جاباما
۱۲۴۴۸۳۳
۱ نظر
۳۵۲
۱ نظر
۳۵۲
پ

روشن: استقلال با ساپینتو به جایی نمی‌رسد

این روزها فوتبال تحت تأثیر اردوی تیم ملی قرار گرفته و به صلاحدید مسئولان فدراسیون، لیگ برتر تعطیل شد تا ملی‌پوشان تحت نظر کی‌روش خودشان را برای بازی‌های جام جهانی آماده کنند و در این مدت هم باید تیم‌ها نقاط ضعف خود را تا هشت مهر برطرف کرده و خودشان را برای ماراتنی دیگر آماده کنند.

خبرآنلاین: این روزها فوتبال تحت تأثیر اردوی تیم ملی قرار گرفته و به صلاحدید مسئولان فدراسیون، لیگ برتر تعطیل شد تا ملی‌پوشان تحت نظر کی‌روش خودشان را برای بازی‌های جام جهانی آماده کنند و در این مدت هم باید تیم‌ها نقاط ضعف خود را تا هشت مهر برطرف کرده و خودشان را برای ماراتنی دیگر آماده کنند. در این میان تیم استقلال با سرمربیگری ساپینتو هم باید تلاش کند تا ضعف‌های بازی‌های قبل را برطرف کرده و خودش را به صدر جدول برساند.

شش هفته از لیگ برتر گذشته است. نظرتان در مورد عملکرد استقلال در این هفته‌هایی که گذشت، چیست؟

من با توجه به بازی‌هایی که از استقلال دیده‌ام به این نتیجه رسیدم که ساپینتو بازیکنانش را نشناخته است. من تعجب می‌کنم چطور از یامگا در خط دفاعی استفاده می‌کند؟! نکته اینجا است که ساپینتو هم فقط ادا و اطوار در می‌آورد و با این اوصاف نباید خیلی به آینده استقلال خوشبین بود.

به نظر می‌رسد که تا اینجای کار اصلاً نحوه عملکرد ساپینتو را نپسندیدید!

هنوز ایشان کاری نکرده که بپسندم یا نپسندم! ایشان گفته که من با استقلال سه چهار جام می‌آورم. من به ساپینتو می‌گویم یک جام برای استقلال بیاور بقیه جام‌ها پیشکش شما.

نظرتان در خصوص بازگشت آقای کی‌روش به تیم ملی چیست؟

در یک جایی خواندم که دستیار کی‌روش گفته بود از اردیبهشت ماه دنبال این بودند که با ما قرارداد ببندند. برای من جالب است که چطور می‌شود در فوتبال ما همیشه دنبال مربی‌های بیکار هستند. ویلموتس بیکار بود، همین آقا که آمد بیکار بود و هر جا که رفت چند ماه بعد کنارش گذاشتند. البته تقصیر کی‌روش نیست، تقصیر مدیران ما است که او را برمی‌گردانند. کی‌روش هشت سال در فوتبال ما بود یک بار مقام آورد؟! موقعی که رفت به همه توهین کرد و حالا آمده می‌گوید ایران خانه من است. متأسفانه یک طوری هم برخورد می‌کنند انگار فقط این آقا تیم ملی کشور ما را به جام جهانی برده است! قبل از او سه مربی ایرانی ایران را به جام جهانی بردند. این بار هم هاشمیان و کریم باقری باعث شدند که تیم ملی به جام جهانی برود. حالا اما دوباره کی‌روش با نظر آقایان برگشته و امیدوارم تیم ملی کشورمان موفق باشد. البته یک مسأله‌ای را باید در مورد کل ورزش بگویم، اینکه با یک قهرمانی و موفقیت به خواب می‌رویم و غافل می‌شویم از تلاش رقیبی که خودش را برای جدال بعدی آماده می‌کند. نمونه بارز آن کشتی حسن یزدانی بود! دیدید چطور به تیلور باخت؟ تیلور خودش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حسن یزدانی باعث قهرمانی‌اش در جهان شد چون دفعه پیش که به حسن باخت رفت برنامه‌ریزی کرد تا نتیجه بگیرد، اما یزدانی چون مشاور خوبی نداشت بعد از شکست تیلور بیشتر در جشن‌ها و میهمانی‌ها بود تا اینکه برای بازی‌های جهانی برنامه‌ریزی کند. این نگاه اشتباه و مشاوره‌های غلط در تمام ورزش ما از جمله فوتبال وجود دارد و همین مسأله باعث می‌شود که در خواب فرو برویم. کی‌روش را هم مسئولان فدراسیون برگرداندند تا یازده دفاع در جام جهانی بچیند تا شاید ما شکست سنگین از رقبا نخوریم. این تنهاتدبیر آنها برای آوردن کی‌روش بود.

بهتر است حرف‌هایمان را در خصوص سرنوشت استقلال در لیگ بیست و دوم به پایان برسانیم. به نظر شما استقلال با آقای ساپینتو موفق می‌شود؟

اعتقاد من این است که استقلال با ساپینتو به جایی نمی‌رسد! همان‌طور که گفتم او بازیکنان خود را نشناخته است. یامگا بازیکنی بود که تیم استقلال را فصل پیش نجات داد و سبک بازی‌اش من را یاد غفور جهانی می‌اندازد، اما این بازیکن را ساپینتو در دفاع حبس کرده است. این نکته نشان می‌دهد که او بازیکنانش را نشناخته است و با این نگاه استقلال را به جایی نمی‌رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی گیلاخانی**

      آخه به چیت مینازی باهمه مشکل ✌داری!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج