۱۲۷۸۲۳۳
۲۳۲۲
۲۳۲۲
پ

تیم منتخب نیم‌فصل اول لیگ برتر

نیم‌فصل اول لیگ ۲۲ با تساوی بدون گل گل‌گهر و آلومینیوم در اراک تمام شد.

فوتبالی: نیم‌فصل اول لیگ ۲۲ با تساوی بدون گل گل‌گهر و آلومینیوم در اراک تمام شد.

نیمه اولی که کمتر بازی مهیج داشت، کمتر کمیت استاندارد گلزنی را دید و کاملا گویای اوضاع فوتبال ایران بود. ولی در همین نیمه ابتدایی هم، مردانی بودند که خودشان را کاملا نشان دادند و بارها به تنهایی، تیمهای‌شان را از مخمصه رهانیدند. پرسپولیس در این بازه زمانی به جایی رسید که جز استقلال رویایی مجیدی، ترکیبی نتوانسته بود از آنها بگیرد یعنی صدر جدول. پس طبیعی است که با ۴ نماینده، سهام‌دار اصلی تیم برتر نیم‌فصل باشد. ۳ تیم با ۲ نماینده در این ترکیب هستند شامل استقلال، سپاهان و تراکتور. و سهمیه یازدهم تعلق می‌گیرد به مس رفسنجان که در ۱۵ بازی تنها ۴ گل خورد یعنی آماری حتی بهتر از استقلال درخشان فرهاد مجیدی در فصل قبل. این ۱۱+ ۱۱ نفر، ستاره‌های نیمه ابتدایی لیگ بیست و دوم هستند از نگاه «فوتبالی».

* علیرضا بیرانوند

         بخش اعظمی از کمیت نازل گلهای خورده پرسپولیس مربوط است به عملکرد درخشان بیرانوند درون دروازه. گلری که بعد از جام جهانی، یک تنه تصمیم گرفت امتیازات را به حساب تیمش واریز کند. پنالتی‌گیر خوبی که حالا به ندرت گل می‌خورد.

ذخیره: در دوقطبی بیرانوند- حسینی، حسین پورحمیدی مثل همه روزهای حضورش در لیگ برتر، مفید و کارا بوده و توانسته خیال آلومینیوم را از دروازه راحت کند.

* رامین رضاییان

         یک مدافع راست باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟ سرعت بالا؟ قدرت دوندگی و جنگندگی؟ ارسال پاس‌های خوب؟ گلزنی؟ رامین رضاییان، همه این خصلت‌های ممتاز را در بالاترین حد و حتی برتر از معیار استاندارد دارد. هر ارسال و ضربه ایستگاهی او یعنی خطری بالقوه.

ذخیره: دانیال اسماعیلی‌فر در اولین فصل پوشیدن پیراهن پرسپولیس، خودش را به خوبی نشان داده و یک خرید درخشان برای قرمزها بوده و به کار گل‌محمدی و تیمش، آمده است.

* گئورگی ولسیانی

         یکی از خارجی‌های درست و حسابی تاریخ لیگ برتر. مدافعی که جز در کارهای دفاعی، در امور تهاجمی هم توانمند است. ولسیانی روی ضربات آزاد، هر دروازه‌ای را به خطر می‌اندازد بخصوص اگر حریفش، استقلال باشد. و البته مدافع گرج، پنالتی‌زن قهاری هم هست.

ذخیره: بدون تردید، کمتر مدافعی در فوتبال ایران قدرت بازیسازی از دور محمد دانشگر را دارد. مدافعی که مورایس را هم مجبور کرد فکر نیمکت‌نشین کردنش را دور بریزد.

* جفرسون باهیا

         قدرت بازیسازی به علاوه پای چپ هنرمندی که می‌تواند توپ را از یک‌سوم دفاعی روی بند کفش مردان هجومی در آن سمت زمین، فرود بیاورد. رهبر بهترین خط دفاعی نیم‌فصل، یک برزیلی است که آرامش را به استراتژیک‌ترین نقطه زمین مس رفسنجان هدیه کرده است.

ذخیره: خرید خوب یعنی رامتین سلیمان‌زاده که توانسته به عنوان مرد میانی خط دفاع 3نفره مس، بیشترین نجات دروازه را در نیم‌فصل به نام خودش ثبت کند.

* امید نورافکن

         این درست که در اواخر نیم‌فصل، مورایس برای بازی دادن به زکی‌پور، مجبور شد نورافکن را به خط میانی منتقل کند ولی تا اطلاع ثانوی هیچ چپ پایی در این سمت خط طولی به گرد پای نورافکن هم نمی‌رسد که کمتر دیده شده از پس مهاجمی برنیاید. او چرا در قطر نبود؟

ذخیره: مدافعی آرام که این فصل توانست گلهای حساسی هم برای گل‌گهر بزند. آرمین سهرابیان تا یک قدمی تیم ملی و جام جهانی هم رفت و این یعنی عملکردش قابل قبول بود.

* رضا اسدی

         در ابتدای نیم‌فصل، برای خودش مقطعی از بازی را سند زده بود به نام «اسدی‌تایم». او در نقش یک هافبک مرکزی، بیشتر از حد استاندارد هجومی است ولی این پوئن باعث نشده عیار دفاعی‌اش پایین بیاید. اسدی و تراکتور گویا کاملا برای هم، ساخته شده‌اند.

ذخیره: هنوز هم هافبکی است به درد بخور. ایوب کلانتری جزو معدود هافبک‌های همه‌کاره فوتبال ایران است که هم خوب گل می‌زند و هم بهتر، پاس گل می‌دهد.

* کوین یامگا

         اینکه فقط بلد است پنالتی بزند، اجحافی بزرگ در حق اوست. یامگا در هجوم قادر است با سرعت اکیدا صعودی‌اش از هر مدافعی عبور کند و در امور دفاعی هم کمتر پیش آمده کم بیاورد. قدرت پنالتی زدن هم خامه روی این کیک فرانسوی همه‌کاره است.

ذخیره: هر هفته بیشتر از قبل، نام و ردپای محمد علی‌نژاد در سپاهان دیده شد. هافبکی که به همه جای زمین سر می‌زند و پوئن سرعتش، هر تیم و مدافعی را گرفتار می‌کند.

* محمد محبی

         در اواخر نیم‌فصل، افت کرد ولی ردپای او در روزهای خوب استقلال، کاملا مشهود است. یک وینگر کامل که به طرز عجیبی جام جهانی را از دست داد. محبی در هر دو سمت خط طولی استقلال در هجوم، موفق بود و به اندازه خودش، خوب گل زد و پاس گل داد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج