جاباما
۱۲۶۱۱۶۰
۱۵۴۹
۱۵۴۹
پ

ماجرای عبور بازیکنان تیم ملی از قالیچه کی‌روش

ظاهرا کارلوس کی‌روش در اردوی تیم ملی ایران قبل از جام جهانی کلیپ‌هایی را برای بازیکنان پخش کرده است.

همشهری‌آنلاین: از اردوی تیم ملی ایران در قطر خبر می‌رسد کارلوس کی‌روش پیش از دیدار ایران برابر انگلستان در گام نخست از مسابقات مرحله گروهی جام‌جهانی۲۰۲۲، کلیپ‌های حماسی و تأثیرگذار برای بازیکنان این تیم پخش کرده است. در این قطعه فیلم‌ها به فرازهای درخشان عملکرد تیم ملی در سال‌های گذشته و موفقیت‌هایی که آنان به‌دست آورده‌اند، اشاره شده است.

فارغ از اینکه این فیلم توانسته تأثیر مطلوب مورد انتظار کارلوس را روی بازیکنان بگذارد یا نه، به‌نظر می‌رسد این قبیل تاکتیک‌ها را باید جزو ترفندهای همیشگی کی‌روش در تیم‌هایش دانست. در حقیقت مرد پرتغالی بیشتر از آنکه روی ابعاد فنی تیمش متمرکز باشد، کار را از جنبه‌های روانی پیش می‌برد. این البته نقض ارزش‌های فنی او نیست، اما به هر حال تجربه نشان داده است جنگ‌های روانی و تلاش به‌منظور افزایش انگیزه بازیکنان برای کی‌روش بسیار مهم است.

یک‌بار مجتبی جباری در یک مصاحبه تلویزیونی تعریف می‌کرد که کی‌روش پیش از آغاز مسابقات و به‌خصوص اعزام تیم به تورنمنت‌های مهم، یک قالیچه با خودش به اردوی تیم ملی می‌برد و از همه بازیکنان می‌خواهد که یک به یک از روی آن‌ عبور کنند. کی‌روش این تقاضا را بعد از یک نطق انگیزشی مفصل مطرح می‌کند. او می‌گفت همه با هم باید وارد مسیر موفقیت شویم و این قالیچه هم به نوعی نخستین گام در همین مسیر به‌حساب می‌آید!

از این دست داستان‌ها زیاد از تیم کی‌روش تعریف می‌شود، اما شاید یکی از مشهورترین کارهای او، همان بلایی بود که بر سر «چوی» سرمربی پیشین تیم ملی کره‌جنوبی آورد. پیش از مسابقه پایانی انتخابی جام‌جهانی۲۰۱۴ در اولسان، سرمربی وقت کره گفته بود ترجیح می‌دهد در کنار تیم کشورش، ازبکستان به جام‌جهانی صعود کند و ایران بالا نیاید. کی‌روش هم از این فرصت نهایت استفاده را برد و تا جایی که می‌توانست بازیکنان تیمش را علیه سرمربی کره‌جنوبی تحریک کرد. گفته می‌شود مربی پرتغالی تصاویری از چوی را در جای جای محل اقامت ملی‌پوشان چسبانده بود. به علاوه خود کی‌روش هم چند روز تمام با تصویری از چوی روی پیراهنش در مقابل بازیکنان ظاهر می‌شد تا آتش آنها را تند کند. به هر حال، تردیدی نیست که بخش بزرگ‌تر فوتبال برای کارلوس، جنگ‌های روانی است و بخش کوچک‌تر آن، مسائل فنی و تاکتیکی. اگر در مورد دومی بتوان اغماض کرد، اولی ابدا جای تعارف ندارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج