جاباما
۱۲۶۲۸۱۵
۶۶۳
۶۶۳
پ

پاشازاده: استرس بازی با آمریکا خیلی زیاد است

مدافع اسبق تیم ملی گفت: شوتی که روزبه چشمی به آمریکا زد از آن لحظات فوتبال بود که باعث می‌شود این رشته از همه ورزش های دنیا متفاوت و متمایز باشد، یک شوت استثنایی!

خبرورزشی: مهدی پاشازاده، مدافع اسبق تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه درباره پیروزی ایران مقابل ولز و بازی مقابل تیم آمریکا همچنین خاطرات خودش از بازی سال ۹۸ که با برد تیم ایران همراه شد اظهاراتی را مطرح کرد.

قبل از هر پرسشی درباره بازی ایران و آمریکا بگویید. این مسابقه را چطور پیش بینی می‌کنید؟

قطعاً بازی سختی است آمریکا تیم خوبی دارد و البته شرایط این بازی هم برای ما خاص است. آنها باید ببرند تا صعود کنند و ما با یک مساوی شانس صعودمان تقریباً تکمیل می‌شود.

بازی انگلیس مقابل آمریکا را دیدید؟ اگر دیدید نقطه قوت تیم آمریکا کجاست؟

آمریکایی‌ها همه فاکتورهای یک تیم خوب را دارند. هم باهوش عمل می‌کنند و هم قدرت بدنی شان فوق‌العاده است. همیشه تیم‌های آمریکا و ورزشکاران انفرادی شان در هر رشته‌ای به لحاظ بدنسازی فوق العاده هستند. اصلاً به نظر می‌رسد بدنسازی آمریکایی‌ها با کل ورزشکاران دنیا متفاوت است.

پاشازاده: استرس بازی با آمریکا خیلی زیاد است

کار تیمی‌شان را چطور دیدید؟

عالی هستند. تک تک آنها جلوی انگلیس اینقدر وظیف شان را خوب انجام می‌دادند که انگلیس با آن ستاره‌ها را تحت فشار گذاشته بودند.

با نگاهی به بازی تیم ملی مقابل ولز فکر میکنید تا چه اندازه مقابل آمریکا شانس برد داریم؟

تیم ملی در آن بازی عالی بود ولی ما باید باز هم با هوش و منطقی بازی کنیم مثل بازی با ولز. قطعا اگر بخواهیم هم میتوانیم. ما این را نشان دادیم که تیم خوبی داریم. اگر رو به جلو باشیم و سنجیده عمل کنیم می‌توانیم یک تیم برنده مقابل آمریکا باشیم. به طور کلی ما ایرانی‌ها دنبال بازی‌های سخت هستیم و همیشه کاری می‌کنیم که به روزهای دشوار برسیم بعد تازه دست به کار می‌شویم. الان هم وقت همان کارهاست که امیدوارم بی اشتباه جلو برویم.

منظورتان از اشتباه چیست؟

ما مقابل آمریکا حق اشتباه نداریم. این مسابقه مثل شطرنج است. اولین حرکت اشتباه و یا تصمیم غلط می‌تواند باعث تنبیه و جریمه یکی از دو حریف شود.

پاشازاده: استرس بازی با آمریکا خیلی زیاد است

نقش کی‌روش در پیروزی ایران مقابل ولز را چطور می‌بینید؟

کاملا پررنگ بود. تیمی‌که شش گل می‌خورد خیلی سخت می‌تواند برگردد. باید گفت او نقش اول را در این برد داشت. همانطور که در بازی قبل مقابل انگلیس نقش اول را در باخت فاجعه‌آمیز مقابل انگلیس داشت این بار هم نقش اول را خودش ایفا کرد و اشتباهاتش را دید و مدل بازی و سبک تیمش را تغییر داد.

به بازی مقابل ولز برگردیم. انتظار داشتید روزبه چشمی‌به آن شکل گل بزند؟

من تا به حال ندیده بودم روزبه به این شکل شوت بزند. اصلاً تا به حال از چشمی‌شوت ندیده بودم! فوتبال به خاطر همین چیزهایش است که جذاب می‌شود. بازیکنان یک روزهایی در این ورزش کارهایی می‌کنند که هیچ کس انتظارش را ندارد و به همین خاطر جذابیت‌های این ورزش نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر می‌شود. شوت ناگهانی روزبه یکی از همان اتفاقات فوتبالی بود.

پاشازاده: استرس بازی با آمریکا خیلی زیاد است

شما یکی از بازیکنان مسابقه تاریخی ایران و آمریکا در جام جهانی ۹۸ هستید. امروز که به گذشته و آن روزها برمی‌گردید مهم‌ترین نکته آن بازی برای خودتان چه بود؟

تنها شبی که من در دوران فوتبالم استرس داشتم شب قبل از بازی مقابل آمریکا بود. شب سختی بود. امیدوارم که بازیکنان ما بتوانند آن استرس و هیجان را مقابل آمریکا در خودشان کنترل کنند و با ارائه یک بازی خوب برنده از زمین خارج شوند.

پاشازاده: استرس بازی با آمریکا خیلی زیاد است

می‌دانید که این بازی روز هشتم آذر انجام می‌شود؟ روزی که شما لقب صخره را از طرفداران فوتبال گرفتید و در ملبورن استرالیا بعد از ۲۰سال جواز صعود ایران به جام جهانی را قطعی کردید؟

بله! خیلی جالب است. هشتم آذر یکی از خاطره انگیزترین روزهای زندگی من است. چون بعد از آن دوباره این روز برای من خاطره انگیز شد.

چطور؟

برای اینکه دخترم هم روز هشتم آذر به دنیا آمد و این روز یادآور دو اتفاق مهم در زندگی ام است. امیدوارم با پیروزی تیم ملی مقابل آمریکا و صعود ایران، در اتفاقات خوب هشتم آذر یک هت تریک به یاد ماندنی برایم اتفاق بیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج