۱۲۵۳۹۵۶
۲۵۱
۲۵۱
پ

در انتظار شفاف‌سازی مدیران استقلال

پول انتقال صیادمنش و قایدی چه شد؟

به تازگی گفته شده ۱۳ پرونده مالی باز پیش روی علی فتح‌الله‌زاده و همکارانش قرار گرفته است. بدون شک پرونده بدهی بزرگ به استراماچونی در صدر این پرونده‌ها قرار دارد و باشگاه استقلال در کنار بدهی‌های خردی که از گذشته باقی مانده باید عدد قابل توجهی را برای تسویه حساب با استراماچونی آماده کند.

ایران ورزشی: به تازگی گفته شده ۱۳ پرونده مالی باز پیش روی علی فتح‌الله‌زاده و همکارانش قرار گرفته است. بدون شک پرونده بدهی بزرگ به استراماچونی در صدر این پرونده‌ها قرار دارد و باشگاه استقلال در کنار بدهی‌های خردی که از گذشته باقی مانده باید عدد قابل توجهی را برای تسویه حساب با استراماچونی آماده کند.

پول انتقال صیادمنش و قایدی چه شد؟

به تازگی ضرب‌الاجلی نیز تعیین شده و باشگاه استقلال به جهت جلوگیری از کسر امتیاز، سقوط به دسته پایین‌تر و تنبیهاتی از این دست باید به سرعت موضوع سرمربی سابق ایتالیایی را حل کند. در میان کوهی از بدهی‌ها که برجا مانده اما پرسش یک سؤال مهم بسیار کلیدی است. سؤال این است: پول حق انتقال مهدی قایدی از باشگاه استقلال به باشگاه شباب الاهلی امارات و انتقال اللهیار صیادمنش از باشگاه فنرباغچه ترکیه به باشگاه هال‌سیتی چه شده است؟!

آن روزها که احمد مددی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال با شیخ عیسی، معاون باشگاه شباب الاهلی امارات به توافق نهایی رسید تا ستاره ایرانی به این باشگاه منتقل شود، صحبت از پرداخت مبلغ بسیار قابل توجهی از سوی باشگاه اماراتی به باشگاه استقلال بود. گفته می‌شد باشگاه استقلال از این انتقال سود قابل توجهی به دست خواهد آورد که بعدها مدیرعامل وقت باشگاه استقلال تأکید کرد حق انتقال مهدی قایدی هزینه پرداخت بدهی به استراماچونی خواهد شد. بعدها که مصطفی آجورلو روی صندلی مدیریت باشگاه استقلال قرار گرفت نیز این حرف تکرار شد تا چنین برداشت شود که باشگاه استقلال هزینه انتقال قایدی را مصروف بدهکاری به استراماچونی خواهد کرد.

در عین حال نیز دریافتی‌های باشگاه استقلال از انتقال صیادمنش به فنرباغچه و سپس باشگاه هال‌سیتی شفاف‌سازی نشده است. صیادمنش در سال ۲۰۱۹ از استقلال راهی فنرباغچه ترکیه شد و در همان زمان استقلالی‌ها بابت این انتقال ۸۰۰ هزار دلار دریافت کردند. مدیران سابق استقلال اعلام کرده بودند در قرارداد صیادمنش با فنرباغچه‌بندی وجود دارد که اگر این باشگاه ترکیه‌ای مهاجم ایرانی را بفروشد، ۲۰ درصد از مبلغ انتقال به استقلال می‌رسد. در واقع 20 درصد از حق انتقال صیادمنش از فنرباغچه به هال سیتی نیز به حساب باشگاه استقلال واریز شده است.

با وجود این دو انتقال بزرگ اما همچنان باشگاه استقلال بدهی‌های خارجی خود را پرداخت نکرده و مشخص نیست که مبالغ به دست آمده از انتقال قایدی و صیادمنش در کجا هزینه شده است. اوج شگفتی آنجا است که چند روز پیش از سوی قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد که مبلغ 200 میلیارد تومان از سهامی که توسط مردم خریداری شده به‌عنوان خارج از مصارف هزینه برخی امور شده است. در عین حال باشگاه استقلال از دوران مدیریت آجورلو 90میلیارد تومان بدهی به سازمان لیگ دارد. تکلیف برخی مبالغ نیز در باشگاه استقلال هنوز مشخص نیست و بازیکنان نیز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند که حضور علی فتح‌الله‌زاده در تمرین استقلال به جهت آرام کردن فضای باشگاه به‌دلیل همین خلف وعده‌های مالی انجام شده است.

تردیدی نیست از انتقال قایدی و صیادمنش سود قابل توجهی در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته که طبق وعده مدیران باید هزینه پرداخت بدهی‌ها می‌شده اما تا به امروز باشگاه استقلال در پرداخت بدهی‌ها تأخیر داشته و افکار عمومی انتظار دارد بداند ماجرای سودی که  از انتقال دو ستاره این باشگاه به تیم‌های خارجی، گیر این باشگاه آمده، چه شده و چرا تا به امروز درباره این دو دریافتی بزرگ اطلاع‌رسانی دقیق نشده است.

آنچه مسلم است مدیریت جدید باشگاه استقلال باید در روزهای آتی به سرعت درباره اینکه مبالغ دریافتی مدیران سابق از کنار انتقال این دو بازیکن در چه اموری هزینه شده توضیحات کافی را به رسانه‌ها و هواداران این باشگاه ارائه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج