۱۲۶۸۷۴۰
۱۴ نظر
۲۳۴۶
۱۴ نظر
۲۳۴۶
پ

آرژانتین یا فرانسه؟ جام به کدام تیم می‌رسد؟

لیونل مسی قرار است در فینال جام جهانی که امروز یکشنبه برگزار می‌شود، تاریخ‌سازی کند.

روزنامه اعتماد: لیونل مسی قرار است در فینال جام جهانی که امروز یکشنبه برگزار می‌شود، تاریخ‌سازی کند. اما این به فرانسه هم بستگی دارد. آنها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند این مسی نیست که جام را به خانه خواهد برد.

مسی امروز احتمالا آخرین بازی خود را در جام‌های جهانی انجام خواهد داد. رکورد کامل حضور او در این تورنمنت به عدد ۲۶ خواهد رسید.

کاپیتان آرژانتین در تیمی بود که ۸ سال پیش در فینال یک بر صفر مقابل آلمان شکست خورد. سپس رویای قهرمانی آنها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل فرانسه به پایان رسید.

آرژانتین یا فرانسه؟ جام به کدام تیم می‌رسد؟

اما مسی تیمش را این‌بار تا رسیدن به ورزشگاه لوسیل رهبری کرده است. جایی که فرانسه دوباره حریف آنهاست.

بازی رو در روی فرانسه مقابل آرژانتین چندان خوشایند نیست. آنها در 12 بازی که مقابل آلبی سلسته به میدان رفتند تنها با 3 بار پیروزی زمین بازی را ترک کردند. آنها در 3 تقابلی که با آرژانتین در جام‌های جهانی داشته‌اند دو بار مغلوب شدند. اما آن پیروزی حماسی 4 بر 3 در جام جهانی قبلی که شاگردان دشان رقم زدند آنها را بسیار امیدوار کرده است.

خروس‌ها 7 بازی حذفی جام جهانی را پشت سر هم برده‌اند. دو بازی کمتر از رکورد برزیل. آنها به دنبال تبدیل شدن به سومین تیم بعد از برزیل 1962 و ایتالیای 1938 هستند که با موفقیت از عنوان خود دفاع می‌کنند. هوگو لوریس می‌تواند اولین بازیکن تاریخ شود که به عنوان کاپیتان دو فینال پیاپی را پیروز می‌شود. در حالی که دیدیه دشان می‌تواند اولین مربی از زمان ویتوریو پوتزو بشود که دو قهرمانی پیاپی کسب می‌کند. پوتزو در دهه 1930 چنین کاری برای ایتالیا انجام داد.

نشانه‌های دیگر برای آرژانتین مثبت‌تر است. آخرین باری که هر دو فینالیست جام جهانی در دور مقدماتی یک شکست را تجربه کردند (در این جام مسی و یارانش مقابل عربستان شکست خوردند و فرانسوی‌ها بازی را به تونس واگذار کردند) آلبی سلسته موفق شده بود هلند را در فینال شکست دهد و قهرمان شود. این اتفاق در سال 1978 رخ داده بود. سزار لوئیس منوتی، سرمربی آرژانتین در سال 1978 آخرین مربی جوان‌تر از لیونل اسکالونی بود که جام جهانی را بالای سر برد.

در فینال امروز اما این لیونل اسکالونی نیست که در کانون توجهات قرار دارد، بلکه یک لیونل دیگر است که چشم‌ها را به خود خیره خواهد کرد.

مسی تقریبا در همه جا یک برنده محبوب است. جز کشوری که در آن فوتبال باشگاهی خود را در پاری سن ژرمن دنبال می‌کند.

آرژانتین یا فرانسه؟ جام به کدام تیم می‌رسد؟

عثمان دمبله، مهاجم فرانسوی‌های در مورد بازی فینال می‌گوید: «ما تیم فرانسه در فینال جام جهانی هستیم. ما برای تیم‌مان و کشورمان می‌جنگیم.همه بازیکنان فرانسوی می‌خواهند جام جهانی را ببرند و ستاره سوم را روی لباس‌شان بیاورند. اگر مسی جام جهانی را ببرد برای دوران حرفه‌ای او خوب خواهد بود، اما ما هم می‌خواهیم جام جهانی را ببریم.» این بازیکن فرانسوی اضافه می‌کند: «هر فوتبالیستی دوست دارد جام جهانی را ببرد. مسی دوران حرفه‌ای عالی داشته و این جام را کم دارد. اما ما نماینده کشورمان هستیم. ما می‌خواهیم جام جهانی را ببریم. امیدوارم فرانسه قهرمان جام جهانی شود.» این ستاره خروس‌ها همچنین از اهمیت دور نگهداشتن توپ توسط تیم فرانسه از جادوی استثنایی آرژانتین گفت. همان کسی که سال‌ها کنارش در بارسلونا بازی کرده و به خوبی او را می‌شناسد.

آنتوان گریزمان یکی دیگر از هم‌تیمی‌های آن زمان مسی در بارسلونا نقشی کلیدی در این زمینه ایفا می‌کند. بازیکنی که پست جدید او در خط میانی نتوانسته بهره‌وری او را در یک‌سوم تهاجمی تیم کم کند .

گریزمان بیش از هر بازیکن دیگری در این جام جهانی موقعیت ساخته است. او 21 بار بازیکنان هم‌تیمی‌اش را در موقعیت گل صاحب توپ کرده. او در هر بازی بیش از سه پاس طلایی به بازیکنان داده. (میانگین 3.5 پاس در هر بازی) هافبک فرانسه در بازی مهم تیمش مقابل انگلیس در یک‌چهارم نهایی دو پاس گل داد و در نیمه نهایی یک شیفت دفاعی باورنکردنی مقابل مراکش انجام داد. او در مجموع موفق شده 11.9 موقعیت قابل انتظار گل در قطر خلق کند که برای موفقیت فرانسه بسیار حیاتی بوده. اگرچه آرژانتین در جام 2022 اجازه داده به‌طور متوسط تنها 5.7 شوت با ارزش 0.4 XG به سمت دروازه‌اش روانه شود. خط دفاعی آرژانتین توسط بازیکنانی نظیر کریستین رومرو و لیساندرو مارتینز مهاجمان حریف را به خوبی مهار کردند. آنها یک خط دفاعی قوی و جنگنده دارند.

مسی تا اینجا برای آلبی سلسته تاثیرگذارترین بوده است. او پنج گل زده و 3 پاس گل داده است. از جمله پاس گل زیبای او برای خولیان آلوارز در بازی گذشته مقابل کرواسی بود. در این تورنمنت این بازیکن 35 ساله به رکورد 19 گل زده در جام‌های جهانی رسید. اگر او موفق شود بیستمین گل خود را در فینال به ثمر برساند تبدیل به اولین آرژانتینی می‌شود که در همه بازی‌های جام جهانی موفق به گلزنی شده است. مسی در بازی امروز به دنبال استفاده از فضاهای خط دفاعی فرانسه است. فضاهایی که بعد از نفوذهای تئو هرناندز باقی می‌ماند. رافائل واران و ابراهیما کوناته نیز گاهی در مدیریت فضاهای پشت سرشان دچار مشکل می‌شوند. مسی هم دقیقا می‌خواهد از همین راه توپ را به آلوارز برساند.

در سمت مقابل هر کاری که مسی می‌تواند انجام دهد، امباپه هم‌باشگاهی او در پی‌اس‌جی نیز می‌تواند انجام دهد. البته او برخلاف مسی قبلا موفق شده یک جام جهانی را با برد مقابل کرواسی در سال 2018 به دست آورد. امباپه سابقه گلزنی در فینال را هم دارد. اگر امباپه دوباره گلزنی کند با 23 سال سن تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی می‌شود که در دو فینال متوالی گلزنی می‌کند.

گریزمان و امباپه دو بازیکنی هستند که امروز فرصت دارند تبدیل به پنجمین بازیکنی شوند که در دو فینال گل می‌زنند و تبدیل به دومین بازیکنی شوند که در دو فینال متوالی گل می‌زنند. قبل از آنها واوای برزیلی در سال‌های 1948 و 1962 این کار را کرده بود.

اگر امباپه این کار را انجام دهد احتمالا می‌تواند با کفش طلا و توپ طلای مسابقات به کار خود در جام جهانی پایان دهد. مگر اینکه گلزن فرانسوی‌ها الیویه ژیرو باشد. ژیرو در این جام با 4 گل زده پشت سر امباپه قرار دارد.

پیش‌بینی احتمال برد هر یک از دو تیم توسط سوپرکامپیوترها شبیه به احساس مردم است. همان‌طور که فوتبالی‌ها تصور می‌کنند این بازی بسیار نزدیک خواهد بود اختلاف احتمال برد دو تیم تنها یک‌دهم درصد است.

ابررایانه‌ها می‌گویند احتمال برد آرژانتین 35.1 درصد است و احتمال برد فرانسه 35 درصد. احتمال تساوی بازی و کشیدن کار به ضربات پنالتی هم 29.9 درصد است.

آرژانتین یا فرانسه؟ جام به کدام تیم می‌رسد؟

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین پیش از دیدار تیمش برابر کرواسی در نشست خبری خود گفت: فرانسه تیم بزرگی است و فقط امباپه نیست. این لحظات زیبایی برای لذت بردن است. ما بهترین طرفداران را داریم. فوتبال برای مردم آرژانتین چیزی فراتر از یک ورزش است. اینکه مردم در این جام جهانی خوشحال بوده‌اند، فوق‌العاده است. باید بتوانیم این تیم را بیشتر از قبل خوشحال کنیم. من تصمیم خودم را برای این دیدار گرفتم ولی الان نمی‌توانم درباره تاکتیک و نفرات‌مان صحبت کنم. فردا در زمین همه ‌چیز مشخص می‌شود.

لیونل اسکالونی درباره صحبت مسی درباره آخرین بازی‌اش در جام جهانی با تیم آرژانتین گفت: امیدوارم اگر آخرین بازی باشد، بتوانیم جام را ببریم که بسیار عالی خواهد بود. مهم این است که بتوانیم از آن لذت ببریم و چه سناریویی بهتر از یک فینال جهانی.

دیدیه دشان، سرمربی خروس‌ها هم قبل از بازی فینال اظهار داشت: فینال جام جهانی شرایط پیچیده‌ای دارد. می‌دانم که بسیاری از مردم خواهان این هستند تا آرژانتین قهرمان شود، اما هر کاری می‌کنیم که جلوی این اتفاق را بگیریم. می‌دانم که آرژانتین حضور پررنگی از هواداران دارد و ما متوجه آن در زمین خواهیم شد. فضای جشن خوبی خواهد بود. اما حریفان ما در سکوها نیستند، در زمین هستند. وی در خصوص اینکه همه می‌خواهند مسی قهرمانی جهان را تجربه کند، عنوان کرد: بله آرژانتینی‌ها، کل آرژانتین و حتی شاید برخی فرانسوی‌ها می‌خواهند آرژانتین برنده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      به امید دیدن قهرمانی پسری که خاطرات خوش پای تلویزیون برامون ساخت
      کریس فن

    • علی

      به امید دیدن قهرمانی پسری که خاطرات خوش پای تلویزیون برامون ساخت
      کریس فن

    • ناشناس

      فرانسه

    • ناشناس

      قطر در حد میزبانی نبود اصلا

    • ناشناس

      فوتبال دیگه مثل قبل نیست

    • ناشناس

      آرژانتین

    • ناشناس

      آرژانتین

    • پدرام

      به اميد خدا فرانسه قهرمان میشود

      پاسخ ها

      • خیار

        امیدوارم

    • علی

      فرانسه قهرمان می شود چون فرانسه تیمی است که قدر فرست ها را می داند این بازی به نظر من ارژانتین بیشتر تو پ را دارد ولی فرانسه 2 گل می زند وبازی را 2بر1 می برد

    • ناشناس

      ارژانتین‌ قهرمان‌ هست‌

    • ناشناس

      آرژانتین با مسی

      پاسخ ها

      • محمد عظیمی

        فرانسه میبره فرانسه میبره

    • ناشناس

      فرانسه میبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج