۱۲۶۶۵۸۴
۴۰۴
۴۰۴
پ

برهانی: فتح‌الله‌زاده میان کوهی از مشکلات تنهاست

مدیر آکادمی استقلال درباره شرایط تیم های پایه و همچنین بزرگسالان و وضعیت کنونی این باشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

ورزش سه: صدرنشینی تیم های رده پایه باشگاه استقلال از نکات قابل توجهی است که در فوتبال پایه کشور رقم خورده و البته کمتر مورد توجه قرار گرفته است. آکادمی این باشگاه که زیر نظر آرش برهانی در حال فعالیت است توانسته در تمامی رده‌ها نتایج خوبی کسب کند. آنطور که برهانی در مصاحبه با خبرنگار ما اعلام کرده آکادمی استقلال قصد دارد گام ویژه‌ای برای بازیکن سازی بردارد. مدیر آکادمی باشگاه استقلال همچنین عنوان کرده که وضعیت تیم بزرگسالان نیز در شرایط بسیار مطلوبی است. مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* ۱۳ بازیکن ملی پوش داریم

خدا را شکر وضعیت تیم های آکادمی استقلال خوب است. در سه رده سنی صدرنشین هستیم. فقط تیم نوجوانان در رده سوم جدول قرار دارد که مطمئن هستم آنها نیز به زوی خودشان را به صدر می‌رسانند. مهمتر از همه این‌ها باید به 13 بازیکن ملی پوش استقلال در رده های سنی مختلف اشاره کنم که یک خبر خوب و اتفاق جذابی برای هواداران است. این در حالی است که تا پیش از این معمولا ما یا ملی پوش نداشتیم و یا اینکه نهایتا یکی دو نفر داشتیم. از موفقیت های درون باشگاهی نیز باید به نظر مثبت ریکاردو ساپینتو برای حضور 5 بازیکن پایه در تیم بزرگسالان اشاره کنم و این نتیجه بخشی از برنامه ریزی مدنظر ما برای بازیکن سازی است.

* هدفمان بازیکن سازی است

متاسفانه تا پیش از این پروسه طی شده در آکادمی استقلال درست نبوده است. اگر دقت کنید نمی‌توانید در سال‌های اخیر بازیکنی را پیدا کنید که قدم به قدم از رده نونهالان تا بزرگسالان را طی کرده باشد. بنابر این یکی از برنامه های اصلی ما کشف استعداد از رده نونهالان و پرورش آنهاست. متاسفانه فوتبال ما جوری است که آکادمی هر باشگاه در آخرین بخش توجه قرار می‌گیرد همیشه با این مشکلات مواجه بوده‌ایم. در حالی که بهترین فضا برای کاهش درآمدهای باشگاه و تربیت بازیکنان متعصب محسوب می‌شود.

برهانی: فتح‌الله‌زاده میان کوهی از مشکلات تنهاست

* باید از بارسلونا الگوبرداری کنیم

چند وقت پیش پادکستی مربوط به زندگینامه لیونل مسی را گوش می‌کردم. او از 10 سالگی بارسلونا بوده و از همان ابتدا مدیران این باشگاه استعدادش را شناسایی کردند و به درستی او را پرورش دادند تا در نهایت برایشان به یک درآمد نجومی تبدیل شده است. جالب است بدانید که در حال حاضر هم چهار بازیکن فعلی بارسلونا همین مسیر را طی کرده‌اند. امیدوارم ما نیز بتوانیم برنامه هایمان در باشگاه استقلال را به درستی انجام دهیم و به همان سمت و سو برویم.

* در شهرستان‌ها هم کشف استعداد می‌کنیم

خدا را شکر همکاران خیلی خوبی دارم که همگی پیشکسوتان محبوب استقلال هستند. اگر لطف و همراهی این عزیزان نبود قطعا موفقیت های کنونی نیز به دست نمی آمد. جا دارد از زحمات امین منوچهری، سیاوش اکبرپور و سبو شهبازیان تشکر کنم. این مربیان حتی در شهرستان‌ها کشف استعداد انجام داده‌اند و بیراه نیست اگر بخش مهمی از موفقیت تیم های رده پایه استقلال را به حساب همین موضوع بنویسیم.

* تکرار قهرمانی در دسترس استقلال است

فکر میکنم تا به اینجای کار عملکرد تیم بزرگسالان استقلال به نحوی بود که اعتماد هواداران نسبت به کادر فنی و بازیکنان را در پی داشته است و همه امیدوار به تکرار قهرمانی هستند. در چند وقت اخیر به خاطر چند بازیکن جوان تیمم با کادر فنی بزرگسالان بیشتر از قبل در ارتباط هستم و به جرأت می‌گویم همه بازیکنان به صورت همدل و با سختکوشی برای قهرمانی لیگ مصمم هستند. درست که سال گذشته بدون شکست قهرمان شدیم اما تکرار آن در فصل جاری به مراتب سخت‌تر است ولی با این وجود همه بازیکنان باانگیزه زیاد در تمرینات حضور دارند و زحمت می‌کشند برای اینکه در پایان فصل بتوانند دل هواداران را شاد کنند.

* نباید فتح الله زاده را تنها بگذارند

امیدوارم مسئولین فکری به حال استقلال و مشکلاتش بکنند. الان که آقای فتح الله زاده بالای سر باشگاه است باید همه مسئولان کمک کنند تا وضعیت از بحران فعلی خارج شود. اینطور به نظر می‌رسد آقای فتح الله زاده را به عنوان مدیرعامل منصوب کرده‌اند و دیگر رفته‌اند بدون اینکه فکر کنند ایشان چگونه به تنهایی می‌تواند این همه مشکل را حل کند. امیدوارم از مدیرعامل باشگاه حمایت لازم انجام شود تا او نیز بتواند تیم را به خوبی اداره کند. واقعا این وضعیت در شأن نام بزرگ استقلال نیست. اینکه مدام وعده وعیدهایی برای حل مشکلات مالی و امکانات باشگاه به بازیکنان داده می‌شود و در عمل اتفاقی نمی‌افتد، اصلا خوب نیست و تبعات منفی در پی خواهد داشت.

* خط حمله استقلال جذاب است

استقلال در خط حمله بسیار قوی است. حالا اینکه برخی‌ها نقد می‌کنند که مهاجمان استقلال کم گل می‌زنند باید ببینیم وظایفی که آقای ساپینتو به مهاجم تیم می‌دهد دقیقا چیست. به شخصه سبک بازی محبی را دوست دارم. ارسلان در شرایط خوبی است و قایدی را هم معتقدم باید در جام جهانی دیده می‌شد. اگر این بازیکن نسبت به قبل افت کرده باید همه جوانب را سنجید. به اعتقاد من حضور قایدی می‌توانست خلاقیت خط حمله تیم ملی را بالا ببرد. قطعا این بازیکنان در آینده به ارتقاء سطح فنی تیم استقلال کمک زیادی خواهند کرد.

* تعطیلات روی دربی اثر منفی دارد

ای کاش بعد از این تعطیلی طولانی مدت قرار به برگزاری دربی نبود. قطعا این موضوع نه برای استقلال خوب است و نه برای پرسپولیس. وقفه ای که در لیگ افتاد کیفیت همه بازی‌ها خصوصا دربی را پایین خواهد آورد. با این حال امیدوارم بازی خوب و تماشاگر پسند از سوی هر دو تیم ارائه شود.

* موفقیت تیم ملی نیازمند برنامه ریزی است

برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی باید برنامه ریزی درست و حسابی داشته باشیم. اینکه شما در آستانه جام جهانی به شکل ناگهانی سرمربی را عوض کنی یا قبلترش مربیانی را بیاوری که تجربه لازم را ندارند قطعا نباید انتظار نتیجه گیری داشت. باید برای دور بعدی از همین حالا برنامه ریزی کرد و قطعا غیر از این باشد باز هم نتیجه لازم را نخواهیم گرفت. بهتر است همین حالا یک سرمربی انتخاب شود که به لحاظ فرهنگی و شخصیتی به فوتبال ما و بازیکنان ما بخورد و تیم را دست بگیرد تا انشاءالله در ادامه راه بتوانیم شرایط خوبی برای تیم ملی شاهد باشیم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج