم او در هیچ یک از سه بازی گلی دریافت نکرد؛ با دروازه بانی ادیب زارعی که فصل گذشته دروازه بان تیم شاهین بوشهر در لیگ یک بود و به طور حتم یکی از آینده های دروازه بانی فوتبال کشور خواهد بود. البته او در بازی با برونئی جای خود را به دروازه بان ذخیره تیم داد که او هم گل نخورد. در بحث بدنسازی هم مومنی بدنساز مطرح کشور که در تیم های مختلف لیگ برتری حضور داشت به تیم جوانان کمک کرد و هادی عسگری آنالیزور سابق استقلال و نساجی به تجزیه و تحلیل تیم های حریف برای تیم جوانان پرداخت. 

این صعود را باید به پای میرشاد ماجدی هم نوشت. او بود که به کمک همکارانش در کمیته جوانان از جمله غلامرضا جباری بحث استعدادیابی در رده های سنی پایه را استارت زد. کار خوبی که با حمایت عزیزی خادم همراه و در همه رده های سنی و در بخش پسران و دختران اجرا شد و  یکی از دستاوردهای خوب آن منجر به این تیم خوب در رده سنی جوانان شد.

جوانان؛ تیمی که با اقتدار صعود کرد

حالا نوبت صعود به جام جهانی است. کار بسیار سختی است چرا که از بین 16 تیم تنها 4 تیم به جام جهانی صعود می کنند. از همه مهمتر در رده سنی نوجوانان و جوانان اینطور نیست که از اسم کشورها بتوان گفت یک تیم قوی و یک تیم ضعیف است و دیدید که در بازی های قهرمانی زیر 23 سال آسیا ترکمنستان، ایران را شکست داد و به نوعی می شود در رده های سنی پایه فاصله ها خیلی نزدیک است. حالا نوبت فدراسیون فوتبال است تا با تدارک بازی های دوستانه متعدد و خوب تیم جوانان ایران را مهیای صعود به جام جهانی زیر 20 سال کند؛ مهمترین مسابقاتی که بعد از جام جهانی زیر نظر فیفا برگزار می شود و مورد توجه باشگاه های اروپایی برای جذب بازیکن است.

آخرین حضور تیم جوانان در جام جهانی به سال 2017 بر می گردد. جایی که امیر حسین پیروانی با بازیکنانی چون رضا شکاری – مهدی قایدی – امید نورافکن – عارف آغاسی  و... در کره جنوبی حاضر شد و با شکست کاستاریکا پیروزی تیم جوانان در جام جهانی بعد از 4 دهه را جشن گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج