۱۲۵۰۰۰۲
۶۰۷
۶۰۷
پ

پرسپولیس؛ فرصتی برای احیای ستاره افول‌کرده

آقای گل فصل پیش لیگ برتر درحال‌حاضر به یک بازیکن گل‌نزن و بی‌روحیه تبدیل شده است تا حدی که اگر به خودش نیاید نیم‌فصل مجبور است نه‌تنها مس رفسنجان بلکه فوتبال ایران را ترک کند.

فرهیختگان: آقای گل فصل پیش لیگ برتر درحال‌حاضر به یک بازیکن گل‌نزن و بی‌روحیه تبدیل شده است تا حدی که اگر به خودش نیاید نیم‌فصل مجبور است نه‌تنها مس رفسنجان بلکه فوتبال ایران را ترک کند. بازیکنی که قرار بود بعد از درخشش دوباره در لیگ به پرسپولیس برگردد و به همه ثابت کند برانکو ایوانکوویچ در کنار گذاشتنش از جمع سرخپوشان تصمیم درستی نگرفته است اما یک اشتباه بزرگ از سوی این بازیکن باعث شد شرایطش در مس ۱۸۰ درجه تغییرکرده و به‌قول گفتنی از عرش به فرش برسد. اما چه شد که گادوین منشا در این مدت کوتاه چنین سرنوشتی پیدا کرد را از چند زاویه به آن می‌پردازیم.

  اعلام شرایط خاص برای تمدید قرارداد

گادوین منشا بعد از روز‌های پرحاشیه‌ای که دو فصل پیش در گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی سپری کرد درنهایت با ماندن این مربی در تیم سیرجانی مجبور به ترک این تیم شد. در همان مقطع منشا علاقه‌مند بود دوباره به پرسپولیس و استقلال و حتی سپاهان برود اما پیشنهادی از سوی این تیم‌ها دریافت نکرد تا صحبت از بازگشت این مهاجم نیجریه‌ای به پیکان شود. در همین حین باشگاه مس رفسنجان او را با دستمزد تقریبا پایین به‌خدمت گرفت. با توجه به سبک بازی تیمِ محمد ربیعی، منشا خیلی زود در تیم او جا افتاد و توانست 14 گل برای مسی‌ها به‌ثمر برساند. همین درخشش و کسب عنوان آقای گلی لیگ کافی بود تا منشا برای ماندن در جمع مسی‌ها درخواست بیشترین دستمزد در بین بازیکنان را بدهد. از آنجا که باشگاه کرمانی برای بازیکنانش سقف قرارداد داشت، منشا خواست این سقف شکسته و بیشترین دستمزد به او تعلق بگیرد. خواسته‌ای که با مخالفت اولیه مدیران مس رفسنجان مواجه شد و مهاجم نیجریه‌ای این فرصت را یافت تا با تیم‌های دیگر وارد مذاکره شود. به هرحال او آقای گل لیگ شده بود و چند مشتری هم داشت.

 پیشنهاد پرسپولیس همه شرایط را تغییر داد 

مهاجم نیجریه‌ای که یکی از آرزوهایش بازگشت به پرسپولیس بود وقتی با پیشنهاد این تیم و تماس نزدیکان یحیی گل‌محمدی مواجه شد سرازپا نمی‌شناخت. او خیلی زود به این پیشنهاد پاسخ مثبت و پیشنهاد مالی خود را که حدود 350 هزار دلار بود به مدیریت این باشگاه ارائه داد. مدیران باشگاه پرسپولیس در قبال این پیشنهاد عقب‌نشینی کردند تا اینکه دو سه تیم مطرح لیگ برتری هم وارد ماجرا شده و پیشنهادهای خود را به منشا مطرح کردند. در همین حین باشگاه مس وقتی دید بازیکنی را که خودشان به اوج برگردانده بودند در آستانه پیوستن به تیم دیگری است، با این بازیکن و مدیربرنامه‌هایش پای میز مذاکره نشستند. مذاکرات طرفین آنقدر خوب پیش رفت که منشا تصمیم گرفت قید بازگشت به پرسپولیس را زده و در رفسنجان بماند. در همین روز‌ها هم هواداران پرسپولیس بابت این تصمیم منشا از او گله‌مند شدند. باشگاه پرسپولیس هم که انتظار نداشت منشا پیشنهاد آنها را رد کند مجبور شد به‌سراغ مهاجمان خارجی دیگری برود.

  پخش یک کلیپ و حمله به مهاجم پرحاشیه

منشا که به بازیکن پرحاشیه در فوتبال ایران شهرت پیدا کرده بود شاید مثل خیلی از بازیکنان دیگر حواشی‌اش علنی نشده بود اما پخش یک کلیپ در شبکه‌های اجتماعی شرایط را برای او کاملا تغییرداد. ماجرا از این قرار بود که او به دعوت یکی از دوستانش به یک میهمانی رفت و در آنجا فیلمی از این بازیکن بیرون آمد که برایش دردسرساز شد. البته پیش از این هم منشا در حال قلیان کشیدن دیده شده بود اما کلیپ جدید، واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی درپی داشت. هواداران پرسپولیس از اینکه منشا پیشنهاد این تیم را رد کرده بود ابراز خوشحالی کرده و با حمله به پیج او برایش ابراز تاسف کردند. 

 مدیران مس به‌دنبال فسخ قرارداد 

مدیران باشگاه مس کرمان که چندان موافق ماندن منشا در تیم‌شان با دستمزد سنگین نبودند بعد از پخش کلیپ خواهان فسخ قرارداد با این بازیکن شدند. در این‌میان کادرفنی هم تحت فشار قرار گرفت که قید این مهاجم را بزند. این موضوع یک‌ ماهی باشگاه مس را درگیر کرد تا اینکه منشا با شرایطی جدید در باشگاه کرمانی ماند. این درحالی بود که خود این بازیکن از اینکه کلیپش در شبکه‌های اجتماعی پخش شده بود شوکه شده و از نظر روحی و روانی حسابی به هم ریخته بود. منشا اولش مدعی شده بود که کلیپ پخش‌شده برای ماه‌ها قبل است اما بعد مشخص شد که چند روز بیشتر از آن نمی‌گذرد. جالب اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واکنشی به این کلیپ نشان نداد!

 جریمه ۳۰ درصدی همراه با تعهد اخلاقی

مدیریت و کمیته انضباطی باشگاه مس برای ماندن منشا در این باشگاه جرایم سنگینی درنظر گرفتند. البته ابتدا سعی بر فسخ قرارداد داشتند اما درنهایت منشا پذیرفت با کسر 30 درصد قراردادش در این تیم بماند. انگارنه‌انگار که چند هفته قبل از آن منشا برای مدیران مس شرط‌وشروط می‌گذاشت تا قراردادش تمدید شود. به‌هرحال شرایط فرق کرده بود و مهاجم نیجریه‌ای حاضر شد هم 30 درصد قراردادش را کم کند و هم اینکه تعهد اخلاقی بدهد. در این تعهد قید شده که اگر منشا بار دیگر حواشی برای خودش و تیمش ایجاد کند 200 هزار دلار از قراردادش کسر شود. جریمه‌ای بسیار سنگین که اگر لحاظ شود او تقریبا دیگر دریافتی نخواهد داشت! البته یکی از شرط‌های منشا برای ماندنش در مس گرفتن بخش عمده‌ای از قراردادش به‌عنوان پیش‌قرارداد بود که این پول به وی پرداخت شده است.

  ستاره‌ای که دیگر در تیمش محبوب نیست

با حواشی که برای منشا به‌وجود آمده بود او دیگر محبوبیتش را در بین هم‌تیمی‌های خود ازدست داد. هم‌تیمی‌های منشا به‌نوعی متوجه شده بودند که اگر این بازیکن در نوک خط حمله آن‌طور که باید دوندگی ندارد دلیلش چیست. درحالی که مهاجم نیجریه‌ای با گلزنی این ضعف خود را پنهان می‌کرد و از این لحاظ در تیمش به‌نوعی بروبیایی داشت. نکته قابل توجه اینکه مربیان مس هم برای حفظ منشا دچار تردید بودند چراکه خوب می‌دیدند او روحیه‌اش را به‌خاطر حواشی رخ‌داده ازدست داده است. در این‌میان حتی نزدیکان این مهاجم از وی خواستند برای ادامه فوتبالش بهتر است به یکی از پیشنهادهای خود از فوتبال عربستان و هند پاسخ مثبت دهد اما او اعلام کرد می‌خواهد بماند و مجدد با گلزنی در لیگ توجه‌ها را به‌خودش جلب کند. درواقع تفکر منشا این بوده و هست که با درخشش دوباره در امر گلزنی باعث خواهد شد هواداران حواشی او را فراموش کنند. 

 آغاز لیگ و عملکرد ضعیف 

با شروع بازی‌های لیگ منشا نشان داد که چقدر از نظر روحی و روانی دچار افت‌شده و آمادگی بدنی‌اش نیز تعریفی ندارد. با این‌حال ربیعی سعی کرد با فیکس بازی‌دادن منشا کمک کند او روحیه خود را برگرداند. حتی برای اینکه منشا پایش به گلزنی بازشود ربیعی دو ضربه پنالتی هم به منشا داد که هر دو توسط این بازیکن ازدست رفت تا روحیه‌اش بدتر هم شود. شرایط در ادامه طوری برای منشا پیش ‌رفته و می‌رود که با اعتمادبه‌نفس‌ترین بازیکن مس تبدیل به بی‌روحیه‌ترین بازیکن این تیم شده است. در آخرین بازی مس که مقابل تراکتور بود منشا در 15 دقیقه پایانی به‌میدان رفت و تلاش زیادی کرد تا پایش به گلزنی باز شود که این اتفاق رخ‌نداد و او یک فرصت تک‌به‌تک را خیلی ناشیانه ازدست داد.

  پرسپولیس آخرین فرصت منشا؟

شاید بازی با پرسپولیس آخرین فرصت برای منشا باشد تا خودش را از بحران خودساخته نجات دهد. البته با شرایطی که این بازیکن دارد بعید است ربیعی بخواهد از او در ترکیب اصلی بهره بگیرد اما شاید حداقل 20 دقیقه به این بازیکن میدان دهد. هرچند دیگر مهاجمان مس (شیمبا و فراز امامعلی) هم عملکرد خوبی نداشتند و این تیم کلا 4 گل زده دارد که دو گل آن توسط مهاجمان به‌ثمر رسیده است. ناگفته نماند فرق شیمبا با منشا این است که مهاجم برزیلی با وجود سن بیشتر، دوندگی زیادی در میدان دارد و حاشیه هم ندارد. درهرصورت منشا این‌انگیزه را دارد تا با گلزنی به تیم سابقش دوباره توجه‌ها را به خودش جلب کند. اگرچه بعید است او بیشتر از یک نیم‌فصل که نیمی از آن سپری شده، در کرمان دوام بیاورد. مگر اینکه او بار دیگر با گل‌هایش شرایط را برای خودش تغییر دهد. تا اینجای کار ربیعی به اندازه کافی از آقای گل فصل پیش حمایت کرده و تغییر این شرایط به خود این بازیکن بستگی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج