۱۲۴۸۲۳۵
۴۹۱
۴۹۱
پ

حاشیه‌های عجیب فوتبال و ورزش در این روزها

بازی پرسپولیس و تراکتور در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر با حاشیه‌های متعددی همراه شد.

روزنامه اعتماد: بازی پرسپولیس و تراکتور در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر با حاشیه‌های متعددی همراه شد. از اظهارات مربیان و بازیکنان در روز قبل از بازی تا اخبار مربوط به تصمیم بازیکنان برای اعتصاب و در نهایت جنجال داوری و خراب کردن پنالتی توسط مهدی ترابی و در نهایت طغیان سروش رفیعی ستاره پرسپولیس به نیابت از بازیکنان و گلایه‌های یحیی گل محمدی . 

ساعتی قبل از شروع مسابقه بود که خبرهای غیر رسمی رسید که بازیکنان پرسپولیس به خاطر حسین ماهینی کاپیتان سابق تیم که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد قصد اعتصاب دارند و گفته‌اند تا حسین آزاد نشود بازی نخواهیم کرد. ضمن اینکه در همان ساعات اخبار دیگری در مورد بازداشت حمیدرضا علی‌عسگری دیگر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و برادرزاده رییس سابق سازمان صداوسیما منتشر شد. خبری که تا لحظه نگارش این متن با تکذیب هیچ مرجعی همراه نشده . 

در حالی که قرار بود بازی ساعت پنج و سی دقیقه آغاز شود، بازیکنان دو تیم با مچ‌بند مشکی وارد زمین شدند تا لااقل مشخص شود بازی برگزار خواهد شد اما این ورود با تاخیر سی دقیقه‌ای انجام شد. دلیل این تاخیر سی دقیقه‌ای از سوی مسوولان ورزشگاه اشکال در روشن کردن پروژکتورهای ورزشگاه عنوان و حتی صبح دیروز احمد مددی مدیر ورزشگاه آزادی بابت همین مساله از سمت خود برکنار شد !

اخبار تایید نشده آن دقایق از رختکن باشگاه پرسپولیس حاکی از آن بود که در ابتدا به بازیکنان گفته شده در صورت عدم حضور در زمین نتیجه بازی سه بر صفر خواهد شد، از تیم کسر امتیاز صورت می‌گیرد و محرومیت‌هایی نیز منظور خواهد شد. با این وجود بازیکنان باز هم تصمیم داشتند در زمین حاضر نشوند، اما تماس‌هایی از برخی نهادها با مدیران تیم و ذکر این نکته که در صورت بازی نکردن، بازیکنان باید از برخی لحاظ‌های غیرفوتبالی پاسخگو باشند در نهایت بازیکنان را به زمین مسابقه هدایت کرد. همچنین گفته شده در میان بازیکنان و مربیان تیم، دو بازیکن مخالف چنین اقدامی بودند و حتی در رختکن بحث‌هایی نیز شکل گرفته است . 

به هر ترتیب بازی با سی دقیقه تاخیر آغاز شد و تراکتور موفق شد با یک گل به برتری دست پیدا کند. جنجالی‌ترین صحنه بازی جایی بود که در ده دقیقه آخر مسابقه و در حالی که تراکتور با تک گل محمد عباس‌زاده از سرخ‌ها پیش بود، موعود بنیادی‌فر در یک صحنه کاملا مشکوک یک خطای پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کرد که با عصبانیت تراکتوری‌ها همراه بود. بعد از ۵ دقیقه اعتراض بالاخره مهدی ترابی یکی از دو بازیکنی که بر خلاف سایرین مچ‌بند سیاه نبسته بودند پشت توپ قرار گرفت و فرصت گل تساوی شاگردان گل‌محمدی را خراب کرد. در نهایت تراکتور با یک گل برنده این رقابت لقب گرفت. 

حاشیه‌های بزرگ‌تر بازی دقایقی بعد از سوت پایان رقم خورد. جایی که گل‌محمدی و سروش رفیعی از فشارها روی بازیکنان این تیم خبر دادند. سرمربی پرسپولیس در مورد باخت تیمش اظهار داشت: «شرایط قبل از بازی نرمال نبود و آمادگی ذهنی خوبی برای این مسابقه نداشتیم که درباره‌اش نمی‌توان اینجا صحبت کرد. ذهن بچه‌ها آماده این بازی نبود و هر کاری کردیم تا به شرایط مسلط شویم، سخت بود. تاکنون ندیده بودم یک تیم تا این اندازه بی‌تمرکز باشد، اما از طرفی خوشحال هستم که در تیمی حضور دارم که بازیکنانش شرف و معرفت خودشان را نشان داده‌اند. باعث افتخار من است که با این نفرات کار می‌کنم.» وی افزود: «توضیح زیادی در مورد بازی ندارم و فقط به تیم تراکتور تبریک می‌گویم. بردن حق آنها بود و حتی می‌توانستند گل‌های بیشتری نیز بزنند. در مورد این بازی صحبتی نمی‌توانم بکنم. از شما هم می‌خواهم در مورد مسائل فنی سوال نپرسید.»

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه با توجه به از دست رفتن پنالتی تیمش آیا مهدی ترابی پنالتی‌زن اول سرخ‌پوشان است یا لوکادیا، گفت: «مهم‌ترین موضوع در پنالتی زدن بستگی به شرایط روحی و روانی بازیکن است. در بازی قبلی لوکادیا پنالتی زد و امروز ترابی، هر دو نیز خیلی خوب پنالتی می‌زنند، اما به حدی بازیکنانم ذهن مشوشی داشتند که شاید چند تا هم می‌زدیم گل نمی‌شد.»

همین اظهارات را به صورت شفاف‌تر سروش رفیعی هافبک سرخ‌ها در میکسدزون ورزشگاه و مقابل دوربین‌های تلویزیونی انجام داد. سروش صحبت‌هایش را در مورد حسن عباسی که چند روز پیش در یک سخنرانی به فوتبالیست‌ها توهین کرده بود آغاز کرد، اما در ادامه به مواردی اشاره کرد که حسابی خبرساز شد. رفیعی در خلال اظهاراتش مبنی بر اینکه حسن عباسی حق ندارد در مورد فوتبالیست‌ها و زن و بچه‌هاشان حرف بزند فشار روی بازیکنان را افشا کرد. سروش گفت: «از حسین ماهینی دفاع می‌کنیم صد بار زنگ می‌زنید و ما را می‌خواهید و شب قبل از بازی سراغ‌مان می‌آیید اما یک نفر هر چه دلش می‌خواهد به ناموس ما بگوید و هیچی به هیچی؟» هافبک سرخ‌ها در ادامه خطاب به عباسی گفت: «فوتبالیست‌ها از بدبختی و کف جامعه به اینجا رسیدند. وجودش را داری درباره زن و بچه سیاستمدارها که آن سر دنیا هستند و هر طور دوست دارند زندگی می‌کنند صحبت کنی؟»

با توجه به صحبت‌های گل محمدی و سروش رفیعی مشخص شد فشارها از سوی نهادهایی خارج از مجموعه فوتبال روی بازیکنان پرسپولیس وجود داشته و همین مساله تمرکز بازیکنان تیم را بر هم زده . 

دقایقی بعد از پایان بازی اخبار تایید نشده دیگری در رابطه با احضار بازیکنان پرسپولیس برای ادای پاره‌ای از توضیحات، بازداشت برخی ورزشکاران و احضار چند ورزشکار بازنشسته منتشر شد. در این رابطه گفته شد که کریم باقری مربی پرسپولیس به همراه سروش رفیعی و برخی بازیکنان تیم به دلیل اظهارات در شبکه‌های فضای مجازی و حمایت از علی کریمی احضار شده‌اند. در ساعات بعدی هیچ ارگانی این خبر را تایید یا تکذیب نکرد. همزمان خبر بازداشت وریا غفوری نیز برای بار چندم این دفعه از منابعی محلی منتشر شد و در حالی که به نظر می‌رسید این‌بار راست باشد شاهین صمدپور خبرنگار حوزه اجتماعی اعلام کرد با وریا شخصا صحبت کرده و این مساله صحت ندارد. دیگر خبری که در این زمینه منتشر شد، احضار جواد کاظمیان برای ادای پاره‌ای از توضیحات بود که این خبر هم واکنش خاصی از سوی مقامات ذی‌ربط در پی نداشت. در نهایت برخی منابع گزارش دادند تکتم حسین‌زاده ملی پوش سابق قایقرانی بازداشت شده. این خبر هم نه تایید شد نه تکذیب. 

آن‌طور که به نظر می‌رسد وضعیت فوتبال ایران به هیچ عنوان شرایط مساعدی برای برگزاری رقابت‌های فوتبال ندارد. این جمله را سروش رفیعی در پایان اظهاراتش خطاب به خبرنگاران گفت که «ول کنین فوتبالو».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج