۱۲۶۲۴۸۸
۱۴۹۳
۱۴۹۳
پ

گاردین: رامین گل زد تا آزمون گلوی کی‌روش را بگیرد

روزنامه گاردین با انتشار یک گزارش احساسی و زیبا، تیم ملی ایران را شایسته پیروزی برابر ولز دانست.

ورزش سه: یک دفع ناقص و توپ سرگردانی که به روزبه چشمی رسید، زمینه ساز یک انفجار بزرگ در احمد بن علی الریان بود. تیم ملی به چیزی که سزاوارش بود، رسید. روزنامه معروف گاردین در گزارشی، به شرح اتفاقات دیدار ایران پرداخته و آن را از جنبه احساسی مرور کرده است که در زیر می خوانیم:

شما نمی توانید یک صدا را مصادره کنید. صدای ایران در یک بعدازظهر احساسی در حومه دوحه به شدت شنیده شد که با اشک در سکوها، اشک در زمین و تشویق هواداران ولز بخاطر بازیکنانی که آرزوی ۶۴ ساله حضور در جام جهانی را به پایان رساندند، همراه بود.

این اشک ها از همان ابتدای بازی جاری شد و باعث شد که نتوانیم روی دیداری که برای هر ۲ تیم فوق العاده ضروری است، تمرکز کنیم. زیرا زنان و مردان ایرانی بودند که با خواندن سرود ملی‌شان، اشک ریخته و گریه می کردند. بازیکنان نیز سرود ملی را زمزمه کرده و برای بازی آماده شدند.

در حالی که بازیکنان ایران با صدای بوق و سوت ممتد، برای یک نمایش دیگر در جام جهانی صف می کشیدند، آنچه در ذهنشان می گذشت، جبران شکست ۶-۲ مقابل انگلیس بود.

فوتبالیست های ایران با نمایشی قدرتمندانه، به این مسائل پاسخ دادند. یک پیروزی بسیار شایسته بر تیم رام شده رابرت پیج، با گرت بیل، آرون رمزی و جو آلن، که افزایش سن و زنگ زدگی خود را در بدترین لحظه ممکن نشان دادند. با توجه به شرایط موجود، این پیروزی از لحاظ شخصیتی، برای ایران عالی و کامل بود.

سردار آزمون، بزرگترین امید هجومی ایران، از زمان مصدومیت ساق پا در ماه اکتبر، برای اولین بار بازی را از ابتدا شروع کرد. مهاجم بایرلورکوزن در حالی که وحشت را به سراسر خط دفاعی ولز انداخته بود، به خوبی در درون زمین می دوید. اگرچه عدم تیزبینی او هنگام پاس دادن به علی قلی زاده مشخص شد، چرا که خود او فرصت گلزنی را در اختیار داشت. او همچنین در دقیقه ۶۸ پس از چند بار آزار خط دفاع ولز، یک شوت زد که به تیرک برخورد کرد.

گاردین: رامین گل زد تا آزمون گلوی کی‌روش را بگیرد

ایران مجبور شد حسین حسینی، دروازه بان ذخیره را با گزینه اول خود یعنی علیرضا بیرانوند جابجا کند. چرا که این بازیکن به دلیل پروتکل های ضربه مغزی از ترکیب کنار گذاشته شده بود. حسینی نتوانست برابر عناصر تهاجمی و قدرتمند انگلیس کاری از پیش ببرد، اما برابر خط حمله ولز که از وجود کیفر مور برجسته بهره می برد، توانایی های خود را به رخ کشید.

هر 2 گل ایران پس از اخراج صحیح وین هنسی به ثمر رسیدند که حرکتی مانند هارالد شوماخر گلر اسبق کلن و تیم ملی آلمان غربی در جام جهانی 1982 را به نمایش گذاشت و با پا به صورت طارمی کوبید.

گاردین: رامین گل زد تا آزمون گلوی کی‌روش را بگیرد

پیام طارمی به مردم ایران این بود که تیم فوتبال آنها، تمام تلاش خود را برای ماندن در جام جهانی خواهند کرد. کی‌روش قصد نداشت روزبه چشمی را به میدان بفرستد تا اینکه مصدومیت احمد نوراللهی، او را بر آن داشت تا گزینه‌هایش را بررسی کند و به این هافبک دفاعی دستور دهد لباس هایش را برای ورود به زمین عوض کند. بازیکن تعویضی، با استفاده از فاصله دور جو آلن از توپ، یک پایان عالی را در گوشه پایینی دروازه به ارمغان آورد تا باعث حمله گسترده از سوی نیمکت ایران به درون زمین شود.

گاردین: رامین گل زد تا آزمون گلوی کی‌روش را بگیرد

رامین رضاییان در دفاع راست نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و دوئل جالبی را با دنی وارد و بن دیویس به نمایش گذاشت و با گلی که به ثمر رساند، آزمون را بر آن داشت تا برای شادی پس از این گل، گلوی کی روش را فشار دهد. یکی از اعضای تیم کی‌روش نیز نتوانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد و با پیراهن‌اش، صورتش را پاک کرد. درحالی‌که بازیکنان ایران در پایان بازی و برای انجام دور افتخاری که شایسته آن بودند، به حرکت درآمدند که تشویق گرم و ورزشی تماشاگران را به همراه داشت.

گاردین: رامین گل زد تا آزمون گلوی کی‌روش را بگیرد

طرفدارانی که در آفتاب اوایل بعد از ظهر از شدت گرما پختند، با تاریکی در دوحه، ورزشگاه را با رنگ های ایرانی روشن کردند. کی روش گفت: این بازی هدیه ای به هواداران ایرانی شمال، جنوب، شرق و غرب بود، این یک هدیه برای همه آنها بود. هواداران ایران در حمایت بی چون و چرا از تیمی که باید به آن افتخار کنند، متحد بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج