۱۲۶۷۹۵۶
۱۳۹۰
۱۳۹۰
پ

یک نکته عجیب در ناکامی تیم ملی در جام جهانی

من فکر می‌کنم با توجه به سابقه‌ای که دارد و با آقای برانکو خیلی روی یک سری مسائل کل کل می‌کرد با آقای اسکوچیچ در یک جدل پنهان بودند.

ورزش سه: من فکر می‌کنم با توجه به سابقه‌ای که دارد و با آقای برانکو خیلی روی یک سری مسائل کل کل می‌کرد با آقای اسکوچیچ در یک جدل پنهان بودند.یک نکته عجیب در  ناکامی تیم ملی در جام جهانی

مهدی رجب زاده سرمربی تیم فوتبال فجرشهیدسپاسی شیراز درباره تعطیلاتی که به صورت اجباری به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی به لیگ دسته اول تحمیل شد، گفت: این جام جهانی روی تمام دنیا تاثیرگذار بود و فقط ما نبودیم. ما هم با توجه به این شرایط ۵ ، ۶ روز به بچه ها استراحت دادیم و سپس کارمان را با انجام کارهای آمادگی جسمانی آغاز کردیم. بعد هم دو بازی دوستانه تدارک دیدیم که یکی در شیراز مقابل تیم ایمان سبز بود و دیگری در تهران مقابل پرسپولیس. شرایط ما بد نبود و سعی کردیم بچه‌ها را دوباره به فرم آیده‌آل و شرایط مسابقه برگردانیم. البته طبیعی است که بازیکن تا بازی رسمی انجام ندهد نمی تواند به شرایط خوبی برسد. یک بازی جام حذفی هم انجام دادیم که باعث شد بچه ها کم کم آماده مسابقات شوند. از امروز هم دوباره تمرینات را آغاز می‌کنیم.

او سپس درباره دیدار برابر پرسپولیس در ورزشگاه کاظمی بیان کرد: این بازی برای ما خیلی خوب بود و خوب بازی کردیم. این دومین بار که امسال با پرسپولیس بازی تدارکاتی برگزار کردیم. برای بچه‌های جوان ما بازی کردن مقابل تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس خیلی خوب است.

بخش بعدی صحبت‌های مهدی رجب زاده کاپیتان سابق ذوب آهن درباره ملاقات دوباره یحیی گل محمدی بود و در اینباره عنوان کرد: به هر صورت ایشان چندین سال مربی من بوده و به لحاظ فنی خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. همیشه این موضوع را گفته‌ام. در سال‌هایی که من بازیکن ایشان بودم یکی از مسائلی بود که باعث شد عمر فوتبالی من بیشتر شود و بتوانم تا ۴۰ سالگی در سطح اول ایران و آسیا بازی کنم، نوع تمرینات و فلسفه فوتبالی ایشان بود که خیلی به من کمک کرد. از قدیم هم البته یک دوستی داریم که این دوستی بیشتر هم شد. در هر صورت بازی کردن با تیم هایی که آقا یحیی سرمربی آنهاست برای من بسیار جذاب است، چون تیم‌هایی تاکتیکی هستند و از نظر فنی روی آنها کار شده است. خاطرات تجدید شد. آقا کریم را دیدم. سیدجلال را دیدم. به هر حال خاطره است.  وقتی ما بازیکنان قدیمی همدیگر را می بینیم حس و حال خیلی خوب و دوست داشتنی‌ای دارد.

او سپس درباره کیفیت بازی‌های لیگ یک توضیح داد: بازی‌های لیگ یک خیلی سخت تر از لیگ برتر است. از این به بعد بازی‌ها سخت‌تر هم می‌شود. در لیگ یک یک سری مشکلات مثل رفت و آمد به شهرهای مختلف نیز وجود دارد. برخی جاها زمین مناسب نیست؛ یا مصنوعی است یا چمن خوبی ندارد. این وضعیت سبب می شود که بازیکنان فشار بیشتری متحمل شوند و آسیب دیدگی ها در لیگ یک هم بیشتر از لیگ برتر است. البته ما تیم جوانی داریم و دنبال بهانه نیستیم. از بودن در کنار هم و مجموعه باشگاه لذت می بریم. جناب مفتاحی مدیرعامل باشگاه شبانه روز در حال تلاش است تا ما هیچ مشکلی نداشته باشیم. 

سوال بعدی از رجب‌زاده درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با کارلوس کی‌روش بود و او در این مورد اینطور پاسخ داد: درباره تیم ملی و عملکرد کی روش همه چیز مشخص و عیان است. ایشان با یک سری شرایط ویژه و خاص و اتفاقاتی که افتاد قبل از برکناری آقای اسکوچیچ پیچیده بود که کی‌روش سرمربی ما می شود. به نظرم انتخابی اشتباه و برگشت به عقب بود. به نظرم نتایجی ضعیف و در واقع افتضاح گرفتند. بعد هم با مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند به خوبی بلد هستند که شو راه بیندازند و ذهن‌ها را به سمت و سویی دیگر ببرند تا صورت مسئله پاک شود. او این بازی‌ها را بلد است ولی به نظر من دیگر کارلوس کی‌روش برای فوتبال ما نه جذابیتی دارد و نه جواب می‌دهد. تیمی که بسیار سرحال و قبراق بود و می‌توانست به مرحله حذفی برود  با تفکرات اشتباه و با چیدمان اشتباه به راحتی حذف شد.

رجب زاده سپس به برخی انتخاب‌های کارلوس کی‌روش تاخت و در این باره گفت: ضمن اینکه انتخاب‌های اشتباه هم وجود داشت. او چندین بازیکن که لیاقت داشتند را با لج‌بازی دعوت نکرد و بازیکنانی بازی کردند که شایستگی کمتری داشتند. در بحث آرایش بازیکنان هم لج‌بازی شد در چند خطوط و از بازیکنانی که آماده بودند و در مسیر جام جهانی بازی کرده بودند استفاده نکرد؛ به خصوص در خط دفاع تیم. 

بخش بعدی صحبت‌های رجب‌زاده دراینباره بود که برخی تصمیمات کی‌روش برای لج‌بازی با اسکوچیچ گرفته شده است:  من فکر می‌کنم با توجه به سابقه‌ای که دارد و با آقای برانکو خیلی روی یک سری مسائل کل کل می‌کرد با آقای اسکوچیچ در یک جدل پنهان بودند تا از بازیکنانی که این مربی استفاده می‌کرد بهره نبرند و از بازیکنانی استفاده کنند که در تیم ملی با خودش کار کرده بودند.

سرمربی فجرشهید سپاسی شیراز اینطور جمع بندی کرد: به هر حال این مسائل در تیم ملی هست و طبیعی هم هست. اما چیزی که وجود داشت فوتبال ما ضربه خورد و با بدترین شرایط هم این اتفاق افتاد. البته یک بازی هم ما بردیم که مشخص بود می توانیم ببریم و در واقع این برد برای خواستن و غیرت ما بود و نه بحث فنی. ضمن اینکه دیدید که در بازی دوم با چیدمانی که انجام دادند به صورت غیرمستقیم قبول کردند که چیدمان قبلی اشتباه بوده و با باخت سنگین ۶ بر ۲ تبعات بسیار بدی در دنیای فوتبال برای ما اتفاق افتاد. به نظرم من ماندن آقای کی‌روش دیگر جایز نیست و جامعه فوتبال ما هم به جز یک عده انگشت‌شمار ایشان را نمی‌پذیرد. دیگر کسی دوست ندارد ایشان در فوتبال ما باشد. واقعا نمی‌دانم چرا مسئولان بحث جام ملت‌ها را پیش می‌‎کشند. این حرف دیگر خیلی خنده‌دار است که دوباره در جام ملت‌ها هم تیم را دست ایشان بدهیم تا هم به فوتبال ما با حرف زدن هایش بی احترامی کند و هم فوتبال ما هیچ کمکی نکند. ایشان در هفت هشت سال اخیر عملا هیچ موفقیتی نداشته است و دلیلی ندارد که ما بخواهیم از مربی‌ای که موفق نبوده دوباره استفاده شود. شما همین الان در جام جهانی ببینید مربیانی که تیم‌هایشان اوت می‌شوند خودشان استعفا می‌دهند یا فدراسیون آنها را برکنار می‌کند. چون این‌ها کارشان تمام شده و باید بروند. بعد ما طرف می‌آید به ما چهارتا چیز می‌گوید و بعد با التماس و خواهش و تمنا می‌خواهیم او را نگه داریم. به نظرم باید به صورت واضح دلیل ماندن آقای کی‌روش را بگویند و واقعیت را هم بگویند. متاسفانه ما همیشه با تفکرات اشتباه، برنامه ریزی اشتباه و انتخاب‌های اشتباه ضربه می‌خوریم و درجا می زنیم.

او درباره سرمربی ایده‌آل برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ قطر گفت: به نظرم باید یک ایده و تفکر جدید بیاید. یک سری از بچه ها که در جام جهانی بازی کردند در سطح و کیفیتی نیستند که دیگر به تیم ملی دعوت شوند. با ادامه این کار به تیم ملی ضربه می‌زنیم و با آبروی ایران بازی می‌کنیم. باید مربی‌ای باشد که با نسلی جدید و یک سری بازیکنان جوان و البته در کنارشان بازیکنان با تجربه ای که هنوز شرایط خوبی دارند و در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند، تیم جدیدی تشکیل شود؛ با مربی‌ای که تفکرات جدید داشته باشد. اینطور نباشد که برویم عقب دفاع کنیم تا از روی ضدحملات یا ضربات ایستگاهی یا اشتباه حریفان گل بزنیم. این فوتبال دیگر منسوخ شده است. یک خون تازه باید به این تیم ملی داده شود. به نظرم دیگر فرصت هم نیست که بخواهیم دوباره آزموده را بیازماییم و این اشتباه است. باید این اتفاق بیفتد و همه اهالی فوتبال روی این موضوع وحدت نظر دارند. ضمن اینکه ما دو جام ملت‌‎ها با این آقا رفتیم که یکی را مقابل عراق اوت شدیم و یکی هم با نتیجه سه بر صفر به ژاپن باختیم. دیگر چیز جدیدی برای ارائه با کی‌روش نداریم و ایستادن و فکر کردن به ماندن کی‌روش اشتباه محض است. ما باید از این قضیه رد بشویم و با یک فرد جدید برنامه ریزی جدید داشته باشیم.

او درباره کمبود VAR در مسابقات لیگ برتر و اینکه اصلا معلوم نیست چه زمانی به لیگ دسته اول برسد، بیان کرد: این تکنولوژی صد در صد برای لیگ یک واجب‌تر است. چون واقعا در لیگ یک اتفاقات عجیب و غریبی در داوری رخ می‌دهد. تیم‌ها شلوغ بازی می‌کنند و این حربه آنهاست. با یکی از مربیان بعد از پایان بازی دوستانه حرف زدم و به او گفتم که چرا اینقدر در جریان بازی داد و بیداد می‌کنید. او هم گفت تیم ما زور ندارد و این روش ماست. این خیلی بد و مسخره است که من به عنوان مربی بخواهم با هوچی‌گری نتیجه بگیرم. به طور "وی‌ای‌آر" هر کمکی به لیگ برتر بکند، کمکش به لیگ دسته اول صد برابر است. باید ببینید چه اتفاقاتی در این مسابقات دیده می‌شود. 

او در پایان گفت: از هواداران تشکر می کنم که هر زمان توانستند به ما کمک کردند. از مسئولان باشگاه، هیئت مدیره، جناب مفتاح، مسئولان استان و هیئت فوتبال که زمین حافظیه را نگهداری می‌کنند و تمام کسانی که به این تیم کمک می کنند، از صمیم قلبم تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم در پایان فصل اتفاق مهمی را رقم بزنیم و به جایگاهی که استان فارس لیاقتش را دارد به دست بیاوریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج