۱۲۴۸۳۷۱
۱۸ نظر
۱۳۸۸۵
۱۸ نظر
۱۳۸۸۵
پ

شلیک توپخانه BBC فارسی به عادل فردوسی‌پور

سایت بی‌بی‌سی فارسی با روایت آنچه در روز یکشنبه در دانشگاه گذشت و موضع‌گیری در قبال سکوت و سپس واکنش عادل فردوسی‌پور به او بابت «آرام» بودنش حمله کرد.

برترین‌ها: تشنجاتی که در روز یکشنبه در دانشگاه صنعتی شریف به وجود آمد، نگاه‌های بسیاری را متوجه عادل فردوسی‌پور کرد. دانش‌آموخته شریف که در حال حاضر استاد زبان این دانشگاه هم محسوب می‌شود. بسیاری انتشار داشتند که عادل که پیش از این هم چهره‌ای منتقد داشته، حمایت صریحی از دانشجویان بکند و مثلا در اوج درگیری‌ها پیام پرسروصدایی بدهد. او البته مثل همیشه محافظه‌کار بود و این کار را نکرد، اگرچه در روز بعد در متنی صریح هجوم به دانشگاه و خشونت با دانشجویان را با لحنی گزنده محکوم کرد. به نظر می‌رسد این فضا و نام فردوسی‌پور رسانه‌های خارج از کشور را هم تحریک کرده تا پا به میدان بگذارند و با حمله به مجری سابق سیما و محبوبیت او توجهی جلب کنند. سایت بی‌بی‌سی فارسی با روایت آنچه در روز یکشنبه در دانشگاه گذشت و موضع‌گیری در قبال سکوت و سپس واکنش عادل فردوسی‌پور او را بابت «آرام» بودنش شماتت می‌کند. بی‌بی‌سی که همیشه سعی کرده خود را معتدل و بی‌طرف نشان دهد، این بار در شرایطی که می‌دانسته فردوسی‌پور نمی‌تواند علیه یا به نفع این رسانه موضعی بگیرد، توپخانه‌اش را به سمت مجری/گزارشگری گرفته که همیشه مورد عتاب کیهان و نیروهای موسوم به ارزشی بوده است. عادل فردوسی‌پور که حالا چند سالی است به خاطر نبودن در «مدار» مورد نظر سازمان صداوسیما و مدیرانش از شبکه سه کنار گذاشته شده و برنامه نود او تعطیل شده. پیش از آن هم او بارها به خاطر اظهارات بی‌پروایش علیه مدیران کشور و همراهی با معترضان مورد هجمه قرار گرفته و برنامه‌اش و خودش با هزینه‌های بسیار و محدودیت‌های مواجه شده بود. بی‌بی‌سی بدون اشاره به این فضا و سابقه، می‌نویسد می‌نویسد: «با تعطیلی برنامه ۹۰ و کنار گذاشته شدن عادل فردوسی‌ از پرببیننده‌ترین برنامه ورزشی صدا و سیمای حکومتی ایران، بسیاری او را در قامت یک منتقد «آشتی‌ناپذیر» دیدند که از سوی مدیریت تازه شبکه تحمل نشده و جای خود را به یک چهره «حرف‌شنو» داده است.

شلیک توپخانه BBC فارسی به عادل فردوسی‌پور

در تمام این مدت او حاضر به انتقاد جدی از تلویزیون دولتی ایران نشد و حتی در مراسم‌های مختلف هم اگر مردم علیه مسئولان صدا و سیمای حکومتی شعار می‌دادند، سعی در آرام کردن آن‌ها داشت.

فردوسی‌پور حتی در روزهایی که ...(منظور روزهای اخیر) ، برنامه فوتبال ۱۲۰ را از صداوسیمای حکومتی ایران روی آنتن برد و همچنین برنامه «فوتبال ۳۶۰» را از اپلیکیشنی که از پلتفرم «بازار» قابل دانلود و نصب روی تلفن‌های همراه است، منتشر کرد.

شلیک توپخانه BBC فارسی به عادل فردوسی‌پور

مجموع این رفتارها موجب قوت گرفتن این فرضیه می‌شد که عادل فردوسی‌پور که مقابل دوربین‌های سازمان صداوسیما شخصیتی نسبتا «جسور» در نقد بازیکنان، مربیان و برخی مدیران فوتبال داشت، بیرون از استودیوی این سازمان، فردی آرام و مطیع است که دوست ندارد به هیچ عنوان ارتباطش به طور کامل با تلویزیون حکومتی ایران قطع شود و شانس برنامه‌سازی را از دست بدهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مثلا تحریکش کردید یا هجمه

    • ناشناس

      شایدم فردوسی پور همه چی را با هم قاطی نمیکنه. به مسایلی منتقده به مسایلی نه ..... چیه این مدل آزادی بیان که دارن همه را مجبور به عکس العمل رادیکال در نهایت می کنند ؟

    • ناشناس

      جبهه bbc که مشخصه ، انگلیس دیگه !!!!!!!
      عادل در قلب مردمه ، ما گل بارانش میکنیم.

    • ناشناس

      پای عادل رو وسط نکشید

    • یک ایرانی

      غرب تمام زورش را میزنه که فردوسی پور را سمت خودش بکشونه .شک ندارم پیشنهادهای گرین کارت و خیلی چیزای دیگه هم دادن.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        صدا و سیما باید قدرش رو بدونه و یه چشم کوری اونا بهترین تایم صدا و سیما رو بده بهش... بخدا دل کلی از مردمو شاد, میکنه عادل محبوب واقعیست بدور از اظهار نظرهای رادیکال

    • ناشناس

      گوربابای بی بی سی

    • ناشناس

      برای بار هزار میگم بابا چرا فکر می‌کنید کل ملت باید مثل شما فکر کنن خیلی ها مثل فردوسی پور از خشونت بیزارن ولی به همه چیز هم پشت نمیکنن با یه چیزهای مشکل داری نقد میکنی نمیای کل زیر سوال ببری

    • ناشناس

      انتشار یا انتظار

    • ناشناس

      عادل خیلی محبوبتر از این حرفاست از نظر شما همه باسد فحش بدند... موضع گیری عادل منطقی ترین است.. جای عادل توی قلب میلیونها ایرانیه

    • ناشناس

      عاطل دوستت داریم باشخصیت ترینی

    • ناشناس

      اگر با وجود داشتن مدرک بالای دانشگاهی، بصیرت نداشته باشی که امروزه زیاد با آن مواجه هستیم، اون مدرکو بزار در کوزه آبشوبخور. مدرک شعور نمی آورد.

    • ناشناس

      امکان نداردآش خورهای صداوسیما علنی درکنارمردم باشند..

    • لئوناردو داسیلوا

      عادل محافظه کارهیچگاه مردمی نبوده ننگ برتو

    • شهرام

      از مهاجرت نخبگان(فرار مغزها)به پناهجویی مث کشورای جنگ زده برای بقا رسیده ایم

    • ناشناس

      عادل که مثل علی کریمی بی سواد نیست بگو بگوتونو استوری کنه

    • ناشناس

      بی بی سی کثیف. غرب کثیف. از همه چی سواستفاده میکنند. نهایت ارزویشان مستعمره کردن این کشور است

    • سعید

      عادل هم ب فکر منافع خودشه اصلا اگر برنامه نود تعطیل نمیشد محبوبیتش هم مثل الان نبود چون خودشم میدونست برنامش مثل سال های اول در اوج نبود و دیگه خیلیا حتی نود رو مثل قبل نمیدند و تا ساعت یک دو نیمه شب بیدار نمیموندن. قطعا می‌دونه اب ها که از آسیاب بیفته و چند وقت دیگه با عوض شدن مدیریت شبکه سه یا ....می‌تونه دوباره برگرده بنابراین هنوز امید داره و موقعیت و جایگاه خودشو کاملا از بین نمیبره ، بنده های خدا چقدر ملت ساده ای داریم ، عادل و امثال عادل ها فقط و فقط دنبال حفظ موقعیت خودشون و اون پول های میلیاردی ک با برنامه هاشون در میارن فقط یکسری هاشون کمتر از بقیه منفورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج