۱۲۴۹۴۳۰
۶۱۱۸
۶۱۱۸
پ

گریه غم‌انگیز کاپیتان طیبی هنگام دریافت مدال

بهترین گلزن جام ملت‌های آسیا با وجود نمایش درخشان در بازی فینال نتوانست به جام قهرمانی برسد.

ورزش سه: بهترین گلزن جام ملت‌های آسیا با وجود نمایش درخشان در بازی فینال نتوانست به جام قهرمانی برسد.

تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی قهرمانی جام ملت‌های فوتسال آسیا را به ژاپن واگذار کرد که حسین طیبی، عملکرد غیر قابل قیاس و در کلاس اروپایی در این رقابت‌ها به نمایش گذاشت و همه کار برای بالا بردن جام قهرمانی انجام داد، اما حضور بازیکنان کم‌تجربه در کنار او و اشتباه‌های عجیبی که این نفرات در بازی فینال داشتند، موجب شد تا شاخص‌ترین بازیکن فوتسال ایران نتواند صاحب جام شود.

حسین طیبی که پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران در عرصه باشگاهی به شمار می‌رود و نایب‌قهرمانی و سومی لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد، در جام ملت‌های ۲۰۲۲ نخستین تجربه کاپیتانی خود در این مسابقات را به دست آورد و امیدوار بود جام قهرمانی را بالای سر ببرد ولی سه اشتباه و دریافت سه گل کاری کرد تا ایران بازی را به ژاپن واگذار کند و کاپیتان هم به آرزوی خود نرسد.

صحبت‌هایی که طیبی قبل و بعد از هر مسابقه در حلقه بازیکنان داشت و ویدئوهای آن منتشر می‌شد، نشان داد او تا چه اندازه به مرز پختگی رسیده و تجربه حضور ۱۳ ساله در تیم ملی از او کاپیتان مورد انتظار وحید شمسایی را ساخته، اما همه خواسته طیبی رسیدن به جام بود که این اتفاق نیفتاد.

حسین طیبی که پس از حضور در غیرت قزاقستان و بنفیکا پرتغال، امسال پالما اسپانیا را برای ادامه فوتسال خود انتخاب کرد، در جام ملت‌های آسیا نمایش استثنایی داشت و در تمام بازی‌ها(غیر از فینال) گل زد ولی بازی‌های درخشان او برای تصاحب جام کفایت نکرد تا او با حسرت این بازی‌ها را تمام کند.

گریه غم‌انگیز کاپیتان طیبی هنگام دریافت مدال

کاپیتان تیم ملی فوتسال در دور گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل اندونزی، چین تایپه و لبنان به ترتیب یک، سه و دو گل به ثمر رساند و پس از آن در مرحله یک‌چهارم نهایی هم برابر ویتنام هت‌تریک کرد و در جدال نیمه نهایی یکبار دروازه تایلند را باز کرد تا این ۱۰ گل سهم عمده‌ای در رساندن شاگردان شمسایی به فینال داشته باشد.

طیبی در بازی فینال علی‌رغم تلاش بیش از اندازه و بازی متفاوت و زیبایی که نسبت به دیگر ملی‌پوشان داشت و حتی به‌عنوان دروازه‌بان هم در زمان پاور پلی یک سیو تماشایی داشت، اما موقعیت‌سازی‌های متعدد او با بی‌دقتی هم‌تیمی‌هایش تبدیل به گل نشد تا ایران نتواند ژاپن را شکست بدهد.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران که پس از سوت پایان مسابقه با ژاپن بیشتر از هر بازیکن دیگری ناراحت بود، پس از صدا زدن نامش برای دریافت جایزه بهترین گلزن جام ملت‌های آسیا(با ۱۰ گل)، با چشمانی اشک‌بار روی سکو رفت و در آغوش مهدی تاج، رئیس و احسان اصولی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قرار گرفت و جایزه خود را دریافت کرد.

طیبی در زمان اهدای مدال نایب‌قهرمانی آسیا نیز جلوتر از سایر بازیکنان رفت و در حالی که همچنان ناراحت و عصبانی بود، خیلی زود مدال خود را گرفت و از روی سکو پایین آمد تا این وداع تلخ را از جام ملت‌ها داشته باشد؛ پایانی که بدون تردید حق او نبود و باید با بالا بردن جام برای این ستاره فوتسال ایران و آسیا همراه می‌شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج