۱۲۵۲۸۹۲
۲۵۶۸
۲۵۶۸
پ

اتهام تند داور بازی پرسپولیس به مازیار زارع

۴۸ ساعت پس از بازی جنجالی پرسپولیس و ملوان، ماجراهای این دیدار ادامه‌ دارد و در جدیدترین اتفاق داور مسابقه از مازیار زارع بابت اتهام‌های تند شکایت کرده است.

ورزش سه: بازی سرد و کسل‌کننده ملوان - پرسپولیس ناگهان با یک گل و برخورد مشکوک به پنالتی تبدیل به پرخبرترین بازی این هفته لیگ برتر ایران شد. گل یورگن لوکادیا در حالی پرسپولیس را پیش انداخت که دقایقی بعد برخورد مومنی و بیرانوند در محوطه جریمه با دستور ادامه بازی از سوی علی صفایی مواجه شد تا نیمکت ملوان در مرز تنش و التهاب پیش برود اما همه چیز از دقیقه ۹۰+۱ شروع شد؛ جایی که داور چهارم آتش بیار معرکه شد.

ماجرا از این قرار است که پس از تعویض صادق صادق بارانی در دقیقه نود، او روی نیمکت نسبت به تعویض یا شاید نتیجه بازی اعتراض کرد و در حالی که بطری را روی زمین می‌کوبید، غرولندهایی را نیز انجام داد که به گوش داور چهارم، سعید رحیمی‌مقدم، رسید. این جایی که شاید انتظار می‌رفت داور چهارم با سعه صدر بیشتری برخورد کند و از این صحنه بگذرد اما او مدام از طریق هدست به داور می‌گفت که باید یک کارت زرد به صادق بارانی نشان بدهد.

صفایی ابتدا این موضوع را نادیده گرفت اما زمانی که با تاکید داور چهارم مواجه شد، به سراغ صادق بارانی رفت و به خاطر این رفتار غیرورزشی، یک اخطار به او نشان داد. این اخطاری است که آتش زیر خاکستر مازیار زارع را شعله‌ور کرد و باعث شد تا او به اعتراض از کنار خط رضایت ندهد و برای برخورد با داور مسابقه وارد زمین شود؛ مشابه و چه بسا شدیدتر از رفتاری که یحیی گل‌محمدی در آخرین دربی برگزار شده انجام داد و شاید نقطه مشترک هر دو آنها اثرگذاری حداقلی تصمیم داور بر نتیجه بازی باشد.

در میان جملاتی که مازیار به زبان می‌آورد، حرفهای عجیب و غریبی هم وجود داشت که باعث شد کریم باقری، مربی تیم رقیب به سراغ او برود و دستش را روی دهان سرمربی ملوان بگذارد تا در لحظه خشم شدید، او را کنترل کند و نگذارد بیش از این فضای بازی را تحت تاثیر توهین و تهمت‌های خود قرار دهد.

اتهام تند داور بازی پرسپولیس به مازیار زارع

این در حالی است که به زعم کارشناسان داوری صفایی عملکردی بی نقص در این بازی داشت اما زارع به شدت از دست داور بازی عصبانی بود و در آخر هم جمله‌ای را به زبان آورد که حالا باعث شکایت از سوی این داور باتجربه شده است. در حالی که کریم باقری سعی می‌کرد مازیار زارع را آرام کند، او خطاب به داور گفت: «پته‌ات را روی آب می‌ریزم...». این جمله‌ای است که به وضوح در گزارش بازی نیز به آن اشاره شده و علاوه بر این، شکایت کیفری داور بازی از مازیار زارع را به همراه داشته چرا که به نظر تهمتی نامعمول را در خود دارد و این داور شکایت خواهد کرد تا زارع مستندات خود در این باره را در دادگاه ارائه کند.

اگرچه کارشناسان داوری صحنه مشکوک به پنالتی را مورد واکاوی قرار داده و روی تصمیم صفایی صحه گذاشتند اما شاید لازم باشد تا اخطار صادق بارانی که بازی را به جنجال کشید نیز مورد بررسی قرار بگیرد: «در قسمت قوانین مربوط به تعویض به صراحت آمده: «بازیکن جانشین یا تعویض شده در صورت رفتار غیرورزشی اخطار خواهد گرفت.»

بنابراین اگرچه بارانی نسبت به وضعیت تیم خود یا تعویض اعتراض کرده اما قرار دادن برخورد او در دسته‌بندی «رفتار غیرورزشی» کارت زرد به او را منطقی نشان می‌دهد.

البته این قانونی است که رعایت آن در این مورد بسیار سختگیرانه انجام شده و شاید انتظار می‌رفت داور چهارم باتوجه به شرایط بازی و شکست ملوان، از این صحنه بگذرد و اجازه دهد بازی به پایان برسد اما او به شکلی عجیب صفایی را وادار به دادن کارت زردی کرد که بازی را به جنجال و آشوب کشاند.

حالا از سو باید منتظر بررسی کمیته داوران از عملکرد تیم داوری این بازی ماند و از سوی دیگر کمیته اخلاق و انضباطی نیز احتمالا وارد ماجراهای این بازی خواهد شد؛ هرچند که شکایت داور بازی از مازیار زارع، موضوع مستقلی است که برای اعاده حیثیت از این داور باتجربه انجام شده و احتمالا به سوژه جالب فوتبال ایران تبدیل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج