۱۲۷۳۷۶۴
۱۱۲۲
۱۱۲۲
پ

نام احسان حاج‌صفی بین قهرمانان فوتبالی

نشریه معتبر فورفورتو در گزارشی به معرفی قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌های فوتبال در سال ۲۰۲۲ پرداخت که در لیست این نشریه نام احسان حاج‌صفی نیز جزو قهرمان‌ها به چشم می‌خورد. 

روزنامه اعتماد: نشریه معتبر فورفورتو در گزارشی به معرفی قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌های فوتبال در سال ۲۰۲۲ پرداخت که در لیست این نشریه نام احسان حاج‌صفی نیز جزو قهرمان‌ها به چشم می‌خورد. 

به نقل از فورفورتو، قهرمان‌ها و شیطان‌های سال ۲۰۲۲ شامل افرادی می‌شوند که نقشی پررنگ و رسانه‌ای شده در جریان فوتبال داشته‌اند. مسی یکی از قهرمان‌های سال ۲۰۲۲ بود. با وجود کسب ۷ توپ طلا و زدن بیش از ۹۰ گل در یک سال تقویمی خیلی‌ها می‌گفتند تا او جام جهانی را بالای سر نبرد تبدیل به بهترین بازیکن تاریخ نخواهد شد. با این حال مسی قبل از ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ یک قهرمان بود و بدون توجه به نتیجه یک قهرمان باقی می‌ماند. اما امسال بیش از هر زمان دیگری او تبدیل به یک قهرمان شد. او یک مجموعه کامل است. او حالا تنها عنوانی که از دستش دور مانده بود را به دست آورده و هیچ لیست پایان سالی بدون او کامل نخواهد شد. 

افراد دیگری نیز در این لیست دیده می‌شوند. نشریه فورفورتو در این زمینه به نام جیک دنیلز که همجنس‌گرایی خود را رسانه‌ای کرد، اشاره کرده و همچنین نام سارینا ویگمن سرمربی تیم ملی فوتبال زنان انگلیس که موفق شد جام قهرمانی یورو را به دست آورد در لیست قرار داده. ویگمن تنها مربی تاریخ است که دو قهرمانی پیاپی در مسابقات یورو به دست آورده است. 

اشرف حکیمی ستاره مراکش یکی دیگر از قهرمان‌های فورفورتو است. ستاره بی‌چون و چرای مراکش برای اولین‌بار موفق شد یک تیم عربی آفریقایی را به نیمه نهایی جام جهانی برساند. حکیمی به دلایل بسیاری قهرمان است. این فقط مربوط به پنالتی بی‌دردسر او مقابل اسپانیا در اوج حساسیت نیست. حتی صرفا به اینکه او به عنوان یکی از ۴ مدافع اصلی مراکش تا قبل از نیمه‌نهایی دروازه تیمش را جز یک‌بار بسته نگه داشت یا در حملات تیم را به جلو می‌برد هم مربوط نمی‌شود. در طول جام جهانی مادران مراکشی قلب‌ها را به دست آوردند و در این بین ادای احترام حکیمی به مادرش در اینستاگرام دوست‌داشتنی بود . 

نشریه فورفوتور یک ایرانی را هم در بین قهرمان‌های خود جا داده است: احسان حاج‌صفی. این نشریه در مورد حاج‌صفی نوشت: «در حالی که برخی تیم‌ها با تهدید دریافت کارت زرد از بستن بازوبند رنگین‌کمانی منصرف شدند احسان حاج‌صفی ریسک بزرگی کرد و در مورد اعتراضات در ایران حرف زد. اعتراضاتی که با خشونت مواجه شدند.» فورفوتو در ادامه به اظهارات حاج‌صفی قبل از بازی با انگلیس در کنفرانس خبری پرداخت که گفته بود: «ما نمی‌توانیم شرایط را نادیده بگیریم. شرایط در کشور من خوب نیست و بازیکنان نیز این را می‌دانند. ما اینجا هستیم اما این بدان معنا نیست که صدای آنها نباشیم یا به آنها احترام نگذاریم. امیدوارم شرایط به نفع انتظارات مردم تغییر کند.» 

این نشریه بریتانیایی در ادامه به معرفی شرورهای فوتبالی سال پرداخته است و در ابتدا نام دیه‌گو کاستا مهاجم برزیلی- اسپانیایی سابق تیم‌های چلسی و اتلتیکومادرید و فعلی وولورهمپتون به چشم می‌خورد. در مورد کاستا نوشته شده او در آخرین لحظات نقل ‌و انتقالات به تیم وولوز پیوست و با اینکه در کمال تعجب در دوران حضورش در پریمیر لیگ کارت قرمز دریافت نکرده بود در تیم جدید و پس از گذراندن ۶ بازی اولین اخراج خود را تجربه کرد. 

همین‌طور به نام لئاندرو پاردس هافبک تیم ملی آرژانتین اشاره شده است. فورفورتو در این زمینه نوشت لغزش زیدان به قلمرو جنون برای او به عنوان یک جام جهانی تمام شد. هلند در سال ۲۰۱۰ خشونت را انتخاب کرد و درنهایت بازی را به اسپانیا واگذار کرد اما هیچ‌کس به اندازه آ‌رژانتین سال ۲۰۲۲ آزادانه و با موفقیت از این شرایط استفاده نکرده بود. لئاندرو پاردس در بازی تیمش مقابل هلند یک نوع خاصی از کینه‌توزی را به نمایش گذاشت و بعد از برخورد با بازیکن هلند در کنار زمین توپ را به سمت نیمکت هلند شوت کرد. اعتراض و دعوا بالا گرفت و شور آرژانتینی فوران کرد. این درگیری به ضربات پنالتی آخر بازی کشیده شد و بعد از پیروزی آلبی‌سلسته رژه غیرورزشی بازیکنان آرژانتین مقابل هلندی‌ها شروع شد. هیچ‌کس نتوانست آن لحظات را نادیده بگیرد حتی با وجود اینکه همه می‌دانستند فوتبال بازی لحظه‌هاست. پاردس هم در آن لحظات دوست داشت شرور باشد. آرژانتین با همین بدخلقی‌ها موفق شد و مدال طلای جام جهانی این را اثبات می‌کند. 

در ادامه به دو شرور دیگر هم اشاره شده است؛ داور بازی فرانسه و انگلستان و مربی تیم غنا. وجود نام داور برزیلی بازی یک‌چهارم نهایی جام جهانی در این لیست به خاطر آن است که انگلیسی‌ها معتقدند با اشتباه داوری حذف شدند، اما مربی غنا به این دلیل در لیست حضور دارد که او بعد از برد تیمش مقابل کره‌جنوبی در‌حالی که سون هیون مین ستاره تاتنهام بسیار ناراحت و افسرده بود و اشک می‌ریخت نزد او رفت و در کنارش سلفی گرفت. این باعث واکنش شدید فوتبالی‌ها شد و کره‌ای‌ها را هم بسیار عصبانی کرد. 

اما فورفورتو عنوان اصلی شرور سال را به جانی اینفانتینو رییس جهانی فدراسیون فوتبال داده است. در توضیح این انتخاب آمده است که روسای فیفا همیشه از خودراضی بوده‌اند و تصمیمات مشکوکی گرفته‌اند. آنها هواداران را وادار کردند در عین عشق به فوتبال آن را زیر سوال هم ببرند، اما این افراد همیشه تلاش کردند دست‌کم از بازیکنان محافظت کنند. البته تا زمانی که اینفانتینو خودش را وارد هر روایتی در سال ۲۰۲۲ کرد. درست مثل دوست سرآشپز ترکیه‌ای‌اش نصرت گوکچه که خودش را به زور در مراسم پایانی جام جا کرد! کنفرانس خبری اینفانتینو در شروع جام جهانی بحرانی‌ترین لحظه فوتبال بود و وحشتناک‌ترین شرایط را به وجود آورد. در طول جام جهانی اتفاقات بدی رخ داد اما اینفانتینو به چیزی که می‌خواست، رسید. او جنجالی‌ترین چهره تمام دور‌ه‌هاست. قهرمانان زیادی در زمین بازی حضور داشتند اما یک ابرشرور روی سکوها آنها را نظاره می‌کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج