جاباما
۱۲۷۲۳۶۲
۱۳۵۴
۱۳۵۴
پ

ربیعی: مقابل استقلال اتوبوسی بازی نمی‌کنیم

سرمربی مس رفسنجان معتقد است تیمش برای انجام بازی جذاب و خوب مقابل استقلال به میدان خواهد رفت.

ورزش سه: سرمربی مس رفسنجان معتقد است تیمش برای انجام بازی جذاب و خوب مقابل استقلال به میدان خواهد رفت.

مس رفسنجان عصر جمعه در یکی از مسابقات حساس هفته چهاردهم لیگ برتر میهمان استقلال تهران است. محمد ربیعی سرمربی نارنجی پوشان امروز در نشست خبری قبل از بازی با استقلال حضور یافت و صحبت هایی را در خصوص این بازی و برخی موضوعات دیگر بر زبان آورد.

مشروح صحبت های ربیعی را در ادامه می خوانید:

**امیدوارم بازی جذابی با استقلال انجام بدهیم

فردا برابر تیم بزرگ استقلال بازی خواهیم کرد، تیمی که به نظرم شرایط و فرم خوبی دارد. ما هم شرایط خودمان را داریم و طبق فرایند‌مان پیش رفته‌ایم. در دیدار قبلی می‌توانستیم برنده شویم، اما به هر حال خودمان را آماده بازی فردا کرده‌ایم. بازی‌های استقلال و مس در گذشته به لحاظ سبک بازی جذاب بوده است و امیدوارم فردا نیز این اتفاق بیفتد.

**بازی کردن مقابل استقلال برای تساوی؟

درست است که کمتر گل زده‌ایم، اما مهم این است که موقعیت‌های فراوانی ایجاد کرده‌ایم. در بازی‌هایی که صفر - صفر کرده‌ایم دروازه‌بان‌های حریف بهترین بازیکن زمین شده‌اند. البته نمی‌توانیم از این موضوع فرار کنیم و در جهت تقویت آن تلاش می‌کنیم. سال گذشته جزو سه تیم برتر از لحاظ گل زده بودیم. سال گذشته برابر استقلال 3 بر 2 باختیم، دیداری که خوب بود. رسیدن به تساوی بدون گل در دستور کار ما نیست و اگر کمی بازیکنان ما پای‌شان به گلزنی باز شود به‌طور متوالی گلزنی خواهند کرد.

**ماجرای جدایی علی علیزاده از باشگاه مس رفسنجان

سه چهار روز قبل از بازی با مس کرمان تغییرات مدیریتی در باشگاه ما رخ داد. من چهارمین سال است که هدایت مس رفسنجان را برعهده دارم و چندین بار گفته‌ام از کجا شروع کردیم و خدا را شکر به چه چیزی تبدیل شدیم. دست مدیریت را باز گذاشتیم. قبل از شروع فصل و همینطور نیم‌فصل دوم سال گذشته با توجه به پیشنهادهایی که داشتم، درخواست جدایی سالم و محرمانه را با مدیریت باشگاه، مطرح کردم اما طبق قرارداد به کارم ادامه دادم.

**آسیایی شدن مس نیازمند زیرساخت های بزرگتر است

کاری که برای مردم رفسنجان لازم بود، انجام دادم. این تیم برای اینکه در جمع چهار پنج تیم برتر لیگ قرار بگیرد و سهمیه آسیا را کسب کند، نیازمند پرش بالاتر در دیدگاه‌های بزرگ چه به لحاظ شهری و چه به لحاظ ساختاری است. برای اینکه شهر رفسنجان نماینده ایران در آسیا باشد صرفاً داشتن بازیکن، مربی و ثبات فنی مهم نیست و این مسئله نیازمند زیرساخت‌های بزرگ‌تری است.

**غایبان مقابل استقلال؟

ما محرومی نداریم، اما حامد لک متأسفانه در تمرین امروز از ناحیه پشت پا آسیب دید و در بررسی MRI کشیدگی دیده شد. این جزو اتفاقات بدی است که برای ما افتاد و لک را که آمادگی ذهنی برای بازی داشت، از دست دادیم. البته محمدحسین کریم‌زاده و ایمان سلیمی که مصدومان قبلی ما بودند کم کم در حال رسیدن به وضعیت مطلوب هستند.

**انتقاد به مهاجمان بابت گل نزدن؟

امسال تغییر برنامه‌ سیستماتیک داشتیم. سال گذشته با سیستم 3-4-3 بازی می‌کردیم و امسال سیستم 2-1-4-3 را به اجرا درآوردیم. یک جاهایی این قالب در نیامد و خیلی تلاش کردم. در بیشتر بازی‌ها از گادوین منشا حمایت کردم، ولی این فصل سال خوب او نبوده است. منشا سه چهار موقعیت خوب در دیدار با صنعت نفت آبادان، تراکتور تبریز و ... داشت و فوتبال برای او نچرخید. خیلی از بازیکنان بودند که آقای گل شدند، اما سال بعد برای آنها خیلی خوب دنبال نشد.

**شرایط اینگونه باشد، باید تصمیم جدی بگیریم

باید انرژی بیشتر و تمرین بیشتری داشته باشیم. وظیفه من این بود که به‌عنوان سرمربی از بازیکنانم حمایت کنم. اگر شرایط به همین شکل بماند، در هر صورت باید در نیم‌فصل تصمیم درست و حرفه‌ای بگیریم که به سود تیم باشد.

**آمار می گوید دفاعی هستیم ولی...

شما آمارها را نگاه می‌کنید که ما کم گل خورده‌ایم و کم گل زده‌ایم. چیزی که به ذهن‌تان می‌رسید این است که مس فوتبال دفاعی بازی می‌کند، اما اگر در آیتم‌های فنی دیگری بررسی کنید، به خصوص متریکا در خلق موقعیت گل در بین چهار پنج تیم اول لیگ هستیم ولی از لحاظ تبدیل موقعیت به گل در پایین قرار داریم. این مسئله فلسفه لیگ است و شاید می‌بایست سازماندهی درستی داشته باشیم.

**ما تیمی نیستیم که اتوبوسی بازی کنیم

ما تیمی نیستیم که عقب بازی کرده یا اتوبوسی بازی کنیم. در بازی با پرسپولیس یا سپاهان دیدید که چطور بازی کردیم یا مقابل گل‌گهر سیرجان بازی خوبی انجام دادیم. اگر بخواهیم آنالیز داوری‌ها را داشته باشیم بیشترین میزان ضرر برای مس رفسنجان بوده که این ضرر بیش از 10 امتیاز بوده است و اگر نصف آن را به ما داده بودند هم آمار گل زده‌مان بیشتر بود و هم جایگاه خوبی داشتیم.

**غیبت محمد محبی در بازی فردا؟

استقلال تیم پرمهره‌ای است و باید هم این تیم به همراه پرسپولیس پرمهره باشند، چون هم نمایندگان ایران در آسیا هستند و هم پرتماشاگر. شاید استقلال محمد محبی را نداشته باشد، اما بازیکنان خوب دیگری دارد و دیدیم که هر زمان بازی‌شان به گره می‌خورد بازیکنان دیگری به میدان می‌آیند. باید این تیم‌ها چنین مهره‌هایی داشته باشند. مثل تمام تیم‌های بزرگ دنیا از جمله بارسلونا و رئال مادرید که طرفداران زیادی دارند. ما هم سعی می‌کنیم بازی‌های خوبی انجام دهیم.

**نبردن مس مقابل استقلال در تاریخ؟

اگر بازی‌های قبلی را دیده باشید در هر دو بازی برای نباختن وارد زمین نشدیم، بلکه برای بازی خوب به میدان رفتیم. در دیدار فصل گذشته سیدحسین حسینی سه توپ فوق‌العاده گرفت. ما روی دروازه حریف بودیم و دیدگاه‌مان این بود که دست پر از زمین خارج شویم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج